کد: 1287-358679      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ دوشنبه ۶ شهريور   تعداد بازدید : 341

در راستای حمایت از تحصیل دانشجویان دختر افغانستانی/دانشگاه علوم پزشکی تهران به سه متقاضی دختر افغانستانی برای ترم سپتامبر 2023 بورسیه صد در صد اعطا می‌کند

دانشگاه علوم پزشکی تهران به سه متقاضی دختر افغانستانی که نمره پنج درس اصلی سال آخر تحصیلی آن‌ها صد در صد باشد، برای ترم سپتامبر 2023، بورسیه کامل اعطا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این موضوع طی چهارصد و پنجاه و یکمین نشست کمیته پذیرش و چهارصد و چهل و هشتمین نشست کمیته اعطای بورس به دانشجویان خارجی و در راستای سیاست‌های بین‌المللی سازی دانشگاه و به منظور حمایت از تحصیل دختران مستعد کشور همسایه و هم‌زبان؛ افغانستان، با توجه به شرایط این کشور برای تحصیل زنان به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه بورسیه تحصیلی مشمول متقاضیان تحصیل در رشته مقاطع دندانپزشکی عمومی، داروسازی عمومی، کارشناسی پرستاری و مامایی و کارشناسی فیزیوتراپی می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که نمره پنج درس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و زبان انگلیسی متقاضیان دختر افغانستانی در سال دوازدهم صد در صد باشد، امکان ارائه درخواست را خواهند داشت.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه افزود: متقاضیان تا پنجشنبه 16شهریور 1402 (7 سپتامبر 2023) برای ارائه درخواست خود مهلت دارند که البته ممکن است این زمان تمدید شود.
 دکتر زرگران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از این نیز به منظور جذب دانشجویان مستعد از کشور افغانستان، اقداماتی را انجام داده بود، اظهار داشت: سال 1400 با رویکرد پذیرش دانشجویان مستعد از این کشور، برای نفرات اول کنکور افغانستان بورسیه تحصیلی صد در صد در نظر گرفته شد که در نتیجه آن، تعدادی دانشجو نیز جذب شدند.
وی در ادامه با اشاره به تحصیل بیش از 90 دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه، اظهار داشت: افغانستان در میان کشورهای پذیرنده دانشجویان خارجی هم‌اکنون در رتبه پنجم قرار دارد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: این دانشجویان اغلب در مقاطع تخصص، دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای (رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی عمومی) مشغول به تحصیل هستند.
دکتر زرگران مجموع دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را بیش از یک هزار و 400 نفر از 52 کشور جهان اعلام کرد و بیان داشت: بیشترین تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه در حال حاضر از کشورهای عراق، پاکستان، هند، لبنان و افغانستان هستند که بخش مهمی از آن‌ها در رشته پزشکی عمومی تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر به منظور افزایش کمی و کیفی دانشجویان بین‌المللی، اظهار داشت: در پیش گرفتن سیاست‌هایی چون حضور پررنگ‌تر در نمایشگاه‌های بین‌المللی آموزش عالی، افزایش تعداد کارگزاران جذب دانشجو در کشورهای مختلف، برگزاری مدارس فصلی و دوره‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی در کنار انجام تبلیغات و بازاریابی هدفمند، زمینه جذب دانشجویان از کشورهای جدید را طی ترم‌های اخیر فراهم کرده است.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی یک سال اخیر شاهد افزایش درخواست متقاضیان بین‌المللی از کشورهای ترکیه، عمان، اندونزی، ویتنام، کره، بنگلادش، مالزی، نیجر و تونس برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم.
 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close