کد: 1287-358146      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان   تعداد بازدید : 337

نهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

نهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با ارائه گزارش فعالیت‌های بین‌الملل سه ماهه دوم سال جاری دانشکده‌های داروسازی، فناوری‌های نوین پزشکی و پرستاری و مامایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 9 آبان 1401 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، مدیران و معاونان حوزه بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها حضور داشتند.
در آغاز، دکتر آزاده شادمهر، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه و دبیر شورای بین‌الملل با اشاره به اینکه در طول هشت جلسه گذشته این شورا، فضایی برای تعامل هر بیشتر مدیران و معاونان معاونت و پردیس بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها ایجاد شد، اظهار داشت: خوشبختانه با حضور حداکثری اعضا، در کنار مرور و اطلاع‌رسانی فرآیندها ستادی حوزه بین‌الملل، مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های این حوزه در سطح دانشکده‌ها و واحدهای زیرمجموعه مطرح و تلاش شد با خرد جمعی راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها، پیش‌بینی شود.
وی سپس گزارشی از مصوبات شورای بین‌الملل دانشگاه ارائه کرد و گفت: اجرای بخشی از این مصوبات طی سه ماه گذشته برعهده حوزه ستادی و مابقی با معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها بوده است.
مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه تدوین آیین‌نامه‌های جدید New Route PhD و کوتوتل، شیوه‌نامه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، شیوه‌نامه صدور انواع گواهی‌های اشتغال به کار، معرفی دانشگاه‌های هدف به منظور اجرای برنامه‌های مشترک بین‌المللی، ارتقای وب‌سایت دانشکده‌ها برای بهبود فرآیند بازاریابی در دوره‌های منجر به مدرک و گواهی و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد هزینه کرد مالی حق‌التدریس‌ها و حق‌التحقیق‌های بین‌الملل را از جمله مصوبات شورای بین‌الملل دانست که اجرای آن به حوزه ستادی سپرده شده است.
دکتر شادمهر تصریح کرد: همچنین بنابر تصمیم شورا پیگیری اختصاص مبالغ تشویقی برای چاپ مقالات در مجلات Nature و Science و پنجاه مجله برتر دارای امتیاز در رتبه‌بندی دانشگاه، تدوین شیوه‌نامه صدور احکام معاونان/رابطان در خانواده بین‌الملل و اصلاح عنوان معاونان بین‌الملل در سیستم شعاع نیز برعهده این حوزه گذاشته شده است.
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص میزان پیشرفت اجرای هریک از این مصوبات پرداخت و افزود: آیین‌نامه جدید New Route PhD و کوتوتل نگارش، مصوب و به دانشکده‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است.
دبیر شورای بین‌الملل دانشگاه از نگارش شیوه‌نامه صدور انواع گواهی‌های اشتغال به کار و شیوه‌نامه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و امکان تصویب آن‌ها به زودی خبر داد و اظهار داشت: مصوبه تصمیم‌گیری در مورد هزینه کرد مالی حق‌التدریس‌ها و حق‌التحقیق‌های بین‌الملل نیز برحسب مدل هر دانشکده در حال نهایی سازی است.
دکتر شادمهر اضافه کرد: این در حالی است که شیوه‌نامه صدور احکام معاونان/رابطان در خانواده بین‌الملل نهایی و ظرف هفته های آینده به دانشکده‌ها ابلاغ می‌شود ضمن اینکه رایزنی‌هایی با معاونت آموزشی دانشگاه برای اصلاح عنوان معاونان بین‌الملل در سیستم شعاع انجام و قرار است در نسخه جدید این سیستم تغییرات مورد نظر لحاظ شود.
مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین فعالیت‌های دانشکده‌ها در خصوص اجرای مصوبات شورای بین‌الملل از جمله برگزاری مدارس تابستانی یا زمستانی، جذب دانشجوی New Route PhD، برگزاری دوره کوتوتل، برپایی کارگاه‌های معرفی نظام‌های رتبه‌بندی بین‌الملل در دانشکده‌ها، ایجاد سازوکار و زیرساخت‌های مارکتینگ بین‌الملل، اعلام سطح نیاز به زبان فارسی دانشجویان بین‌الملل و معرفی رشته‌های جدید از سوی دانشکده‌ها برای تصویب در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی وزارت بهداشت را نیز با ذکر جزییات تشریح کرد.
وی از معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها خواست نسبت به شناسایی منتورهای مناسب در دانشکده‌ها و معرفی آن‌ها به معاونت بین‌الملل دانشگاه، ارائه گزارش نظام رتبه‌بندی شانگهای در هیأت‌رئیسه دانشکده‌ها و بازنگری در شیوه پذیرش و آموزش دانشجویان بین‌الملل دوره‌های دستیاری و فلوشیپ نیز اقدام کنند.
دکتر شادمهر همچنین پیشنهاداتی چون تشکیل مستمر جلسات شورای بین‌الملل دانشکده‌ها، ارسال صورت‌جلسات شورای بین‌الملل دانشگاه به گروه‌های آموزشی، تبیین فعالیت‌های بین‌المللی در گروه‌های آموزشی بر مبنای مصوبات شورای بین‌الملل و برگزاری جلسات آشنایی اساتید و دانشجویان با فرصت‌های فعالیت‌های بین‌المللی در تعامل با مدیران ستادی را نیز مطرح کرد.
سپس اعضای شورای بین‌الملل دانشگاه دیدگاه‌های خود را در خصوص مباحث مطرح شده بیان کردند.
در ادامه، دکتر نیایش محبی، دکتر سید نصرالله طباطبایی و دکتر آرپی مانوکیان، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های داروسازی، فناوری‌های نوین پزشکی و پرستاری و مامایی گزارش فعالیت‌های بین‌الملل سه ماهه دوم سال جاری این مجموعه‌ها در حیطه‌های جذب دانشجویان بین‌المللی، برگزاری مدارس تابستانی بین‌المللی، ارائه سخنرانی‌های انگلیسی و سخنرانی مدعوین و مهمانان خارجی، طراحی برنامه‌های آموزشی ویژه دانشجویان بین‌المللی، تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور، برگزاری نشست با معاونان و رابطان بین‌الملل گروه‌های آموزشی، ارائه خدمات به دانشجویان خارجی و برقراری ارتباط مستمر با آن‌ها و طراحی و آماده‌سازی بروشورها و پمفلت های معرفی گروه‌های آموزشی به زبان انگلیسی را ارائه کردند.
معاون بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند دکتر شادمهر، گزارش ارائه شده از میزان پیشرفت مصوبات شورای بین‌الملل را بسیار امیدوارکننده دانست.
دکتر آیتی با تأکید بر اینکه مطابق با دغدغه‌های معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، بخشی از فرآیندهای این حوزه در حال اصلاح است، افزود: به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها نحوه صدور احکام معاونان و رابطان بین‌الملل و گردش کار نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات حوزه بین‌الملل در دست تغییر است.
وی همچنین توجه حاضران را به مقوله شناسایی منتورهای مناسب در دانشکده‌ها و معرفی آن‌ها به معاونت بین‌الملل دانشگاه جلب کرد و از معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها خواست این مقوله را به صورت جدی‌تر در دستور کار خود قرار دهند.



 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close