کد: 1287-358156      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۶ آبان   تعداد بازدید : 456

با رویکرد تشویق اعضای هیأت‌علمی دانشگاه برای ارتقای تعاملات با مراکز علمی بین‌المللی/معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل از چاپ مقالات در مجلات Q1 با اعطای گرنت تشویقی حمایت می‌کند

به گفته معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، اساتید و اعضاي هیأت‌علمی دانشگاه که حداقل یک مقاله بین‌المللی در مجلات Q1 طی سال 2021 منتشر کرده‌اند، امکان دریافت گرنت تشویقی پژوهشی را خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر سید مجتبی دقیقی با بیان این مطلب گفت: آیین‌نامه گرنت بین‌الملل چاپ مقاله در مجلات Q1 به منظور اجرای سیاست‌های کلان بین‌المللی سازی دانشگاه تدوین و اوایل سال جاری تصویب و به دانشکده‌ها و دیگر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: هدف از تصویب این گرنت تشویق پژوهشگران و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه برای ارتقای تعاملات پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی-پژوهشی و صنعتی بین‌المللی، پیشرفت وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه و زمینه‌سازی برای افزایش تعاملات میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه و اساتید دانشگاه‌های معتبر خارجی است.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل با اشاره به اینکه گرنت مذکور مختص اساتید و اعضاي هیأت‌علمی دانشگاه (به عنوان نویسنده مسئول) است که حداقل یک مقاله بین‌المللی در مجلات Q1 طی سال 2021 منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: مجلات Q1 و ضریب تأثیر آن‌ها از طریق سامانه منبع یاب وزارت بهداشت به آدرس https://rsf.research.ac.ir قابل مشاهده هستند.
دکتر دقیقی افزود: مقالات بین‌المللی مورد پذیرش برای این گرنت، مقالاتی هستند که در آن نویسنده مسئول دارای وابستگی یا Affiliation دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد ضمن اینکه باید حداقل یک همکار بین‌المللی (نویسنده همکار یا Co-author بین‌المللی) جز نویسندگان مقاله باشد.
وی با بیان اینکه امتیاز مقالات Original و Review برابر با حاصل جمع ضریب تأثیر مجله با عدد 1.1 است، گفت: همچنین امتیاز مقالات Brief Report و Short Communication برابر با نصف حاصل جمع ضریب تأثیر مجله با عدد 1.1 خواهد بود و سایر انواع مقالات مورد پذیرش نیستند.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل اضافه کرد: پژوهشگران واجد شرایط باید مدارک مورد نیاز خود را به حوزه معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل ارائه کرده و پس از اخذ نامه تأیید، مبلغ مربوطه بدون نیاز به ثبت پروپوزال قابل پرداخت خواهد بود.
وی در ادامه، از مصوب شدن دستورالعمل اجرایی اعطاي سایر گرنت‌های معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل سال 1401-1400 خبر داد و گفت: این گرنت‌ها به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام و از سوی این مجموعه نیز ابلاغ شده است و هم‌اکنون در سایت معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل قابل دسترس است.
دکتر دقیقی این گرنت‌ها را شامل شش مقاله بین‌الملل در یک سال، ثبت اختراع بین‌المللی و موفقیت در تجاری‌سازی بین‌المللی، جذب منابع خارجی براي انجام تحقیقات موضوعی و جذب پسادکترای بین‌المللی دانست و بیان داشت: تمامی این گرنت‌ها طی سال جاری با هدف افزایش سطح تسهیلات تخصیص یافته، مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.
معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل یادآور شد: از زمان اعلام گرنت پژوهشی تشویقی چاپ مقاله Q1 تاکنون 22 نفر از اعضای هیأت‌علمی برای دریافت آن اقدام کرده‌اند و اکثریت آن‌ها مبلغ محاسبه شده گرنت مذکور را دریافت و مابقی واجدان شرایط نیز بزودی دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال استقبال اعضای هیأت‌علمی دانشگاه، روند اعطای گرنت تشویقی پژوهشی Q1 برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
گفتنی است اعضای هیات علمی دانشگاه برای دریافت این گرنت تشویقی می توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

 

جهت مشاهده دستورالعمل اجرایی اعطای گرنت‌های پژوهشی سال 1401-1400 اینجا کلیک کنید.

 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close