کد: 1287-358185      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان   تعداد بازدید : 728

آیین معارفه رئیس جدید دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

آیین معارفه دکتر نفیسه صادقی، رئیس جدید دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل و دکتر محسن امینی، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که شنبه 28 آبان 1401 در سالن اجتماعات دانشکده داروسازی برگزار شد، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر امید امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر نبی شریعتی فر، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر پیمان آقائی نسب، مسئول حراست معاونت بین‌الملل و جمعی از اساتید، اعضای هیأت‌علمی و کارکنان این دانشکده نیز حضور داشتند.
در آغاز، معاون بین‌الملل دانشگاه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه دکتر سید اسماعیل سادات ابراهیمی، رئیس پیشین دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، گفت: این دانشکده مجموعه‌ای کامل به لحاظ نیروی انسانی، ظرفیت‌های آموزشی و امکانات آزمایشگاهی است که بدون تردید از بسیاری از دانشکده‌های داروسازی مادر در کشور جامع‌تر و قوی‌تر است.
دکتر آیتی با بیان اینکه طی دو ماه اخیر و تغییر و تحولات انجام شده، امکان بهره‌مندی از حضور دکتر رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل به عنوان سرپرست این دانشکده فراهم شد، اظهار داشت: ایشان با سالیان طولانی تجربه در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش، ارتباط نزدیک با وزارت بهداشت، ریاست کمیسیون رهیافت همگرایی این وزارتخانه و عضویت در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی کوله باری از تجربه را در اختیار دارند که خوشبختانه طی یک سال گذشته فرصت استفاده از این تجارب در معاونت بین‌الملل دانشگاه و در ماه‌های اخیر در دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل فراهم شده است.
وی همچنین ضمن تبریک به دکتر صادقی، رئیس جدید دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، تصریح کرد: به طور حتم تغییر و تحول در هر سیستمی زمینه‌ساز ایجاد انرژی و انگیزه جدید خواهد شد و امیدوارم با حضور شما در این مجموعه نیز شاهد اتفاقات و تحولات مثبتی باشیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه سپس از رئیس جدید این دانشکده خواست مقوله تعریف رشته مقاطع جدید برای جذب دانشجویان بین‌المللی را به طور جدی پیگیری کند و بیان داشت: حضور مؤثر نمایندگان دانشگاه در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی وزارت بهداشت فرصت بسیار خوبی برای تعریف رشته مقاطع جدید فراهم کرده است.
دکتر آیتی افزود: لیسانس داروسازی یا B. Pharm از رشته مقاطع ظرفیت دار برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ویژه از کشورهای منطقه است و بر همین اساس معاونت بین‌الملل دانشگاه اقداماتی را برای تصویب آن در کمیته مذکور انجام داده و هم‌اکنون نیازمند پیگیری‌های بیشتر است.
وی با بیان اینکه طی سال جاری حوزه بازاریابی معاونت بین‌الملل تمرکز جدی بر جذب دانشجویان در رشته داروسازی داشته است، افزود: رشته مقطع دکترای عمومی داروسازی در بازارهای هدف ما از جمله کشورهای منطقه چندان تعریف شده نیست و ما با تصویب لیسانس داروسازی، به دنبال تحولی اساسی در مقوله پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به جذب دانشجویان ایرانی برای رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی پردیس بین‌الملل از طریق کنکور سراسری سال جاری، گفت: متأسفانه از سال 97 به دلیل برخی اشتباهات شناختی و محاسباتی رویه جذب دانشجویان ایرانی در پردیس بین‌الملل با وجود ظرفیت‌ها و امکانات قابل توجه متوقف شد که با تلاش‌های صورت گرفته امسال امکان تحصیل 40 دانشجوی ایرانی در رشته داروسازی فراهم شد.
دکتر آیتی ادامه داد: این رویکرد جدید سبب شد که از ظرفيت خالی قطار در حال حرکت پردیس بین‌الملل استفاده و از هدر رفت منابع كشور جلوگيري شود ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشكي تهران توانست سهم بيشتري از كاهش بار كنكور سراسري بر دوش خانواده‌های عزيز، داشته باشد.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید دانشکده داروسازی اظهار امیدواری کرد که مسیر توسعه و پیشرفت این مجموعه به ویژه در عرصه ايجاد رشته‌های جديد، جذب دانشجویان بین‌المللی و افزايش درآمد دانشكده با تعامل و همکاری هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.
پس از آن، دکتر امینی به پیشینه آشنایی خود با دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از بدو راه‌اندازی این مجموعه و جذب نخستین دانشجویان در شعبه کیش پردیس بین‌الملل شاهد پیشرفت روزافزون آن بودم.
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه مجموعه فعلی را حاصل زحمات و سال‌ها تلاش دکتر سادات ابراهیمی و همکاران این دانشکده دانست، افزود: بخش مهمی از واحدهای درسی داروسازی مبتنی بر تجهیزات آزمایشگاهی است و فراهم کردن این امکانات از ابتدا و استقرار یک نظام آموزشی مبتنی بر تحقیق، کار بسیار دشواری است که باید بر آن ارج نهاد.
