کد: 1287-358441      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳ اسفند   تعداد بازدید : 323

مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

مراسم تقدیر از قهرمانان و دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاونان بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که سه‌شنبه 2 اسفند 1401 در سالن حکیم ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر رضا رخسایی، معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، مهدی مقدم منش، رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی وزارت بهداشت، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، امین نصیری، معاون پشتیبانی مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه و دکتر جعفر حبیبیان، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز حضور داشتند.
پیش از آغاز این مراسم، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان و مدال‌آوران جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با آن‌ها به گفتگو پرداخت و عکس یادگاری گرفت.
سپس دکتر آیتی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان بین‌الملل، مربیان آن‌ها، اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه و مسئولان حاضر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دکتر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و همکاران این معاونت برای ایجاد بستر حضور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در جشنواره ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و افتخار کسب شده تشکر کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: خوشبختانه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و به خصوص مدیریت تربیت‌بدنی مقوله ورزش و تربیت‌بدنی را در سه حوزه دانشجویی، کارکنان و اعضای هیأت‌علمی بسیار خوب مدیریت می‌کنند که از این فرصت استفاده و از زحمات آن‌ها نیز قدردانی می‌کنم.
وی همچنین خطاب به دانشجویان بین‌الملل حاضر گفت: تحصیل شما را در علوم پزشکی که از ارزشمندترین و مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی هستند تبریک می‌گویم. تقدس این رشته‌ها از آن جهت است که با جان انسان‌ها سروکار دارد بنابراین کسی که در مسیر مراقبت از جان انسان‌ها قدم بردارد به نوعی در راستای امر پروردگار بوده و کار خیر و مقدسی را انجام می‌دهد.
دکتر آیتی افزود: بنابر اعتقادات دینی، بشر دو بعد جسمانی و روحانی دارد که بعد معنوی و روحانی در واقع روح انسان است و بعد از مرگ نیز جاودان خواهد بود و از بعد جسمانی مهم‌تر است. در این میان مهم‌ترین و برترین علوم، علوم مرتبط با روح انسان هستند که شامل علوم دینی و علومی چون پزشکی است که پیوند مستقیم با بدن و سلامت دارد.
وی با اشاره به اینکه شما دانشجویان برای تحصیل علم از کشور و خانواده خود جدا شده و مهاجرت کرده‌اید، اظهار داشت: این تجربه شیرین، دشوارهایی نیز به همراه دارد و در آموزه‌های دینی برابر با جهاد در راه خداست پس برای این جهاد به همه شما تبریک می‌گویم.
دکتر آیتی بیان داشت: شما در کنار تمامی این سختی‌ها، راه ورزش قهرمانی را در پیش گرفته‌اید که سلامت جسم و روح و روان را به دنبال دارد از این حیث و موفقیت بزرگی که با تلاش بسیار و تمرینات سخت به دست آورده‌اید نیز باید به همه شما تبریک گفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه سپس به اهمیت مقوله ورزش از گذشته تا به امروز نیز اشاره کرد و گفت: حکیم ابوعلی سینا که کتاب قانونش برای حدود 200 سال در کشورهای اروپایی به عنوان رفرنس پزشکی تدریس می‌شد، شش اصل ضروری را برای سلامتی انسان برشمرده که مهم‌ترین آن‌ها از دیدگاه ایشان، ریاضت یا ورزش کردن است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دنیای امروز نیز مؤسسات و انجمن‌های بزرگ پزشکی جهان چون انجمن قلب آمریکا، عدم فعالیت ورزشی را در کنار مسائلی چون فشارخون بالا، چربی و قند خون بالا و استعمال دخانیات به عنوان یکی از عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی قلمداد می‌کند.
دکتر آیتی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند که امر به ورزش امر به معروف است بنابراین از شما به عنوان کسانی در هر دو حوزه سلامت و ورزش فعال هستید انتظار می‌رود که اطرافیان و به ویژه بیمارانتان را به این امر مهم که ضامن پیشگیری از بسیاری از بیماری‌هاست، توصیه کنید.
معاون بین‌الملل دانشگاه در پایان با قدردانی از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اداره ورزش‌های همگانی و اداره ورزش‌های قهرمانی این وزارتخانه برای حمایت جدی از امر ورزش در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان خارجی را اتفاقی بزرگ، تأثیرگذار و ارزشمند قلمداد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت با قدرت هر چه بیشتر در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.
پس از آن، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، گزارشی از دستاوردهای نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه کرد و گفت: این جشنواره 24 تا 30 آذر 1401 به میزبانی مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی خزرآباد ساری و در 12 رﺷﺘﻪ ورزﺷﯽ از ﺟﻤﻠﻪ ﭘﻨﺞ رﺷﺘﻪ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﯽ ﻓﻮﺗﺴﺎل، ﺗﯿﺮاﻧﺪازي، ﺷﻨﺎ، ﺑﺪﻣﯿﻨﺘﻮن و ﺗﻨﯿﺲ روي ﻣﯿﺰ و ﻧﯿﺰ ﻫﻔﺖ رﺷﺘﻪ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﻃﻨﺎب زﻧﯽ، دارت، آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ، دوﻣﯿﻨﻮ، ﻓﺮﯾﺰﺑﯽ، داژﺑﺎل و طناب‌کشی ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪ.
