کد: 1287-358624      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۴ تير   تعداد بازدید : 178

نهمین نشست کمیته رتبه‌بندی دانشگاه برگزار شد

نهمین نشست کمیته رتبه‌بندی دانشگاه با ارائه برنامه عملیاتی رؤیت پذیری پژوهش‌های دانشگاه در راستای راهبرد افزایش استنادها و با هدف ارتقای رتبه دانشگاه در سطح بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست دوشنبه 12 تیر 1402 با حضور دکتر محمدحسین آیتی، دکتر سید فرشاد علامه، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید مجتبی دقیقی، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر ماشاءالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی گزنی، عضو هیأت‌علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مجری و مشاور طرح تدوین سند راهبردی ارتقای رتبه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، دکتر علیرضا زرین آرا به نمایندگی از دکتر سید احمد رضایی، مدیر محترم آمار و فناوری اطلاعات و دکتر مریم درخشان، مسئول رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل برگزار شد.
در آغاز، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه مقدمه کوتاهی در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای رتبه دانشگاه در نظام‌های مرجع بین‌المللی ارائه داد.
سپس دکتر گزنی در راستای ارتقای رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، چگونگی رؤیت پذیری تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران را تشریح کرد.
عضو هیأت‌علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ادامه ضمن تشریح برنامه رؤیت پذیری تحقیقات دانشگاه که منجر به افزایش استنادها، شهرت و همکارهای علمی ملی و بین‌المللی می‌شود، گفت: به منظور اجرای این برنامه راهبردهایی چون توزیع مقالات دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌سازی و توسعه تعاملات اجتماعی پیشنهاد می‌شود.
وی همچنین به چگونگی اشاعه و اشتراک تحقیقات دانشگاه برای افزایش اعتبار، استناد و شهرت دانشگاه اشاره کرد و دیگر حاضران نیز به طرح سؤالات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
در پایان این نشست با کلیات راهبردهای مطرح شده به منظور رؤیت پذیری تحقیقات دانشگاه موافقت به عمل آمد و اعضای کمیته، برخی از راهکارها و راه‌حل‌هایی که می‌تواند ذیل این راهبردها منجر به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه شود را بیان کردند.

 

 


 

 

تنظیم خبر: مهناز وحیدی

عکس: جعفر صداقت

نظر شما :
captcha
Close