کد: 1287-358216      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر   تعداد بازدید : 247

شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش تقویت می‌شود

در نشست دکتر قناعتی با رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، بر تقویت شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر حسین قناعتی در ادامه سفر خود به جزیره کیش، پنج شنبه 10 آذر 1401، با حضور در دفتر رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، آخرین دستاوردهای نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه تعاملات مشترک را بیان کرد.
رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه سازمان منطقه آزاد کیش با دانشگاه‌های طراز اول در این منطقه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه مناطق آزاد، تصمیم دارد شعبه خود در کیش را تقویت کند تا ضمن افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این منطقه، زیرساخت‌های لازم را نیز با کمک بخش‌های مختلف سازمان، ارتقا دهد.
وی پس از معرفی جامع دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در این سال‌ها به ویژه در یک سال گذشته، رویکرد دانشگاه اجتماعی را از اولویت‌های این دوره برشمرد و بر نقش دانشگاه در پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی کشور تأکید کرد.
دکتر قناعتی افزود: رسیدگی به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و استان تهران در حوزه سلامت، جزو لاینفک تعهد دانشگاه است.
رئیس دانشگاه ضمن برشمردن خدمات شایانی که طی دوران پاندمی کرونا از سوی متخصصان دانشگاه به مردم عزیز ایران ارائه شده است اظهار امیدواری کرد که با همراهی معاونت اجتماعی سازمان بتوان اقدامات مشابهی را در کیش نیز انجام داد.
وی شهر بدون دخانیات را ایده ارزشمندی دانست و برای اجرای آن در جزیره کیش اعلام آمادگی کرد.
دکتر قناعتی ارتقای سطح مدیریت سلامت منطقه را از اولویت‌های دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن برترین مراکز تحقیقات سلامت کشور، آماده هرگونه اشتراک تجربیات و ورود به عرصه‌های سلامت و بهداشت منطقه آزاد کیش است.
رئیس دانشگاه پس از معرفی آخرین دستاوردهای حوزه تکنولوژی و دستگاه‌های تشخیصی با فناوری‌های پیشرفته و نیز داروهایی که به تازگی تولید و آماده رونمایی و بهره‌برداری هستند، افزود: آمادگی داریم شهر دانش شهید سلیمانی در تهران را در ابعاد کوچک‌تر در جزیره کیش اجرا کنیم و البته این مستلزم همکاری بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و امیدواریم این عزم از سوی طرف مقابل نیز وجود داشته باشد.
در ادامه، دکتر محمدحسین آیتی روند بین‌المللی سازی در دانشگاه را تشریح و به معرفی دانشگاه علوم پزشکی سبطین پرداخت.
معاون بین‌الملل دانشگاه گفت: این دانشگاه با سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار از سوی کشور عراق تأسیس و هم اینک با اخذ مجوزهای لازم به عنوان یکی از شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت است.
وی ظرفیت فعلی پذیرش دانشجوی بین‌الملل را در پردیس برای هر ترم ۹۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: تعداد متقاضیان خارجی برای کسب کرسی دانشجویی دانشگاه عددی نزدیک به ده برابر ظرفیت قابل پذیرش ما است و در تلاش هستیم با ارتقای زیرساخت‌های لازم این عدد را افزایش دهیم و اقدامات خوبی نیز تاکنون صورت گرفته است.
دکتر سیدمهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نیز در این نشست فعالیت‌های شعبه کیش پردیس بین‌الملل را معرفی کرد و افزود: با وجود حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش از پردیس‌های دانشگاهی، ما خواستار مساعدت بیشتری با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های دارای دانشجوی خارجی هستیم.
در پایان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن قدردانی فراوان از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش بین‌الملل آن، حضور دانشگاه‌های طراز اول را در منطقه بسیار مغتنم دانست.
مهدی کشاورز تصریح کرد: بدون شک نگاه ما در سازمان به دانشگاه‌ها صرفاً اقتصادی نبوده و بر اساس مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود همچون گذشته در کنار دانشگاه‌ها خواهیم بود.
وی نقش دانشگاه علوم پزشکی تهران را در بین‌المللی سازی آموزش عالی کیش بی‌بدیل خواند و از مسئولان دانشگاه خواست تا در حوزه‌های سلامت و بهداشت و درمان منطقه به این سازمان کمک کنند.
توضیح اینکه جمعی از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد و شعبه جزیره کیش نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

 

 

 

خبر: زهرا حسین زاده

 

نظر شما :
captcha
Close