کد: 1287-358369      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۵ بهمن   تعداد بازدید : 259

ارائه گزارش برگزاری مدرسه زمستانه بین‌المللی سال 1401 در پانزدهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه

پانزدهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با ارائه گزارش دوره‌های مدرسه زمستانه بین‌المللی سال 1401 در دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و پرستاری و مامایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست دوشنبه 3 بهمن 1401 با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، روسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل، مدیران و معاونان حوزه بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد.
در آغاز، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه به ارائه گزارش دوره‌های مدرسه زمستانه بین‌المللی سال 1401 پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت از سال‌ها قبل به عنوان یکی از مهم‌ترین بحث‌های آموزشی دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح بوده و هم‌اکنون نیز تعداد زیادی از این دوره‌ها که اغلب تخصصی هستند، در سایت انگلیسی دانشگاه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را کم و بیش تحت تأثیر قرار داد، اظهار داشت: در این مدت با سیاست‌های پیش‌بینی‌شده، تعدادی از دوره‌ها به صورت آنلاین اجرایی شد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: از اواخر سال گذشته بحث راه‌اندازی مجدد دوره‌ها به شکل حضوری مورد توجه قرار گرفت و برای برگزاری آن‌ها به دو صورت تخصصی و عمومی (جنرال) برنامه‌ریزی شد.
دکتر زرگران یکی از مهم‌ترین مصادیق دوره‌های کوتاه‌مدت را مدارس تابستانی و زمستانی بین‌المللی عنوان کرد و بیان داشت: برپایی این مدارس با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و برندسازی دانشگاه در عرصه بین‌الملل در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری مدرسه علوم پزشکی کاربردی ویژه دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل با همکاری معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی و میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ترکیه در تابستان سال جاری، اظهار داشت: برپایی این مدرسه منجر به جذب چهار دانشجو از کشور ترکیه برای نخستین بار در دانشگاه شد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه برگزاری مدرسه زمستانه سال 1401 به صورت متمرکز، در دهمین شورای بین‌الملل دانشگاه به تصویب رسید، گفت: در ادامه، کمیته دوره‌های کوتاه‌مدت به ریاست معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و دبیری مدیر توسعه امور بین دانشگاه شکل گرفت و طی نخستین جلسه آن، تشکیل دبیرخانه کمیته دوره‌های کوتاه‌مدت در واحد پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بین‌الملل به تصویب رسید.
دکتر زرگران افزود: همچنین در این نشست برنامه ارسالی مدرسه زمستانه دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، طب ایرانی، پرستاری و مامایی و علوم تغذیه و رژیم‌شناسی بررسی و پیرو آن جلسات هماهنگی با معاونان بین‌الملل این دانشکده‌ها برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری اصلی از اجرای مدرسه زمستانه سال جاری معرفی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده‌های هدف به دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران تعیین شد، بیان داشت: همچنین برنامه‌ریزی اجرای دوره‌ها با همکاری دانشکده‌ها، کالج بین‌الملل و معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل صورت گرفت.   
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: با شکل‌گیری کمپین مدرسه زمستانه، محتوای تبلیغاتی دوره‌ها آماده و ضمن انتشار از طریق فضای مجازی، به دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، کارگزاران جذب دانشجو، معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که دارای دانشجوی بین‌المللی هستند، ارسال شد.
دکتر زرگران بیان داشت: فرآیند ثبت‌نام از دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این دوره‌ها به صورت متمرکز در واحد پذیرش معاونت بین‌الملل و از طریق وب‌سایت دانشگاه انجام شد.
وی با بیان اینکه 27 متقاضی از کشورهای هندوستان، عراق، پاکستان، مالزی و نیجریه در بازه زمانی محدود یک ماهه برای شرکت در دوره‌های مدرسه زمستانه دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی ایرانی ثبت‌نام و در نهایت 19 نفر پذیرفته شدند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات ویزای متقاضیان دوره طب ایرانی و کمبود زمان ثبت‌نام، این دوره به زمان دیگری موکول شد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه خاطرنشان کرد: دوره‌های مدرسه زمستانه دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و پرستاری و مامایی از 24 دی سال جاری آغاز و تا 5 بهمن ماه ادامه دارد.
دکتر زرگران در پایان ضمن قدردانی ویژه از کالج بین‌الملل دانشگاه برای اجرای برنامه بازدید از موزه‌ها و آموزش زبان فارسی به شرکت‌کنندگان مدرسه زمستانه، از معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل، مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، کارشناسان واحدهای پذیرش دانشجویان خارجی و جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل و حراست معاونت بین‌الملل برای همراهی در اجرای این رویداد بین‌المللی تشکر کرد.
در ادامه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند و برخی از دغدغه‌های مجموعه‌های خود را بیان کردند.
معاون بین‌الملل دانشگاه نیز در جمع‌بندی این نشست بر اهمیت تدوین تقویم سالانه مدارس تابستانی و زمستانی تأکید کرد و گفت: این رویکرد برنامه‌ریزی در سطح ستادی و دانشکده‌ها، انجام مراحل تبلیغات دوره‌ها و به دنبال آن ثبت‌نام متقاضیان و حضور آن‌ها در دانشگاه را بسیار تسهیل خواهد کرد.

 



 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

عکس: نسیم اخگر

نظر شما :
captcha
Close