کد: 1287-358415      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ بهمن   تعداد بازدید : 248

شانزدهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

شانزدهمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با ارائه گزارشی از تازه‌ترین فعالیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه و بیان مهم‌ترین دغدغه‌ها و طرح نقطه نظرات و پیشنهادات معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست دوشنبه 17 بهمن 1401 با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، روسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل، مدیران و معاونان حوزه بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این نشست با اشاره به جشن فارغ‌التحصیلی جمعی از دانش‌آموختگان بین‌الملل که 12 بهمن ماه برگزار شد، از زحمات و تلاش‌های دکتر رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و کارشناسان این مجموعه برای برنامه‌ریزی و اجرای مناسب این رویداد قدردانی کرد.
دکتر آیتی حضور پرشور دانشجویان بین‌الملل و رضایت و خوشحالی آن‌ها را نقطه عطف برگزاری این مراسم دانست و اظهار داشت: افزایش رضایتمندی دانشجویان و تقویت روحیه نشاط میان آن‌ها برای دانشگاه بسیار ارزشمند است ضمن اینکه عاملی مؤثر در مسیر بین‌المللی سازی این مجموعه و تبدیل دانشجویان بین‌المللی به سفیران علمی و فرهنگی دانشگاه در خارج از کشور به شمار می‌آید.
وی با تشکر ویژه از مدیران و معاونان معاونت و پردیس بین‌الملل و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برای حضور در جشن دانش‌آموختگان بین‌الملل و حمایت حداکثری از این برنامه، تصریح کرد: بدون شک با وجود مشغله فراوان تمامی واحدها در این روزها، حضور اعضای خانواده بزرگ بین‌الملل دانشگاه در این جشن باعث دلگرمی بود.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین بازتاب این رویداد را در داخل و خارج از دانشگاه بسیار خوب توصیف کرد.
دکتر آیتی بر لزوم دیده شدن جشن دانشجویان نو ورود در تقویم آموزشی حوزه بین‌الملل با رویکرد آشنایی آن‌ها با دانشگاه، دانشکده‌ها، اساتید و اعضای هیأت‌علمی و قوانین آموزشی نیز تأکید کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه سپس با اشاره به نام‌گذاری 14 اسفندماه در تقویم دانشگاه به عنوان روز بین‌الملل دانشگاه، تصریح کرد: با تکیه بر اهمیت گرامیداشت این روز، نشست هیأت‌رئیسه دانشگاه در 14 اسفند ماه 1401 با حضور اعضای شورای بین‌الملل دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدیران و معاونان ستادی حوزه بین‌الملل طی این جلسه گزارشی از فعالیت‌های واحدهای خود ارائه می‌دهند و از معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها نیز می‌خواهیم بهترین تجربه یک سال گذشته خود را در قالب اسلایدهایی تشریح کنند.  
دکتر آیتی همچنین از برگزاری گردهمایی خانواده بزرگ بین‌الملل دانشگاه با حضور مدیران و معاونان معاونت و پردیس بین‌الملل دانشگاه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، رابطان بین‌الملل گروه‌های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها و مسئولان میزها و دبیران اتاق‌های همکاری‌های علمی دانشگاه در روز دوشنبه 15 اسفند ماه خبر داد.
پس از آن علی صیادی، کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل توضیحاتی در خصوص همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی دانشگاه به ویژه برنامه‌های تبادل اساتید، کارکنان و دانشجویان با سه دانشگاه لئون، آلمریا و گرانادا اسپانیا ارائه کرد.
در ادامه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به بیان مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های خود و طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند.
در این بخش نکاتی در خصوص بورسیه تحصیلی و شهریه دانشجویان بین‌الملل، سیاست‌گذاری برای جدی گرفته شدن بحث تبادل اساتید از سال آینده، برنامه‌ریزی مدون برای برگزاری مدارس فصلی بین‌المللی و پیش‌بینی مدارس آنلاین، افزایش توانمندی اساتید و کارکنان به زبان انگلیسی و تسلط ناکافی برخی از دانشجویان بین‌الملل به زبان‌های فارسی و انگلیسی توسط حاضران مطرح شد.
دکتر عنایت‌الله شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه با توجه به دیدگاه‌های مطرح شده پیرامون آموزش زبان‌های انگلیسی و فارسی، گفت: هم‌اکنون کالج بین‌الملل دانشگاه میزبان 28 کلاس آموزش و تقویت زبان انگلیسی با حضور بیش از 200 نفر از هیأت‌علمی و کارکنان و با حداقل میزان شهریه است.
دکتر شعبانی به تدوین سند توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی در توانش زبان انگلیسی طی چندین جلسه و با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و دیگر صاحب‌نظران اشاره کرد و به بیان جزییاتی در این باره پرداخت.
رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه همچنین از پیش‌بینی شرایطی برای اعضای هیأت‌علمی نو ورود و ارتقای اساتید از استادیاری به دانشیاری طی سند مذکور خبر داد.
دکتر شعبانی تصریح کرد: این مجموعه در حال طراحی آزمون بسندگی بالینی زبان فارسی برای دانشجویان بین‌المللی است که در صورت نهایی شدن نمره آن برای ورود به بخش بالین اجباری و الزامی خواهد بود.
وی در پایان ارائه محدود واحدهای درسی به دانشجویان بین‌المللی که دارای سطوح مشخصی از تسلط به زبان انگلیسی و فارسی هستند، را پیشنهاد کرد و گفت: این اقدام می‌تواند دانش زبانی دانشجویان پیش از ورود به مقطع بالین را تقویت کند.


 

 

 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close