کد: 1287-358173      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان   تعداد بازدید : 315

دهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با بررسی زمینه‌های همکاری آتی با دانشگاه پزشکی Gulf امارات برگزار شد

دهمین نشست شورای بین‌الملل با برنامه‌ریزی در خصوص همکاری‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه پزشکی Gulf امارات (Gulf Medical University) و ارائه گزارش فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌های دندانپزشکی، پیراپزشکی و طب ایرانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 23 آبان 1401 در ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، مدیران و معاونان حوزه بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها حضور داشتند.
در آغاز با رویکرد آشنایی معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با دانشگاه Gulf امارات (GMU) و زمینه‌های موجود برای همکاری‌های مشترک، گزارشی از نشست آنلاین مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی با دکتر حسام حمدی، رئیس این دانشگاه ارائه شد.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی در این باره گفت: در این نشست که اواخر هفته گذشته برگزار شد، معرفی جامعی از ظرفیت‌های دو دانشگاه صورت گرفت و فرصت‌های همکاری مشترک به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.
دکتر محمدرضا کرامتی افزود: دانشگاه GMU در شهر عجمان واقع شده و مشتمل بر شش دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم بهداشت و مدیریت خدمات بهداشتی و اقتصاد بهداشت است.
وی با اشاره به اینکه پنج بیمارستان با مجموع 350 تخت زیرمجموعه دانشگاه مذکور مشغول به ارائه خدمات سلامت هستند، اظهار داشت: سه بیمارستان در داخل پردیس اصلی دانشگاه واقع شده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی از علاقه‌مندی رئیس این دانشگاه اماراتی برای همکاری‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: در حوزه پزشکی، دکتر حسام حمدی پیشنهاد همکاری در زمینه آموزش پزشکی و علوم پایه را مطرح کرد.
دکتر کرامتی با بیان اینکه مباحثی چون تبادل اساتید و دانشجویان نیز در این نشست به بحث و بررسی گذاشته شد، اضافه کرد: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه نیز مطرح و مورد موافقت طرفین قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دانشکده پزشکی طی سال جاری با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه مدرسه تابستانه بین‌المللی برگزار کرده است، گفت: با تکیه بر بازخوردهای مثبت دریافت شده و طی همکاری با گروه‌های مختلف آموزشی برنامه مدرسه زمستانه نیز آماده و برای مدیریت توسعه امور بین‌الملل دانشگاه ارسال شده است.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به تعاملات شکل گرفته با دانشگاه پزشکی Gulf امارات، آمادگی برای برگزاری این مدرسه بین‌المللی زمستانه برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد.
سپس مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه بیان داشت: حضور دکتر محمدحسین آیتی و دکتر سید فرشاد علامه، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه و دکتر عظیم میرزازاده، مشاور معاون آموزشی در کنفرانس بین‌المللی تحول مراکز سلامت آکادمیک به میزبانی دانشگاه Gulf امارات طی مهرماه سال جاری و همچنین بازدید از این مجموعه، بسترهای لازم برای توسعه تعاملات مشترک را ایجاد کرد.
دکتر نکوفر با اشاره به مذاکرات انجام شده با این دانشگاه گفت: با توجه به فعالیت دانشکده‌های متناظر در دو دانشگاه به نظر می‌رسد باید نسبت به برگزاری نشست‌های جداگانه میان مسئولان دانشکده‌ها اقدام شود.
وی همچنین مدرسه زمستانه دانشکده پزشکی را نیز نقطه شروع خوبی برای همکاری‌ها دانست و از دانشکده‌ها خواست در صورت علاقه‌مندی برای مشارکت در این برنامه، آمادگی خود را اعلام کنند.
در ادامه، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه به تشریح اهداف برگزاری مدارس بین‌المللی فصلی پرداخت و افزود: توسعه روابط بین‌الملل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور، افزایش جذب دانشجویان بین‌المللی و ارزآوری برای کشور در اجرای این برنامه‌ها مورد توجه قرار دارد.
دکتر آرمان زرگران از مدرسه علوم پزشکی کاربردی ویژه دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه به عنوان نمونه‌ای موفق از مدارس فصلی یاد کرد و گفت: این مدرسه با همکاری مدیریت توسعه امور بین‌الملل و معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی در تابستان سال جاری برگزار و منجر به جذب دو دانشجو از کشور ترکیه برای نخستین بار در دانشگاه شد.
وی اضافه کرد: طی سال جاری 20 دانشجوی بین‌الملل از طریق برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس تابستانی برای دانشگاه جذب شده‌اند.
در ادامه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها نیز نقطه نظرات خود را بیان و برای مشارکت در مدرسه زمستانه دانشکده پزشکی و برگزاری مدارس فصلی جداگانه اعلام آمادگی کردند.
دکتر آیتی نیز با اشاره به بازدید انجام شده از دانشگاه پزشکی Gulf امارات و ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجموعه، گفت: دانشگاه مذکور به لحاظ منابع انسانی با ضعف‌هایی روبرو است که با تکیه بر وجود نیروی انسانی توانمند در دانشگاه، می‌توان شاهد تعاملات خوبی میان دو مجموعه بود.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین از فراهم بودن زمینه‌ها برای همکاری‌های علمی و پژوهشی با این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: در بازدید از دانشگاه GMU توافقاتی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با تأمین منافع دو دانشگاه انجام شد.
وی از دانشکده‌ها خواست مشارکت در برگزاری مدرسه زمستانه دانشکده پزشکی را به عنوان نقطه شروع همکاری‌ها در دستور کار خود قرار دهند و افزود: همچنین انتظار می‌رود زمینه‌های همکاری آتی با دانشگاه Gulf چون پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و حتی راه‌اندازی رشته‌های جدید بررسی و به معاونت بین‌الملل اعلام شود.
در پایان این بخش مقرر شد دانشکده‌های مایل به مشارکت در مدرسه زمستانه دانشکده پزشکی تا پایان هفته جاری و دانشکده‌های متقاضی مدرسه فصلی جداگانه، ظرف 10 روز آینده برنامه‌های خود را اعلام کنند.
همچنین قرار شد زمینه‌های همکاری دانشکده‌ها با دانشگاه GMU تا پایان آبان ماه برای معاونت بین‌الملل دانشگاه ارسال شود.
در بخش بعدی این نشست دکتر سید امیرحسین میرهاشمی، دکتر نسرین دشتی و دکتر رودابه بهرام سلطانی، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های دندانپزشکی، پیراپزشکی و طب ایرانی، گزارشی از فعالیت‌های بین‌الملل مجموعه‌های خود در حوزه‌های جذب دانشجویان بین‌المللی، برگزاری مدارس تابستانی بین‌المللی، ارائه سخنرانی‌های انگلیسی، طراحی برنامه‌های آموزشی ویژه دانشجویان بین‌المللی، تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور، برگزاری وبینارهای بین‌المللی و طراحی و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت ارائه کردند.
آن‌ها همچنین بر ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشکده‌ها، تأمین منابع مالی مورد نیاز معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بین‌الملل به بدنه دانشگاه تأکید کردند.

 



 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close