کد: 1287-358250      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۶ آذر   تعداد بازدید : 286

افتتاحیه نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، جمعی از مسئولان دیگر دانشگاه‌ها، ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل و به نقل از وبدا، در ابتدای این مراسم که جمعه 25 آذر 1401 به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: جای خرسندی است که در نخستین رویداد ورزشی بین‌الملل وزارت بهداشت حضور دارم. بدون شک این جشنواره نقطه عطفی برای اتحاد و انسجام بیشتر ملت‌ها است و امیدوارم در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری آن باشیم.
دکتر نیکنام خاطرنشان کرد: جا دارد از دکتر شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به خاطر برگزاری چنین رویداد بزرگی تشکر کنم. ورزش علاوه بر تقویت جسم، باعث تلطیف روح و روان انسان می‌شود و برگزاری چنین جشنواره‌ای با حضور دانشجویان 14 کشور زمینه‌ساز همبستگی و وحدت بیشتر این ملت‌ها خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت دارای چهار بعد اساسی جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی است و با ورزش می‌توان این ابعاد را در انسان تقویت کرد.
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه ما انسان‌ها به نوعی در زندگی روزمره خود بعد جسمانی سلامت را تجربه کرده‌ایم اما وقتی یک گام به جلوتر می‌رویم، به سلامت روانی می‌رسیم که البته این رکن نیز تا حدودی شناخته شده است و وقتی قدری فراتر می‌رویم به بعد سلامت معنوی می‌رسیم که ناشناخته‌هایش بسیار زیاد است اما به هرحال مهم‌ترین بعد سلامت، بعد معنوی آن است که باید انسان آن را با ورزش در خود تقویت کند.
وی تصریح کرد: بدون شک سلامت فردی و سلامت اجتماعی دارای رابطه و تعامل دوسویه و مکمل یکدیگر هستند و ورزش با سلامت ارتباط مستقیم دارد.
دکتر نیکنام با اشاره به شعار برگزاری این رویداد ورزشی به نام ورزش، همبستگی و معنویت اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم همواره در مسیر همبستگی و تقویت انسجام ملت‌ها گام‌های مؤثری برداریم.
در ادامه این مراسم، علی خضریان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بسیار جای خرسندی است که در ایران اسلامی میزبان جمعی از دانشجویان علوم پزشکی از کشورهای مختلف هستیم و این رویداد بدون شک می‌تواند روابط بین‌الملل کشورها را محکم‌تر کند و ورزش بهترین بستر برای این اتفاق مهم است.
وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: شما جان انسان‌ها را به واسطه شغل آینده خود نجات خواهید داد اما در کنار تحصیل و علم‌آموزی، به رشته‌های مختلف ورزشی نیز در دوران تحصیل مسلط و آشنا می‌شوید و این یک تجربه بزرگ به شمار می‌رود.
خضریان با اشاره به شعار برگزاری این رویداد ورزشی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره بین‌المللی ورزشی، همان نقطه تلاقی پیوند ملت‌ها و کشورها است.
گفتنی است، نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی طی روزهای 24 تا 30 آذرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی خزرآباد ساری برگزار می‌شود.
این جشنواره در 12 رشته ورزشی از جمله پنج رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون و تنیس روی میز و نیز هفت رشته همگانی شامل طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب‌کشی برگزار خواهد شد که از دانشگاه علوم پزشکی تهران 40 دانشجوی خارجی در تمامی رشته‌های مذکور شرکت کرده‌اند.
بیش از 20 دانشگاه علوم پزشکی از جمله تهران اصفهان، ارومیه، یزد، اهواز، اراک، کرمانشاه، شهید بهشتی، ایران، زنجان، تبریز، شیراز، همدان، گیلان، سمنان، کرمان و مشهد در این جشنواره حضور دارند.
ورزشکاران 14 کشور از جمله افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، عراق، نیجریه، غنا، هندوستان، اسلوونی، روسیه، مراکش، تانزانیا و سومالی در این رخداد مهم ورزشی حضور پیدا کرده‌اند.


 

 

 

عکس: محمد وحدت فر و وبدا

نظر شما :
captcha
Close