کد: 1287-358294      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي   تعداد بازدید : 281

سیزدهمین نشست شورای بین‌الملل با تشریح تازه‌ترین رویدادهای بین‌المللی دانشگاه برگزار شد

سیزدهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با بازدید از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی و ارائه گزارش دیدار با مدیر دفتر بین‌الملل دانشگاه سچنوف روسیه و مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران در چین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست دوشنبه 5 دی 1401 به میزبانی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی و با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، روسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل، مدیران و معاونان حوزه بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد.
در آغاز بازدیدی از بخش‌های مختلف موزه انجام شد و دکتر حمیدرضا نمازی، رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، توضیحات کاملی در این باره ارائه کرد.
سپس نشست سیزدهم شورای بین‌الملل وارد دستور کار اصلی خود شد و دکتر آیتی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گزارشی از جدیدترین برنامه‌های بین‌الملل دانشگاه بیان کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به برگزاری کارگاه بین‌المللی سازی آموزش پزشکی ویژه کلان منطقه 10 آمایشی آموزش عالی بخش سلامت کشور با هدف توانمندسازی مدیران، کارشناسان و اعضای هیأت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این کارگاه با همکاری کالج بین‌الملل دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران امور بین‌الملل، اعضای هیأت‌علمی فعال در بین‌المللی سازی آموزش پزشکی و کارشناسان 11 دانشگاه، 21 تا 23 آذر 1401 برگزار شد.
وی اهمیت بین‌المللی سازی آموزش پزشکی، دیپلماسی علمی برای درک بهتر موضوعات بین‌المللی و تصمیم‌گیری در زمینه پیشبرد منافع ملی، اصول مذاکرات و مکاتبات بین‌المللی در آموزش، مفروضات، اصول، الزامات، الگوها، روندها، راهبردهای بازاریابی آموزش عالی و همکاری‌های مشترک آموزشی در عرصه بین‌الملل، ارتقای کیفیت در آموزش عالی بین‌المللی و همچنین آشنایی با راهکارهای تبادلات علمی مناسب بین‌المللی را محورهای این کارگاه دو روزه دانست.
دکتر آیتی همچنین با بیان اینکه نخستین گردهمایی معاونت بین‌الملل با سردبیران مجلات انگلیسی زبان دانشگاه به میزبانی معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد فرصتی برای بررسی وضعیت این مجلات، طرح چالش‌های پیش رو و تشریح حمایت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه از آن‌ها ایجاد کرد.
سپس دکتر نصرالله طباطبایی، معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی گزارشی از نشست مجازی با مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران در چین ارائه کرد.
وی صحبت‌های خود را با معرفی مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آغاز و به بیان توضیحاتی در خصوص شورای صنعت، کمیته فناوری، گروه تجاری‌سازی و مراکز رشد در ذیل این مدیریت پرداخت.
معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی به تسهیلات حمایتی این مدیریت برای طرح‌های فناورانه و ارتباط با صنعت نیز اشاره و دفتر انتقال فناوری (Technology Transfer Office) را به عنوان نهادی برای حفظ و حمایت از دارایی‌های فکری و فناوری‌های ایجاد شده و یا توسعه یافته در دانشگاه و انتقال آن به خارج از دانشگاه معرفی کرد.
دکتر طباطبایی همچنین با بیان اینکه خانه نوآوری و فنـاوری ایران در چین طی سال 1394 توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همراهی صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، راه‌اندازی شد، تصریح کرد: توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشور چین و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری میان دو کشور هدف اصلی از راه‌اندازی این مرکز بود.
وی با اشاره به نشست مجازی دکتر محمد حسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر رضا فریدی مجیدی، مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه با امیر قربانعلی، مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران در چین، گفت: این نشست در راستای همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی چین، تولید محصولات مشترک و تبادل اساتید و دانشجویان برپا شد.
معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی افزود: طی این نشست مقرر شد برنامه‌ای یک ساله از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری با خانه نوآوری و فناوری ایران در چین آماده شود.  
دکتر طباطبایی در بخش بعدی این جلسه، گزارشی از دیدار دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه با دکتر مارک تاراتکین، مدیر دفتر بین‌الملل دانشگاه سچنوف روسیه ارائه کرد و گفت: این دیدار نیز در راستای گسترش تعاملات علمی و پژوهشی انجام شد و فرصتی برای معرفی دو دانشگاه و دستاوردهای آن‌ها در عرصه‌های مختلف فراهم کرد.
وی تصریح کرد: با تکیه بر علاقه‌مندی و تمرکز دانشگاه سچنوف بر فناوری‌های نوین پزشکی و تجربیات ارزشمند دانشگاه در این حیطه، آمادگی برای همکاری‌های مشترک اعلام شد.
در ادامه، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه نکاتی درباره این دیدار بیان کرد و سایر حاضران نیز به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
 
 
 
 
 
 
خبر: مهناز وحیدی

عکس: محمد وحدت فر

نظر شما :
captcha
Close