کد: 1287-358496      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ فروردين   تعداد بازدید : 232

دیدار نوروزی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران/ دکتر محمدحسین آیتی: افتتاح دانشگاه سبطین در کربلای معلی به‌عنوان اولین شعبه بین‌الملل دانشگاه، اتفاقی بزرگ و تاریخی بود

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتقا چشمگیر جایگاه علمی دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی را از دیگر موفقیت‌های دانشگاه در سال 1401 خواند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه دیدوبازدید نوروزی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه درباره عملکرد حوزه بین‌الملل دانشگاه در سال 1401 توضیح داد.
معاون بین‌الملل دانشگاه، افتتاح دانشگاه سبطین در شهر کربلا را به‌عنوان اولین شعبه بین‌الملل دانشگاه، اتفاقی بزرگ و تاریخی خواند و گفت: در این دانشگاه توانستیم در سه رشته پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی موفق به جذب 207 دانشجو شویم.
وی جذب دانشجویان بین‌الملل در سال 1401 را نیز موفقیت آمیز دانست و افزود: در سال گذشته توانستیم در مجموع دو ترم مهر و بهمن حدود 380 دانشجوی بین‌الملل جدید را جذب کنیم.
دکتر آیتی درآمد حاصل از دانشجویان بین‌الملل در سال 1400 را چهار میلیون و 200 هزار دلار و در سال 1401 بیش از چهار میلیون و 800 هزار دلار اعلام کرد و این افزایش درآمد را از دیگر موفقیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه دانست.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: در حوزه رتبه‌بندی بین‌المللی در سال 1401، حدود 100 پله در رتبه‌بندی شانگهای ارتقا رتبه داشته‌ایم، همچنین در روزهای پایانی سال، دانشگاه به ارتقای چشمگیری در جایگاه جهانی در حوزه علوم زیستی، داروسازی، آناتومی و فیزیولوژی، و پزشکی در رتبه‌بندی QS نائل آمد.
وی با اشاره به برنامه‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه در سال 1402 گفت: ان‌شاءالله مسیر شعبه‌ بین‌الملل دانشگاه را با عنایت خداوند متعال و باقوت و قدرت گسترش خواهیم داد و تعداد رشته‌های دانشگاه سبطین را از 3 به 8 رشته افزایش خواهیم داد.
دکتر آیتی افزود: در حوزه روابط بین‌الملل با توجه به سیاست‌های دولت و تأکید بر ارتباط با کشورهای همسایه برنامه‌های خوبی در سال جدید خواهیم داشت، که از جمله می‌توان به نهایی شدن تفاهم‌نامه دانشگاه برای ارائه 200 دوره کوتاه مدت در پلتفرم Healthvarsity با مشارکت مجموعه Thumbay در امارات طی اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد.

 

 

تهیه خبر: محبوبه بهلولی

نظر شما :
captcha
Close