دکتر اثنی عشری افزود: ﺑﯿﺶ از 20 داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ از ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻬﺮان، اﺻﻔﻬﺎن، اروﻣﯿﻪ، ﯾﺰد، اﻫﻮاز، اراك، ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎه، ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ، اﯾﺮان، زﻧﺠﺎن، ﺗﺒﺮﯾﺰ، ﺷﯿﺮاز، ﻫﻤﺪان، ﮔﯿﻼن، ﺳﻤﻨﺎن، ﮐﺮﻣﺎن و ﻣﺸﻬﺪ در اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺣﻀﻮر داﺷﺘﻨﺪ.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه شرکت‌کننده در تمامی رشته‌های ورزشی جشنواره، 40 دانشجوی بین‌الملل را راهی این مسابقات کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با اشاره به اینکه تیم دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در نهایت با 14 مدال طلا، نقره و برنز، عنوان قهرمانی نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی را به دست آورد، اظهار داشت: تیم شنا با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره، به مقام اول و دوم این مسابقات دست یافت و تیم دومینو نیز دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز را از آن خود کرد.
دکتر اثنی عشری اضافه کرد: همچنین در رشته طناب زنی، دانشگاه یک مدال برنز به دست آورد و تیم داژبال نیز به مقام سوم دست یافت و مدال برنز گرفت.
وی با بیان اینکه در رشته دارت نیز دانشجویان دانشگاه با کسب رتبه اول و دوم در بخش انفرادی، مدال طلا و نقره این مسابقات را به گردن آویختند، افزود: تیم طناب‌کشی هم موفق به کسب مدال طلا شد ضمن اینکه در ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ مقام ﺷﺸﻢ و در مسابقات ﺗﻨﯿﺲ روي ﻣﯿﺰ ﻧﯿﺰ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﭘﻨﺠﻢ و ﺷﺸﻢ را کسب کردیم.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل خاطرنشان کرد: ﺗﯿﻢ ﻓﻮﺗﺴﺎل داﻧﺸﮕﺎه در ﺟﻤﻊ هشت ﺗﯿﻢ ﺑﺮﺗﺮ جشنواره ورزشی دانشجویان پسر خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
دکتر اثنی عشری در انتها از حمایت‌های معاون بین‌الملل دانشگاه، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، کارشناسان پر تلاش معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و مربیان دانشجویان خارجی تشکر کرد.
در ادامه، دکتر رخسایی، معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با قدردانی از دکتر آیتی برای دیدگاه‌ها و نظرات سازنده‌اش پیش از برگزاری این رویداد، گفت: نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت پایلوت برگزار شد و طی سال‌های آتی با ارزشیابی میدانی و بررسی تجارب کسب شده درصدد گسترش آن حتی در سطح کشورهای دوست و همسایه و به صورت المپیاد ورزشی هستیم.
وی از برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از هفته آینده در مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی خزرآباد ساری خبر داد و گفت: هدف اصلی ما ایجاد روحیه شور و نشاط میان دانشجویان بین‌المللی است که ایران را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند و امیدواریم میزبانان خوبی برای آن‌ها باشیم.
همچنین حسین صارمی، رئیس اداره گسترش ورزش‌های همگانی دانشگاه و مربی تیم فوتسال دانشگاه و رضا خوش سرور، مربی تیم داژبال دانشگاه و نایب‌رئیس فدراسیون داژبال ایران نیز نکاتی در خصوص شرکت دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در این جشنواره از مسابقات انتخابی، تمرین تیم‌ها تا سختی‌های حضور در رقابت‌های مختلف بیان کردند.
در پایان این مراسم از مارکو بوروتا، محمدمیثم عبد عون الیاسری، مجتبی مجتبی، محمد عمیر طارق، حمید نظری، گلفام علی، سیدو اول اینوسا، سهیل رشید گلیکار، حسنین خادم، واجد عباس، محمد ساجد، محمد سعیم علیر، محمد وجیه الحسن، سید رئیس عباس، به نا ابراهیم قادر، هاوشار سیامند سلیم، عزیز جاسم قاسم و محمد ابودیه، مدال‌آوران نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر غیرایرانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تقدیر شد.
همچنین از حسین صارمی، یاسر وقاری و رضا خوش سرور، مربیان تیم‌های فوتسال و طناب‌کشی و داژبال دانشگاه و دکتر احسان دبیری، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، امین نصیری، معاون پشتیبانی مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه، ایرج رخشانی از مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه، میثم خلیلی، مسئول امور خوابگاه‌های پردیس بین‌الملل، علی حبیب زاده، کارشناس مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه، مینا حاج ابراهیم، کارشناس امور دانشجویی پردیس بین‌الملل، سیده کاملیا داوودزاده، کارشناس امور ورزشی پردیس بین‌الملل و محمد وحدت فر، کارشناس امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل به عنوان عوامل اجرایی جشنواره نیز قدردانی به عمل آمد.

 


 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: قاسم صفاری

نظر شما :
captcha
Close