کد: 1287-358434      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ بهمن   تعداد بازدید : 191

نخستین نشست همفکری اعضای میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای اسپانیا و پرتغال برگزار شد

نخستین نشست همفکری اعضای میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای اسپانیا و پرتغال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست سه‌شنبه 25 بهمن 1401 با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و عضو میز همکاری، دکتر نسرین لطفی بخشایش، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای اسپانیا و پرتغال، دکتر عباس کبریائی زاده، عضو هیأت‌علمی دانشکده داروسازي، دکتر اکرم پورشمس، عضو هیأت‌علمی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و كبد، دکتر آزاده شادمهر، عضو هیأت‌علمی دانشکده توانبخشی، دکتر زهرا خزاعی ‌پور، عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات ترميم ضايعات مغزي و نخاعي، دکتر ارغوان تنکابنی، عضو هیأت‌علمی دانشکده دندانپزشکی، دکتر حسین ایمانی، عضو هیأت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، دکتر مریم تاج ور، عضو هیأت‌علمی دانشکده بهداشت، دکتر الهه بهاروند، عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی و مریم صابری ‌پور، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل برپا شد.
دکتر نکوفر طی این گردهمایی به بیان تجارب خود از برنامه‌های اجرا شده با دانشگاه‌های پرتغال و اسپانیا و دیگر میزهای همکاری موفق پرداخت و گفت: تقسیم‌بندی وظایف و مأموریت‌های مطرح در میز همکاری با توجه به اولویت‌ها و فرصت‌های موجود، گام مؤثری در پیشبرد فعالیت‌ها خواهد بود.
در ادامه، مسئول و اعضای میز با توجه به تجربیات قبلی خود در زمینه همکاری با دانشگاه‌های کشورهای هدف، زمینه‌ها و فرصت‌های موجود برای همکاری را مطرح و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در این جلسه موضوع چگونگی فرآیند برنامه دو استاد راهنما برای هدایت مشترک رساله دانشجوی دکترای تخصصی(کوتوتل)، دستورالعمل‌های موجود و نحوه حمایت‌های داخلی و خارجی تشریح شد.
مباحثی دیگری چون تعریف فرصت‌های مطالعاتی برنامه‌ریزی‌شده اختصاصی میز، برگزاری کارگاه روش پروپوزال ‌نویسی برای فرصت‌های پژوهشی مختلف، هماهنگی با کالج بین‌الملل دانشگاه برای ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنسرسیوم‌های علمی پزشکی کشور پرتغال به عنوان پارتنر دانشگاه مینوی پرتغال، نیز مطرح شد.
همچنین پیشنهاد شد یکی از اعضای میز به عنوان مسئول پژوهش، گرنت‌ها و فرصت‌های مطالعاتی را رصد و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی کند.
 

 

 

 

تهیه خبر: مریم صابری پور

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close