کد: 1287-358237      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ آذر   تعداد بازدید : 230

حضور معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و دانشجویان خارجی دانشگاه در نشست صمیمانه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با جامعه دانشگاهی جزیره کیش

نشست صمیمانه حجت‌الله عبدالمالکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسئولان منطقه آزاد کیش با دانشجویان، روسا و مسئولان پردیس‌های دانشگاهی این جزیره همزمان با روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 16 آذر 1401 برگزار شد، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و جمعی از دانشجویان بین‌الملل شعبه کیش پردیس بین‌الملل در کنار سایر مسئولان و دانشجویان دانشگاه‌های حاضر در این جزیره به طرح مسائل و مشکلات موجود پرداختند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل طی این گردهمایی ضمن معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه بین‌الملل دانشگاه در جزیره کیش، بر توجه ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به موضوع بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها تأکید کرد.
دکتر رضایت تصریح کرد: دانشگاه‌های بزرگ علی‌رغم مشکلات و چالش‌ها تصمیم به تأسیس پردیس‌ بین‌المللی خود در راستای بهره‌مندی از ظرفیت این مناطق آزاد گرفته‌اند و این فرصت مغتنمی است که باید از سوی دولتمردان و مسئولان مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد و از ادامه روند فعالیت‌ این مجموعه‌ها حمایت شود.
وی همچنین از تلاش‌های انجام شده از گذشته تاکنون قدردانی کرد اما آن‌ها را برای ادامه حیات یک مجموعه دانشگاهی کافی ندانست.
در ادامه، تعدادی از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص دغدغه‌های زندگی دانشجویی در جزیره کیش پرداختند و فرصت تحصیل در ایران را بسیار ارزشمند دانستند.
آن‌ها همچنین ایران را کشوری دارای دانشگاه‌های طراز اول و امنیت اجتماعی مناسب معرفی کردند که مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل است.
دانشجویان همچنین از تلاش‌های مسئولان دانشگاه به ویژه پردیس بین‌الملل تشکر کردند و فرصت حضور چند ساله در جزیره کیش را خاطره‌انگیز توصیف کردند.
همچنین نمایندگان دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها و نیز روسای پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی، علوم پزشکی شیراز و مرکز جامع علمی کاربردی نیز ضمن برشماری مسائل و چالش‌های پیش رو، پیشنهادات خود را بیان کردند.

 

 

خبر: زهرا حسین زاده

تنظیم: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close