کد: 1287-358078      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۶ مهر   تعداد بازدید : 539

همایش دو روزه بین‌المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی کلان منطقه هفت با همکاری کالج بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

همایش دو روزه بین‌المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی کلان منطقه 7 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری کالج بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در این برنامه که سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 شهریور 1401 برگزار شد، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، دکتر شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، جمعی از دیگر مسئولان و اساتید دانشگاه و همچنین بیش از 50 نفر از اساتید و کارشناسان حوزه بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، شهرکرد، اصفهان و کاشان حضور داشتند.
در مراسم افتتاحیه این برنامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن خیرمقدم به حاضران، گفت: دانشجویان بین‌المللی سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی هستند و این مسأله وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.
دکتر شیرانی افزود: برای جذب دانشجو شاهد رقابتی میان کشورهای مختلف از جمله ترکیه، امارات و عمان و همچنین دانشگاه‌های داخل کشور هستیم که نباید جنبه منفی به خود بگیرد.
سپس معاون آموزشی وزارت بهداشت طی سخنانی از تحصیل 6 هزار دانشجوی بین‌الملل از 60 کشور جهان در رشته‌های علوم پزشکی در کشور خبر داد.
دکتر باقری فرد با تأکید بر کیفیت قابل قبول آموزش پزشکی ایران در عرصه‌های بین‌المللی، تصریح کرد: یکی از محورهایی که در حیطه بهره‌وری و آموزش نظام پزشکی مورد توجه قرار دارد، حوزه بین‌المللی سازی آموزش پزشکی و استفاده از ظرفیت کشور برای جذب دانشجویان خارجی است.
وی اضافه کرد: در همایش بین‌المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی، کارشناسان این حوزه با اصول بین‌المللی سازی، دیپلماسی علمی و تبادلات آموزشی بیشتر آشنا خواهند شد تا بتوان در آینده نزدیک تعداد بیشتری دانشجوی خارجی را جذب کرد.
در ادامه، دکتر حسن زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی توضیحاتی در خصوص تبادلات آموزشی بین‌المللی بیان کرد.
پس از آن، دکتر عنایت‌الله شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه ضمن بیان اهداف کارگاه، بر اهمیت تقویت "گفتمان سازی" در بین‌المللی سازی دانشگاه‌های کشور تأکید کرد.
وی با اشاره به مقوله‌های بین‌المللی سازی در منزل، بین‌المللی سازی در خارج و بین‌المللی سازی آموزش عالی، گسترش شبکه‌سازی (Networking) و آشنایی با فعالیت‌های همکاران و سایر دانشگاه‌ها را ضروری دانست.
همایش با سخنرانی دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و علی صیادی، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل و بیان فعالیت و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حیطه بین‌الملل ادامه یافت.
در پایان روز نخست این برنامه دکتر امیرحسین تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت و نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت، به بیان تجاربی از ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی پرداخت و مبحث اصول مذاکرات بین‌المللی را تشریح کرد.
طی روز دوم نیز دکتر شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل  و دبیر دبیرخانه مرکزی EducationIRAN، این پروژه را معرفی کرد و از آمادگی دبیرخانه آن برای همکاری با دانشگاه‌های کشور خبر داد.
دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه نیز به ارائه مبحث دیپلماسی علم پرداخت و دکتر پیام کبیری، رئیس اسبق انتشارات و علم‌سنجی دانشگاه نیز مقوله تضمین و ارتقای کیفیت در آموزش عالی بین‌المللی را ارائه کرد.
همایش بین‌المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی کلان منطقه هفت با قدردانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این همایش و اهدای لوح تقدیر و هدایا به تیم اجرایی و علمی به کار خود پایان داد.


 

 

 

 

تهیه خبر: عطیه رفیع نژاد

تنظیم: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close