کد: 1287-358292      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي   تعداد بازدید : 207

برپایی مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خوابگاه پسرانه موسوی

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خوابگاه پسرانه موسوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم شنبه 3 دی 1401 با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی، با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه توبه، «کلمة اللّه هی الْعلْیا - آرمان الهى است که والاست»، گفت: ما یک هدف واحد داریم، باید نام خداوند در جهان، بالاترین نام باشد. انسان باید به دست خدای جهان‌آفرین و نه به دست فراعنه جهان تربیت شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که وضعیت مسلمانان خوب نیست. کشورهای اسلامی از نظر امنیت، اقتصاد و حکومت‌ها در سختی به سر می‌برند.
وی افزود: با وجود 75 درصد ذخایر جهان در کشورهای اسلامی، این کشورهای اغلب فقیر هستند. چه دلایلی دارد که با اینهمه ذخایر، جز عقب مانده های جهان باشیم؟ آیا دین ما باعث عقب ماندگی ما شد؟ یا چون از دین خدا جدا شدیم عقب افتادیم؟ چون از راه پیامبر دور شدیم، این گرفتاری ها در زندگی ما پیدا شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی در ادامه اظهار داشت: بهتر است فرصت‌هایی چون این شب عزیز که متعلق به حضرت فاطمه زهرا (س) است به این قبیل گفت‌وگوها اختصاص یابد. از او بپرسیم مشکل ما چیست؟ آنها نور و هدایتگر هستند.
در ادامه، دانشجویان به سینه زنی و نوحه خوانی به زبان های فارسی، عربی و اردو پرداختند و در پایان مراسم نیز مهمان سفره با برکت حضرت زهرا (س) شدند.


نظر شما :
captcha
Close