کد: 1287-358209      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ آذر   تعداد بازدید : 447

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل بازدید کرد

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن حضور در جزیره کیش با دانشجویان و کارکنان پردیس بین الملل دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، پنجشنبه 10 آذر 1401، دکتر قناعتی به همراه معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن حضور در جزیره کیش و بازدید از این شعبه با جمعی از دانشجویان و کارکنان بین‌المللی پردیس کیش دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدا دکتر محمد حسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه و قدردانی از حضور مغتنم ایشان در جزیره کیش، گزارش مختصری از اهداف و افق‌های پیش روی خانواده بین‌الملل دانشگاه ارائه کرد.
وی از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته در پردیس کیش به ویژه در یک سال اخیر تشکر کرد و حضور دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل در امور مدیریتی شعبه کیش را مغتنم شمرد.
رئیس دانشگاه نیز در این نشست صمیمانه ضمن تشکر از همه کارکنان شعبه کیش که با مجاهدت و تلاش پرچم دانشگاه را در این منطقه به اهتزاز درآورده‌اند، گفت: چیزی که من در همه شئون دانشگاه و کیش می‌بینم همدلی مثال‌زدنی و عرق و غیرت نسبت به دانشگاه است و الحمدالله این روحیه باعث می‌شود انسان بدون اتکا به دیگران، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد هرچند وظیفه ما مدیران نیز مساعدت و همکاری است.
دکتر قناعتی ضمن اشاره به نزدیک‌ترین کشور همسایه کیش یعنی امارات، افزود: این کشور کوچک با فراهم کردن امکانات و استفاده از فرصت‌ها توانست اتکای خود را به نفت به حداقل برساند و به امارات امروزی تبدیل شود، پس ما در کشوری مثل ایران که از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است به تبع می‌توانیم بسیار پیشروتر عمل کنیم و با استفاده از تبلیغات مؤثر خود را از حصار خبری به وجود آمده خارج کنیم.
وی افزود: این وظیفه در دانشگاه به عهده متولیان حوزه بین‌الملل است و می‌توان از طریق برقراری ارتباط با رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، دایره تبلیغات دانشگاه را گسترده‌تر کرد.
رئیس دانشگاه همچنین توانمندسازی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در جزیره کیش را ضروری دانست و افزود: یکی از فرصت‌های خوب جزیره،وجود سازمان منطقه آزاد و پردیس‌های دانشگاهی طراز اول است که ما باید بتوانیم از ظرفیت و امکانات این مراکز به نحو مطلوب استفاده کنیم.
دکتر  قناعتی ورود دانشجویان بین‌المللی به حلقه پژوهشی را یک مساله جدی تلقی کرد و از مسئولان بین‌الملل دانشگاه خواست ارتباط این دانشجویان را با مراکز تحقیقاتی کشور برقرار و ایشان را به سمت تولید مقالات مشترک سوق داد.
وی همچنین از لزوم حرکت به سمت خصوصی‌سازی و سبک کردن وظایف دولت در حیطه دانشگاه سخن گفت و افزود: تجربه نشان داده است که برون‌سپاری با رعایت معیارهای مدنظر همواره باعث رشد و پویایی کشور شده است.
رئیس دانشگاه در پایان این نشست ضمن اشاره به اثرات تحریم‌های خصمانه آمریکا و برخی از کشورهای غربی گفت: باید بدانیم این کشور متعلق به همه ماست و ما باید با اتکا به ظرفیت‌های خود بتوانیم اثری ماندگار برجا بگذاریم همان‌طور که در تاریخ هم نمونه‌های فراوانی از این دست بوده و افرادی چون امیرکبیر در دوران تاریک قاجار توانست تأثیر بسزایی از خود به یادگار بگذارد، بعد از آن هم در دوران دفاع مقدس همین جوانان نخبه ایرانی با دست خالی جانانه در مقابل دشمن قد علم کردند و نمونه بارز آن شهید باقری بود که ابتدا به عنوان عکاس به جبهه عازم شد اما توانست به پایه‌گذار اطلاعات عملیات جنگ تبدیل شود و من لحظه شهادت این شهید بزرگوار را هرگز از خاطر نمی‌برم و با چشم خود دیدم که یک جوان چه اثر شگرفی از خود به جای گذاشت.
دکتر قناعتی بار دیگر از همه کارکنان پردیس بین‌الملل دانشگاه در کیش تقدیر و از آن‌ها خواست همچون همیشه رضایت خداوند را سرلوحه خدمت خود قرار دهند.
در ادامه، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل ضمن معرفی کارکنان و ارائه گزارش جامعی از شرایط و عملکرد یک ساله پردیس کیش، اقدامات زیرساختی و زیربنایی صورت گرفته از جمله اصلاح زیرساخت‌های فناورانه و شبکه شعبه کیش را در مسیر تضمین امنیت جسمی و روانی دانشجویان دانست.
دکتر رضایت با اشاره به تلاش‌های تمامی کارکنان پردیس، افق پیش روی دانشگاه در منطقه آزاد کیش را بسیار وسیع و روشن خواند و اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های دکتر قناعتی و معاونان و مدیران دانشگاه ضمن افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی این شعبه نیز ارتقا یابد.

 

 

خبر: زهرا حسین زاده

 

 

 

نظر شما :
captcha
Close