کد: 1287-358033      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور   تعداد بازدید : 482

بازدید پژوهشگر سریلانکایی از دانشکده طب ایرانی و سلامتکده احمدیه

دکتر زمیر کریم، پژوهشگر سریلانکایی و علاقه‌مند به فرهنگ ایران و روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور از دانشکده طب ایرانی و سلامتکده احمدیه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل این بازدیدها پیرو انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هماهنگی مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه و معاونت بین‌الملل دانشکده طب ایرانی سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 شهریور 1401 انجام شد.
در بازدید نخست به میزبانی دانشکده طب ایرانی که با همراهی دکتر رودابه بهرام سلطانی، معاون بین‌الملل، مهدی ثابت جهرمی و علی اکبر وطن پرست، کارشناسان بین الملل دپارتمان تاریخ پزشکی دانشکده صورت گرفت، توضیحاتی در خصوص بخش‌های مختلف این مجموعه و تاریخ پزشکی ایران ارائه شد.
همچنین در نشست سلامتکده احمدیه نیز طرفین با اشاره به سابقه تاریخی ارتباطات علمی ایران و سریلانکا، به طرح مباحثی در مورد تأثیرگذاری حکمای طب ایرانی بر پیشرفت پزشکی سریلانکا پرداختند.
دکتر کریم با ابراز علاقه‌مندی به تاریخ علوم پزشکی برخاسته از مکتب طب ایرانی به عنوان یکی از کهن‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب طبی، خواستار برقراری ارتباطات علمی بیشتر در قالب وبینارهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقیقات مشترک در حیطه تاریخ پزشکی و طب ایرانی شد.
وی در ادامه از آزمایشگاه دپارتمان داروسازی سنتی، کتابخانه و داروخانه سلامتکده احمدیه بازدید کرد و پیشرفت ایران را در گسترش طب ایرانی به لحاظ آموزشی، پژوهشی، و درمانی چشمگیر دانست.

 

 

 

تهیه خبر: رویا انصاری پور

تنظیم: مهناز وحیدی

عکس: اشکان نورکامی

نظر شما :
captcha
Close