کد: 1287-358666      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۵ مرداد   تعداد بازدید : 309

معاون بین‌الملل دانشگاه با مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی ایران در کراچی دیدار کرد

دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه با رویکرد تعمیق همکاری‌ها با رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف، با دکتر عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید طالبی نیا، رایزن فرهنگی ایران در کراچی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که شنبه 21 مرداد 1402 در سالن شورای این معاونت برگزار شد، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه و علی صیادی، کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر آیتی به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه به ویژه همکاری‌های بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی ارائه کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین بر اهمیت تعمیق روابط دانشگاه علوم پزشکی تهران و رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف تأکید کرد.
سپس دکتر خانی با اشاره به فعالیت بیش  از 40 رایزنی فرهنگی زیرمجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تصریح کرد: این رایزنی‌ها در سه حوزه اروپا و آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و آفریقا و عربی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تشریح پتانسیل‌های رایزنی‌های فرهنگی در کشورهای مختلف از فراهم بودن بسترهای لازم برای توسعه همکاری‌های آکادمیک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه ها به ویژه با کشورهایی چون سریلانکا، فلیپین و کشورهای حوزه قفقاز از جمله قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبی نیا، رایزن فرهنگی ایران در کراچی نیز خواستار توسعه ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌ها و مراکز علمی پاکستان و همچنین جذب تعداد بیشتری از دانشجویان این کشور در دانشگاه شد و بیان داشت: رایزنی فرهنگی ایران در کراچی آمادگی دارد به منظور توسعه این تعاملات، همکاری‌های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشد.
در ادامه، دکتر زرگران نیز با اشاره به فرآیند جذب دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به بیان نکاتی درباره شرایط جذب متقاضیان خارجی و حمایت‌های دانشگاه در مسیر پذیرش آن‌ها پرداخت.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه همچنین ابعاد مختلف همکاری‌های ممکن دانشگاه با رایزنی‌های فرهنگی را تشریح کرد.
صیادی، کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل هم با بیان توضیحاتی در مورد تعاملات دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی کشور پاکستان، در خصوص چشم‌انداز این روابط و توسعه آن طی ارتباط با رایزنی فرهنگی ایران در کراچی مباحثی را مطرح کرد.
 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close