کد: 1287-358255      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ آذر   تعداد بازدید : 404

درخشش تیم دانشگاه در نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور/دانشجویان بین‌الملل دانشگاه مدال طلا و نقره رشته‌های دومینو و شنا را به گردن آویختند

دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق به کسب مدال طلا و نقره رشته دومینو، مقام اول و دوم 50 متر کرال سینه و 50 متر قورباغه رشته شنا و مدال برنز رشته‌های داژبال و فریزبی شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، تیم دانشگاه متشکل از 40 دانشجوی بین‌الملل از پنج‌شنبه 24 آذر 1401 در این جشنواره به میزبانی مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی خزرآباد ساری حضور یافته است.
دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که در تمامی 12 رشته ورزشی جشنواره شرکت کرده است، مقام اول و دوم 50 متر کرال سینه و جایگاه اول و دوم 50 متر قورباغه در رشته ورزشی شنا را به دست آورد.
محمد میثم عبدعون الیاسری، دانشجوی عراقی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی این مسابقات مدال طلا و نقره کرال سینه و قورباغه و مارکو بوروتا، دانشجوی اهل اسلوونی دانشگاه مدال طلا و نقره قورباغه و کرال سینه را به گردن آویختند.
مجتبی مجتبی، دانشجوی هندی و محمد عمیر طارق دانشجوی پاکستانی دانشگاه نیز در ماده سرعت رشته دومینو جایگاه اول و دوم را به دست آوردند و مدال طلا و نقره گرفتند.
همچنین تیم داژبال دانشگاه متشکل از واجد عباس، حسنین خادم، سهیل رشید گیلکار، محمد ساجد و محمد سعیم علیر از پاکستان نیز مقام سوم و مدال برنز این رقابت‌ها را به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کسب کردند.
مسابقات فریزبی این جشنواره نیز در سه ماه دقت، مانع زنی و مسافت برگزار شد که گلفام علی و حمید نظری، دانشجویان پاکستانی و افغانستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقام چهارم و پنجم انفرادی و در مجموع مقام سوم تیمی و مدال برنز را به دست آوردند.
در مسابقات آمادگی جسمانی نیز سه دانشجوی دانشگاه شرکت داشتند که رضا بوسته از کشور مراکش در رده ششم قرار گرفت.
سیدو اول اینوسه، دانشجوی اهل غنا و عضو تیم طناب زنی دانشگاه مقام سوم انفرادی این رقابت ها را از آن خود کرد و مدال برنز گرفت. همچنین عبداللهی صالح و محمد علی سلهب از کشورهای نیجریه و لبنان و اعضای تیم تنیس روی میز دانشگاه نیز مقام‌های پنجم و ششم را کسب کردند.
در ادامه رقابت‌های نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تیم فوتسال دانشگاه، با شکست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به دور بعد صعود کرد و تیم طناب‌کشی نیز با شکست تیم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و علوم پزشکی کرمانشاه راهی فینال این مسابقات شد.
همچنین سید رئیس عباس و محمد وجیهه الحسن، دانشجویان پاکستانی تیم دارت دانشگاه نیز موفق به راهیابی به مرحله فینال شدند و محمد فاضل داتو، دانشجوی اهل تانزانیای دانشگاه با شکست رقیب خود از دانشگاه شهید بهشتی به مرحله بعد مسابقات بدمینتون صعود کرد.
توضیح اینکه در این جشنواره که تا سه‌شنبه 29 آذر 1401 ادامه خواهد داشت، دانشجویان بین‌المللی از 14 کشور و بیش از 20 دانشگاه علوم پزشکی از جمله تهران اصفهان، ارومیه، یزد، اهواز، اراک، کرمانشاه، شهید بهشتی، ایران، زنجان، تبریز، شیراز، همدان، گیلان، سمنان، کرمان و مشهد حضور دارند.

 

 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

عکس: محمد وحدت فر

نظر شما :
captcha
Close