کد: 1287-358232      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۱۹ آذر   تعداد بازدید : 248

با تأکید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه/مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه با مدیر دفتر بین‌الملل دانشگاه سچنوف روسیه دیدار کرد

دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر بین‌الملل دانشگاه در راستای گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی به ویژه در حیطه فناوری‌های نوین پزشکی با دکتر مارک تاراتکین، همتای خود در دانشگاه سچنوف روسیه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 16 آذر 1401 به میزبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد، دکتر سیدنصرالله طباطبایی شفیعی، معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر سید محمد قهستانی، استادیار گروه اورولوژی دانشکده پزشکی و ملیحه علاءالدینی، کارشناس روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر نکوفر ضمن خوشامدگویی به مدیر دفتر بین‌الملل دانشگاه سچنوف، به بیان توضیحاتی در خصوص پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران و فعالیت 10 دانشکده، 16 بیمارستان آموزشی، بیش از یکصد مرکز تحقیقاتی، شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل، شعبه بین‌الملل در عراق و کالج بین‌الملل در زیرمجموعه دانشگاه پرداخت.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین به تحصیل 13 هزار دانشجو در این مجموعه اشاره و مجموع دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را بیش از یک هزار و 400 نفر از 51 کشور جهان اعلام کرد.
وی برخی از تعاملات دانشگاه با مراکز علمی خارج از کشور را نیز تشریح کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی تایمز جایگاه 800-601 جهانی را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه طبق گزارش رتبه‌بندی جهانی QS، این مجموعه مانند دانشگاه سچنوف در رتبه‌بندی موضوعی پزشکی جایگاه 350-301 را در اختیار دارد.
دکتر نکوفر با اشاره به تشابهات سیستم آموزش عالی ایران در حیطه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سیستم بهداشت و درمان کشور روسیه، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران چون دانشگاه سچنوف در حوزه آموزش علوم پزشکی فعالیت می‌کند ضمن اینکه در ایران حیطه آموزش پزشکی با سیستم سلامت تلفیق شده و ما مسئول سلامت و درمان بخش بزرگی از جمعیت کلان‌شهر تهران هستیم.
وی به آمادگی دانشگاه برای توسعه تعاملات و ارتباطات با دانشگاه سچنوف در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی اشاره و اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه که در سال 97 منعقد شده، هرچه سریعتر عملیاتی شود.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه سپس ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی را به صورت ویژه معرفی کرد و اظهار داشت: این دانشکده طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در حیطه تکنولوژی‌های پزشکی چون ساخت ربات جراح و دستگاه رهیابی عصبی داشته است.
دکتر نکوفر افزود: پژوهشگران و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون نسبت به اختراع و ساخت حدود 200 دستگاه با تکنولوژی بالا و تولیدات پزشکی چون دستگاه‌های ام آر آی، پت اسکن و ربات در جراحی‌ها اقدام کرده‌اند و در زمینه تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی نیز بخش مهمی از داروهای کشور توسط این مجموعه تولید می‌شود.
سپس معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی برگزاری این نشست را فرصتی در راستای هم‌افزایی حوزه‌های پژوهشی و علمی و گسترش روابط آکادمیک ایران و روسیه دانست.
دکتر طباطبایی اضافه کرد: دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی با ظرفیت‌های موجود، آمادگی گسترش تبادلات علمی و پژوهشی میان دو دانشگاه را دارد.
دکتر تاراتکین نیز با قدردانی از فرصت ایجاد شده، دانشگاه سچنوف با قدمت 260 ساله را قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی کشور روسیه معرفی کرد و بیان داشت: هم‌اکنون مجموعه بیمارستانی این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز پزشکی در اروپا به شمار می‌آید.
مدیر دفتر بین‌الملل دانشگاه سچنوف افزود: این مجموعه به لحاظ تعداد برنامه‌های آموزشی، نسبت هیأت‌علمی به دانشجویان و همکاری‌های بین‌المللی، طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است و در حال حاضر 226 برنامه آموزشی، 15 هزار و 500 دانشجوی داخلی و 3 هزار و 500 دانشجوی بین‌المللی دارد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر این دانشگاه در حوزه‌های مهندسی بافت، هوش مصنوعی، جراحی و تولید واکسن، خواستار تمرکز بر همکاری‌های تحقیقاتی و تهیه نقشه راه همکاری مشترک میان دو مجموعه شد.
دکتر تاراتکین همچنین از حاضران و دیگر مسئولان دانشگاه برای بازدید از دانشگاه سچنوف دعوت به عمل آورد.
در ادامه، نحوه گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه در قالب پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و برنامه‌های تبادل اساتید دانشگاه به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد و طرفین بر توسعه تعاملات در حوزه فناوری‌های نوین پزشکی تأکید کردند.
در پایان این نشست، دکتر طباطبایی و دکتر تاراتکین به نمایندگی از دو دانشگاه، مسئول پیگیری و ایجاد بستر مناسب برای همکاری‌های مشترک شدند.


 

 

 

 

 

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی


 

نظر شما :
captcha
Close