کد: 1287-358264      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۰ آذر   تعداد بازدید : 360

با کسب 14 مدال طلا، نقره و برنز/تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران قهرمان نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد

تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران قهرمان نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد و کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سه‌شنبه 29 آذر 1401 با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار و طی آن تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اختلاف به عنوان قهرمان این دوره از جشنواره معرفی شد و تیم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و کرمانشاه در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران 40 دانشجوی بین‌الملل را در قالب پنج رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون و تنیس روی میز و نیز هفت رشته همگانی طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب‌کشی راهی این رویداد ورزشی کرد و در نهایت موفق به کسب شش مدال طلا، چهار مدال نقره و چهار مدال برنز شد.
بنابراین گزارش تیم شنای دانشگاه متشکل از محمد میثم عبدعون الیاسری از عراق و مارکو بوروتا از اسلوونی با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره، به مقام اول و دوم این مسابقات دست یافت.
همچنین در مسابقات دومینو و دو رشته تاور سرعت و تاور تمرکز، مجتبی مجتبی و محمد عمیر طارق دانشجویان هندی و پاکستانی دانشگاه به دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند و در رشته فریزبی، گلفام علی و حمید نظری، دانشجویان اهل پاکستان و افغانستان دانشگاه علوم پزشکی تهران با مربیگری محمد شاملو، مقام چهارم و پنجم انفرادی و در مجموع مقام سوم تیمی را کسب و مدال برنز گرفتند.
سیدو اول اینوسه، دانشجوی اهل غنا و عضو تیم طناب زنی دانشگاه نیز طی این تورنمنت یک مدال برنز از آن خود کرد و تیم داژبال متشکل از واجد عباس، حسنین خادم، سهیل رشید گیلکار، محمد ساجد و محمد سعیم علیر از پاکستان، با هدایت رضا خوش سرور به مقام سوم دست یافت و مدال برنز گرفت.
در رشته دارت، محمد وجیهه الحسن و سید رئیس عباس، دانشجویان پاکستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب رتبه اول و دوم در بخش انفرادی، مدال طلا و نقره به گردن آویختند و تیم طناب‌کشی متشکل از هاوشار سیامند سلیم، عزیز جاسم قاسم و به نا ابراهیم قادر از کشور عراق و محمد ابودیه از کشور لبنان و با مربیگری یاسر وقاری، موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شدند.
در مسابقات آمادگی جسمانی نیز سه دانشجوی دانشگاه با هدایت محمد شهبازی، شرکت داشتند که رضا بوسته از کشور مراکش در رده ششم قرار گرفت و عبداللهی صالح و محمد علی سلهب دانشجویان نیجریه‌ای و لبنانی تیم تنیس روی میز دانشگاه نیز با مربیگری عبدالله کچویی، جایگاه پنجم و ششم را کسب کردند.
همچنین تیم فوتسال دانشگاه متشکل از لیزان عزیز حبیب، میران عبدالله سعید برزنجی، سجاد فرید سالم الیساری و هه زار شکاک شریف هرکی از عراق، کاظم عبداللهی یوبا، بلو ثانی آدامو، دنیل ساندی آیپوه و نصیب موسی ایشیاکو از کشور نیجریه، با هدایت حسین صارمی در جمع 8 تیم برتر مسابقات قرار گرفت.
این جشنواره ورزشی 24 تا 29 آذر 1401 با شرکت دانشجویان بین‌المللی از 20 دانشگاه علوم پزشکی چون تهران، اصفهان، ارومیه، یزد، اهواز، اراک، کرمانشاه، شهید بهشتی، ایران، زنجان، تبریز، شیراز، همدان، گیلان، سمنان، کرمان و مشهد برگزار شد.
توضیح اینکه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت معاونت بین‌الملل و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و تلاش‌های دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر احسان دبیری، مدیر تربیت بدنی دانشگاه، دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، امین نصیری، معاون پشتیبانی مدیریت بدنی دانشگاه، حسین صارمی، رئیس اداره ورزش‌های همگانی دانشگاه، مینا حاج ابراهیم، کارشناس امور دانشجویی این معاونت و میثم خلیلی، سرپرست تیم در جشنواره مذکور شرکت کردند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران، تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور بود که در تمامی 12 رشته ورزشی نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت داشت.




 

 

خبر: مهناز وحیدی

عکس: محمد وحدت فر و مفدا

نظر شما :
captcha
Close