کد: 1287-358068      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۴ مهر   تعداد بازدید : 1043

اتاق فکر میز همکاری‌های علمی دانشگاه با مراکز علمی ایتالیا با سفیر جدید ایران در این کشور دیدار کردند

نشست مسئول و عضو اتاق فکر میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ایتالیا با دکتر محمدرضا صبوری، سفیر جدید ایران در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 30 شهریور 1401 به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد، دکتر رضا عامری، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، دکتر سید محمد جزایری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ایتالیا، دکتر عبدالرحیم حزینی، عضو اتاق فکر این میز همکاری و علی صیادی، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل حضور داشتند.
در آغاز، مسئول میز همکاری‌های علمی با کشور ایتالیا به معرفی دانشگاه و اقدامات و فعالیت‌های بین‌المللی این مجموعه پرداخت.
دکتر جزایری همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در ایتالیا برای تسهیل ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های این کشور شد.
سپس دکتر حزینی با توجه سابقه طولانی تحصیل و همکاری با مراکز علمی ایتالیا، توضیحاتی پیرامون دانشگاه‌ها و به طور ویژه متخصصان ایرانی حوزه علوم پزشکی در این کشور ارائه کرد.
عضو اتاق فکر میز همکاری‌های ایتالیا افزود: از مجموع حدود 5 هزار متخصص ایرانی در ایتالیا، یک هزار و 300 نفر آن‌ها در حیطه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.
وی از فعالیت خود به عنوان رئیس انجمن ایرانی پزشکان مقیم ایتالیا خبر داد و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر تسهیل ارتباطات و همکاری با دانشگاه‌های ایتالیا مورد توجه قرار گرفته ضمن اینکه در تلاشیم زمینه حضور ایرانیان علاقه‌مند را در کشورمان فراهم کنیم.
دکتر صبوری، سفیر جدید ایران در ایتالیا نیز به سوابق خود در وزارت امور خارجه و اهتمامی که از ابتدا و در مسئولیت‌های گوناگون به حوزه علم داشته، اشاره کرد و گفت: به منظور پیشبرد اهداف علمی دانشگاه در ایتالیا نهایت همکاری را خواهیم داشت.
در پایان مقرر شد طی پروپوزالی موضوعات مورد نظر میز همکاری‌های علمی دانشگاه با ایتالیا برای سفیر ایران در این کشور ارسال شود.




 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close