کد: 1287-358660      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ مرداد   تعداد بازدید : 179

برگزاری افتتاحیه و روز نخست کلاس‌های سومین دوره طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه

به همت مدیریت امور بین‌الملل نهاد رهبری در دانشگاه افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویان بین‌الملل در موزه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد تا فرصتی برای بازدید دانشجویان خارجی از پیشرفت علمی ایران در زمینه پزشکی از گذشته تا کنون فراهم شود.

به گزارش روابط‌ عمومی معاونت بین الملل، این جلسه شنبه 14 مرداد 1402 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان برای شرکت در این طرح و خوش آمد گویی به آنها، پیرامون فعالیت‌های علمی و فرهنگی در طرح ضیافت به ایراد سخنرانی پرداخت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: یکی از امتیازهای طرح ضیافت، همراه بودن استاد به‌صورت شبانه‌روزی است. در این روش دانشجو می‌تواند مدت‌زمان زیادی به استاد دسترسی داشته باشد و نیازهای خود را برطرف کند.
وی افزود: در زمینه‌های شبهات دینی، سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی، کارشناسانی خدمت دانشجویان جلساتی را برگزار خواهند کرد. همچنین بازدید از مراکز علمی و فرهنگی نیز بخشی از برنامه‌های تفریحی، علمی و آموزشی است.
در ادامه جلسه، دکتر آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه به گفتگو با دانشجویان پرداخت و اظهار داشت: دانشجوی پزشکی بودن اینطور نیست که فقط درس را خوب بداند، بلکه باید در تمام حوزه ها تسلط داشته باشد. باید در پزشکی هفت ستاره باشند.
وی تصریح کرد: در کل جهان، پزشکانی ترجیح داده می شوند که در حوزه های دیگر هم فعالیت داشته باشند.
دکتر آیتی در پایان سخنان خود گفت: یک پزشک نباید تکبر داشته باشد. پزشک باید آستانه تحمل بالا داشته و بتواند در شرایط سخت تصمیم درست بگیرد. کسی باشد که خودش را فراموش کرده و بتواند به دیگران خدمت کند.
سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن تبریک و خوش آمد گویی به دانشجویان، طرح ضیافت اندیشه را یک برنامه تأثیرگذار و متحول‌کننده دانست.
در ادامه با معرفی کتاب «نگاهی انتقادی به دانشگاه هاروارد» اثر هری لویس، در مورد بخش‌هایی از کتاب توضیح داد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن آشناکردن دانشجویان خارجی در دانشگاه هاروارد با فرهنگ آمریکا و لیبرال دموکراسی است و گفته شده باید به نحوی باشد که با استفاده از بهترین استادان، کلیه مفاهیم به‌صورت ماندگار در ذهن دانشجویان ثبت شده تا برخلاف دروس دیگر به فراموشی سپرده نشود.
وی تصریح کرد: کشورهای استعمارگر در قدیم به‌صورت حمله به کشورها منابع آن کشور را غارت می‌کردند، بعدها با استفاده از سیاست افرادی را در آن کشورها حاکم می‌کردند که منافع استعمارگرایانه آنها را دنبال کند و از منابع کشورها به نفع خود استفاده کنند. امروزه استعمار فرانو به نحوی عمل می‌کند که بجای آنکه یک نفر دست‌نشانده را حاکم بر مردم کنند با استفاده از برنامه‌ریزی و تربیت انسان‌ها فرهنگ مدنظر خود را بر جامعه حاکم کنند تا فرهنگ بومی آن کشور به‌مرور فراموش شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی پور در پایان افزود: یکی از مواردی که انسان را از خدا دور می‌کند، سبک زندگی آمریکایی، اومانیست و لیبرال دموکراسی است. طرح ضیافت محل مناسبی برای گفتگو و تحقیق در این موارد است. چنانچه انسان فهم دقیق و عمیقی از فرهنگ و تمدن و دین خود داشته باشد دچار اشتباه نخواهد شد.

 

 
 
 
 
 
 
خبر: روابط‌عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه
 

 

نظر شما :
captcha
Close