کد: 1287-358166      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان   تعداد بازدید : 312

با سفر هیأت دانشگاه به عراق/رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی سبطین را بررسی کردند

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه و دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه به منظور بررسی آخرین وضعیت شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا (دانشگاه علوم پزشکی سبطین) به عراق سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این سفر که پنجشنبه و جمعه 19 و 20 آبان 1401 انجام شد، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه با همراهی دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون علمی دانشگاه سبطین و مهندس جواد رفیع، مدیرکل دفتر ریاست این دانشگاه با پروفسور ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) و پروفسور علی الساعدی و پروفسور جواد ابراهیم شریف، دیگر مسئولان بخش سلامت و آموزش پزشکی این آستان مقدس دیدار کردند.
در این دیدار گزارشی از وضعیت پیشرفت عمرانی ساختمان دانشگاه علوم پزشکی سبطین و سه دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی و توانبخشی این مجموعه، تجهیز آزمایشگاه‌ها، سازوکار رفت‌وآمد و اسکان اساتید توسط رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) ارائه و طرفین در این زمینه‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
دکتر قناعتی بر اهمیت آماده شدن ساختمان و امکانات آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی در زمان تعیین شده تأکید کرد و فراهم شدن شرایط مناسب رفت‌وآمد و اقامت اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر کربلا را بسیار ضروری دانست.
رئیس دانشگاه گفت: همچنین برای اعضای هیأت‌علمی و اساتیدی که اقامت کوتاه‌مدت‌تری در این شهر خواهند داشت نیز باید هتل و یا اقامتگاه مناسبی پیش‌بینی شود.
سپس پروفسور الساعدی با بیان اینکه فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی مورد نیاز و مکان اقامت اساتید (بلندمدت و کوتاه‌مدت) تا پیش از دسامبر 2022 آماده خواهد شد، اظهار داشت: طی مذاکرات و جلسات متعدد با مسئولان وزارت آموزش عالی عراق و آماده‌سازی مدارک و چک‌لیست‌های مورد درخواست این وزارتخانه با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران ایرانی دانشگاه سبطین، امیدواریم طی هفته آینده مجوز پذیرش دانشجو در این دانشگاه صادر شود.
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) افزود: به یاری خداوند نخستین ترم تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی سبطین از دسامبر 2022 با پذیرش 100 دانشجو برای هریک از دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی و توانبخشی آغاز خواهد شد.
در ادامه، معاون بین‌الملل دانشگاه و تیم مدیران ایرانی دانشگاه سبطین با هدف پیگیری امور شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا به بغداد سفر کرده و با غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار کردند.
دکتر آیتی طی این نشست با اشاره به اینکه تأسیس و راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا با حمایت‌های سفارت جمهوری اسلامی در عراق و رایزنی فرهنگی ایران در این کشور محقق شده است، بیان داشت: به طور حتم تداوم این حمایت‌ها سبب می‌شود که دانشگاه فعالیت‌های خود را با قدرت بیشتری ادامه دهد و نماینده شایسته‌ای برای ایران در عراق باشد.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین نیز با تأکید بر اینکه هدف دانشگاه از راه‌اندازی شعبه بین‌الملل در کربلا تنها آموزش رشته‌های پزشکی، توانبخشی و پرستاری و مامایی نیست، تصریح کرد: با توجه به تجربیات ارزشمند ایران در تلفیق آمورش پزشکی با نظام خدمات سلامت، در تلاشیم به ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در شهر کربلا و به دنبال آن در کشور عراق کمک کنیم.
دکتر شریعتی ابراز امیدواری کرد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه سبطین با تکیه بر شعار این مجموعه با عنوان دانشگاه ارتقاء دهنده سلامت، توانایی شناسایی مشکلات سلامتی جامعه پیرامون خود را داشته باشند.
در ادامه، رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا را زمینه‌ساز افزایش تبادلات علمی و فرهنگی و توسعه و بهبود روابط دو کشور دانست.
وی ضمن تبریک به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان داشت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق که مسئولیت روابط علمی دو کشور را نیز برعهده دارد، آمادگی خود را برای توسعه تعاملات دانشگاه علوم پزشکی تهران با سایر مراکز علمی و دانشگاهی عراق اعلام می‌کند.

 

 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close