کد: 1287-358104      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر   تعداد بازدید : 426

دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی برای دومین بار مسئول میز همکاری های علمی دانشگاه با مراکز علمی آلمان شد

نشست همفکری و انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور آلمان برگزار و دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی برای دومین بار به عنوان مسئول این میز انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست چهارشنبه 20 مهر 1401 با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی، عضو هیأت‌علمی گروه میکروب‌شناسی دانشکده پزشکی، دکتر فاطمه حاجی علی عسگری، عضو هیأت‌علمی گروه سلامت الکترونیک دانشکده پزشکی، دکتر احمد فیاض ‌بخش، عضو هیأت‌علمی گروه توسعه آموزش علوم بهداشتی دانشکده بهداشت، دکتر محمد رئوفی، عضو هیأت‌علمی گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی، دکتر سید امیرحسین جوادي، عضو هیأت‌علمی گروه جراحي اعصاب دانشکده پزشکی و مریم صابری پور و  طناز آزادی، کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل برگزار شد.
در آغاز، دکتر نکوفر با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دکتر فیض‌آبادی طی سه سال فعالیت میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور آلمان، تاریخچه‌ای از تشکیل میزهای همکاری ارائه کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه گفت: میز آلمان، از جمله نخستین میزهای همکاری علمی دانشگاه بود که شکل گرفت و دکتر فیض‌آبادی از اساتید پیشکسوت و بسیار با تجربه دانشگاه در حوزه بین‌الملل، مسئولیت آن را پذیرفت.
وی حضور اساتید از دانشکده‌های مختلف در میزهای همکاری را امری مهم دانست و بر اهمیت تشکیل منظم جلسات میزها با بدنه دانشگاه تأکید کرد.
دکتر نکوفر افزود: یکی از تغییرات در دوره جدید میزها، تقسیم کار میان کارشناسان حوزه بین‌الملل و تعیین دبیر اجرایی برای هر میز از میان آن‌هاست تا فعالیت‌ها با قدرت و جدیت بیشتری پیش برود.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه سپس گزارشی از پژوهش‌های صورت گرفته با دانشگاه‌ها و مؤسسات آلمانی بر اساس پایگاه اسکوپوس ارائه کرد و بیان داشت: از نظر همکاری‌های پژوهشی صورت گرفته و بر اساس داده‌های پنج سال اخیر، کشور آلمان جز پنج کشور اول مقالات مشترک با دانشگاه است.
وی اضافه کرد: هشت درصد کل مقالات مشترک ایران با آلمان به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته و 758 مقاله مشترک با 180 موسسه آلمانی طی سال‌های 2017 تا 2022 میلادی منتشر شده است.
در ادامه، دکتر فیض‌آبادی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده میز آلمان پرداخت و تجارب ارتباط با دانشگاه‌های این کشور و برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر همکاری‌ها را تشریح کرد.
پس از آن دکتر رئوفی، دکتر فیاض بخش و دکتر حاجی علی عسگری نیز به بیان تجربیات خود از همکاری‌های علمی با کشور آلمان و نقاط قوت و ضعف موجود پرداختند.
در پایان و پس از رأی‌گیری، دکتر فیض‌آبادی مجدداً به عنوان مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور آلمان انتخاب شد و سایر اساتید نیز موافقت خود را برای عضویت در اتاق فکر این میز اعلام کردند.
همچنین طناز آزادی، کارشناس مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز توسط دکتر نکوفر به عنوان دبیر اجرایی و عضو اتاق فکر میز آلمان معرفی شد.


 

 

 

تهیه خبر: مریم صابری پور

تنظیم: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close