کد: 1287-358522      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت   تعداد بازدید : 243

با رویکرد گسترش همکاری‌های مشترک آتی/مسئول میز همکاری‌های علمی ترکیه و رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی از دانشگاه‌های آکدنیز و سلیمان دمیرل ترکیه بازدید کردند

دکتر آرمان زرگران، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترکیه و قبرس و دکتر حسین رضایی زاده، رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی با سفر به ترکیه از دانشگاه‌های آکدنیز و سلیمان دمیرل این کشور بازدید و در خصوص همکاری مشترک آتی با مسئولان آن‌ها به توافق رسیدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این بازدیدها به دعوت و هزینه شرکت گلدن راما اسپا از شرکت‌های زیرمجموعه مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی برای بررسی مشارکت حوزه طب سنتی در برگزاری کنفرانس و رویداد بین‌المللی "ماساژ و اسپا در حفظ سلامتی" به میزبانی آنتالیای ترکیه انجام شد.
در جریان نخستین بازدید، دکتر زرگران و دکتر رضایی زاده پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 با دکتر عبدالرحمن آکتوپ و دکتر ملک طوبی اوغلو، رئیس و معاون دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آکدنیز آنتالیا و جمعی از اساتید این مجموعه دیدار کردند.
نمایندگان دانشگاه همچنین با رویکرد توسعه تعاملات، با دکتر آییش تورک از امور بین‌الملل دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز دیدار و سپس ضمن بازدید از دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه، در نشستی مشترک با رئیس دانشکده و معاون بین‌الملل دانشگاه مذکور شرکت کردند.
طی این جلسه طرفین ضمن معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دو دانشگاه، در خصوص همکاری‌های آتی به اتفاق‌نظر رسیدند و مقرر شد دکتر مکرم هاتیپ اوغلو، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آکدنیز تعاملات آتی با دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک پیگیری کند.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترکیه همچنین به دعوت دانشگاه سلیمان دمیرل جمعه 8 اردیبهشت عازم شهر اسپارتا شده و با رئیس دانشکده پزشکی، معاون وی، مدیر گروه تاریخ پزشکی، مدیر امور بین‌الملل و جمعی از اساتید این دانشگاه دیدار و در خصوص ارتباطات آتی گفتگو کردند.
دکتر زرگران در حاشیه این دیدار، نتیجه مذاکرات انجام شده با دانشگاه سلیمان دمیرل را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: درصدد برنامه‌ریزی برای بازدید هیأتی از این دانشگاه از دانشگاه علوم پزشکی تهران طی ماه آینده هستیم.
مدیر توسعه امور بین‌الملل و مدیر گروه تاریخ پزشکی دانشگاه با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای گروه‌های تاریخ پزشکی دو دانشگاه، بیان داشت: یکی از این پروژه‌ها طی ماه‌های گذشته به پایان رسیده و منجر به چاپ مقاله نیز شده است.
وی از توافق با دکتر فؤاد اینچه، مدیر گروه تاریخ پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل بر سر چند پروژه مشترک دیگر خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های طرح اراسموس پلاس، پروژه های تحت حمایت اتحادیه اروپا و نیز تدریس متقابل اساتید دو گروه در دانشگاه‌ها از جمله این توافقات است.
دکتر زرگران ابراز امیدواری کرد که به دنبال دیدار هیأت ترکیه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران، زمینه تعاملات علمی میان دیگر گروه‌های آموزشی دو دانشگاه فراهم شود.
توضیح اینکه در سال گذشته و با پیگیری میز همکاری‌های علمی ترکیه و معاونت بین‌الملل دانشگاه، تفاهم همکاری مشترک به امضای روسای دو دانشگاه رسید و پس از آن چند برنامه مشترک از جمله کنگره بین‌المللی خدمات درمانی در شهر اسپارتا برگزار شد.



 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close