کد: 1287-358390      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ بهمن   تعداد بازدید : 238

دکتر نسرین لطفی بخشایش به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای اسپانیا و پرتغال انتخاب شد

نشست انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور اسپانیا و پرتغال برگزار و دکتر نسرین لطفی بخشایش به عنوان مسئول جدید این میز انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست چهارشنبه 5 بهمن 1401 با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر عباس کبریائی زاده، عضو هیأت‌علمی دانشکده داروسازي، دکتر اکرم پورشمس، عضو هیأت‌علمی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و كبد، دکتر نسرین لطفی بخشایش، عضو هیأت‌علمی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر ارغوان تنکابنی، عضو هیأت‌علمی دانشکده دندانپزشکی، دکتر کاملیا اخگرژند، عضو هیأت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، دکتر مریم تاج ور، عضو هیأت‌علمی دانشکده بهداشت، دکتر الهه بهاروند، عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی، علی صیادی و مریم صابری پور، کارشناسان مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دکتر مریم درخشان، کارشناس امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل برگزار شد.
در آغاز، دکتر نکوفر توضیحاتی در خصوص تغییرات جدید در ساختار میزها و اتاق‌های همکاری علمی دانشگاه ارائه و به اقدامات انجام شده و تجربه‌ها و برنامه‌های موفق آنها اشاره کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه افزود: در فعالیت‌های بین‌المللی میزها و اتاق‌های همکاری علمی، تمامی فرصت‌های موجود باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه اعضا باید علاوه بر توجه به حوزه تخصصی خود، رشته‌ها و تخصص‌های کل دانشگاه را در نظر بگیرند.
وی تأکید کرد: با تکیه بر تعداد مقالات و پژوهش‌هایی که با دانشگاه‌ها و مؤسسات کشورهای اسپانیا و پرتغال منتشر شده و همین‌طور ارتباطات و برنامه‌های متنوعی که دانشگاه طی سال‌های گذشته با این کشورها داشته ‌است، انتظار می‌رود این میز همکاری به شدت فعال باشد.
سپس دکتر درخشان گزارشی از همکاری‌های پژوهشی مشترک انجام شده با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشورهای اسپانیا و پرتغال ارائه کرد.
کارشناس امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس، بیش از 4 هزار و 200 مقاله مشترک با یک هزار و 643 موسسه اروپایی به چاپ رسانده که از این تعداد، 517 مقاله مشترک با 176 موسسه اسپانیایی و 255 مقاله مشترک با 37 موسسه پرتغالی منتشر شده است.
سپس صیادی، کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل گزارشی از همکاری‌های صورت گرفته با کشورهای اسپانیا و پرتغال ارائه کرد.
وی اظهار داشت: بیش از 40 مورد برنامه تبادل اساتید و دانشجویان با دانشگاه‌های سانتیاگو دکومپوستلا، آلمریا، لئون، کویمبرا و مینو انجام شده ‌است.
کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل اضافه کرد: برگزاری روز ایران و اسپانیا در سال 2015 به میزبانی دانشگاه سانتیاگو دکومپوستلا، امضای هشت تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف این کشور چون سانتیاگو دکومپوستلا، والنسیا، کویمبرا، مینو و لیسبوآ، حضور سفیر اسپانیا در دانشگاه و تدریس برخی از اساتید اسپانیا و پرتغال در دانشگاه نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی شده است.
در ادامه، دیگر حاضران به معرفی سوابق و تجارب همکاری خود با کشورهای هدف پرداختند و همچنین چالش‌ها، موانع و فرصت‌های موجود را تشریح کردند.
در پایان، رأی‌گیری انجام و دکتر نسرین لطفی بخشایش به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای اسپانیا و پرتغال انتخاب شد.
 

 

 



 

تهیه خبر: مریم صابری پور

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close