وی اضافه کرد: با اشرافی که بر وضعیت دانشکده‌های داروسازی کشور دارم بدون اغراق، دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل هم از نظر تجهیزات و هم به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات آزمایشگاهی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.
دکتر امینی با اشاره به آشنایی کامل دکتر صادقی با دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، تصریح کرد: ایشان دارای تجربه فعالیت‌های آموزشی در پردیس بین‌الملل و دانشکده داروسازی مادر است و به طور حتم در پیشبرد اهداف تعریف شده و در رأس آن ارتقای سطح دانشکده از نظر پذیرش دانشجویان بین‌المللی بسیار مثمر ثمر خواهند بود.
رئیس دانشکده داروسازی از اقدامات و فعالیت‌های تک تک کارکنان این دانشکده نیز تشکر کرد و بیان داشت: به یاری خداوند و با تداوم تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه همکاران در تمامی سطوح، مأموریت‌های پیش رو با قوت و قدرت قبل دنبال خواهد شد و شاهد دستاوردهای تازه‌ای برای دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل خواهیم بود.
در ادامه، دکتر رضایت با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه تنها به عنوان بین‌الملل در نام خود اکتفا نکرده بلکه مقوله جذب دانشجویان خارجی را به معنای واقعی تحقق بخشیده است، اظهار داشت: شعبه کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه تنها مجموعه دانشگاهی در این جزیره است که دانشجوی بین‌المللی دارد و هم‌اکنون از مجموع حدود یک هزار و 350 دانشجو از 54 کشور، نزدیک به 250 نفر آن‌ها در کیش مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: اقدامات موفق دانشگاه، جذب دانشجوی بین‌المللی را به مطالبه‌ جدی سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر دانشگاه‌های حاضر تبدیل کرده است.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در سال جاری برای پذیرش 60 دانشجویان ایرانی در دو رشته داروسازی و دندانپزشکی پردیس بین‌الملل از طریق کنکور سراسری، افزود: تعداد دانشجویان بین‌المللی پذیرفته شده در رشته داروسازی همچنان کمتر از میزان پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این دانشکده است.
دکتر رضایت از تحصیل 74 دانشجوی بین‌المللی در دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل خبر داد و بیان داشت: 67 دانشجو در مقطع دکترای عمومی و کارشناسی ارشد داروسازی مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که دوره‌های تحصیلات تکمیلی داروسازی از ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش دانشجویان خارجی برخوردار هستند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل به اقدامات انجام شده برای طرح رشته مقطع کارشناسی داروسازی در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر موفق به تصویب شش رشته مقطع جدید در کمیته مذکور شده‌ایم.  
وی همچنین لازمه تعریف رشته مقاطع جدید را شناخت کافی از بازار هدف عنوان کرد و یادآور شد: معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل در این زمینه برنامه‌ریزی و بررسی نمونه‌های مشابه بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر رضایت در پایان اقدامات یک دهه گذشته دکتر سادات ابراهیمی در دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل را قابل‌تقدیر دانست و برای دکتر صادقی در ادامه این مسیر آرزوی توفیق کرد.
رئیس جدید دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل نیز با بیان اینکه با راه‌اندازی شعبه کیش پردیس بین‌الملل و جذب نخستین دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ارتباط من با این مجموعه آغاز شد، گفت: این تعامل تا به امروز که دانشگاه مرزها را درنوردیده و با افتخار در کربلای معلا نخستین شعبه بین‌الملل خود را راه‌اندازی کرده، ادامه دارد.
دکتر صادقی سپس به اولویت‌بندی فعالیت‌های آتی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل پرداخت و اظهار داشت: توسعه جذب دانشجویان خارجی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این مجموعه خواهد بود ضمن اینکه ایجاد فضای پرنشاط ایرانی و اسلامی برای این دانشجویان که سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهند بود، در دستور کار قرار دارد.
رئیس جدید دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: در حیطه نیروی انسانی نیز تمرکز ما بر ارتقای شغلی و توانمندسازی کارکنان خواهد بود.
وی با قدردانی از حسن اعتماد معاون بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشکده داروسازی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و رئیس پیشین دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، گفت: به طور حتم مسئولیت من در اداره دانشکده با تکیه بر پیشینه فعالیت‌ها و دستاوردهای موفق این مجموعه بسیار سنگین خواهد بود و امیدوارم با ادامه حمایت‌ها و همراهی کارکنان بتوانیم چون گذشته رو به جلو حرکت کنیم.
 

 

 



 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close