کد: 1287-358697      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ شهريور   تعداد بازدید : 252

مدرسه تابستانی بین‌المللی 2023 دانشکده طب ایرانی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی بین‌المللی 2023 دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر روجا رحیمی، رئیس دانشکده طب ایرانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که چهارشنبه 8 شهریور 1402 در دانشکده طب ایرانی برگزار شد، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر رودابه بهرام سلطانی، معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی، دکتر اردلان شریعت، رئیس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر مهسا مولاپور، قائم‌مقام دبیر کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت بین‌المللی، دکتر پیمان آقایی نسب، مسئول حراست معاونت بین‌الملل و جمعی از اعضای هیأت‌علمی دانشکده طب ایرانی نیز حضور داشتند.
در آغاز، قائم‌مقام دبیر کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت بین‌الملل از زحمات رئیس و معاون بین‌الملل دانشکده طب ایرانی در برگزاری منظم مدرسه تابستانی 2023 قدردانی کرد.
سپس معاون بین‌الملل دانشگاه با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مدرسه تابستانی بین‌المللی سال جاری در دانشکده‌ها و معاونت بین‌الملل به ویژه اساتید مشارکت‌کننده در این برنامه، بیان داشت: در برگزاری مدارس فصلی، علاوه بر جنبه علمی، جنبه فرهنگی، نظم و ترتیب و چگونگی اجرای برنامه‌ها بسیار اهمیت دارد.
دکتر آیتی با اشاره به تاریخچه پزشکی ایران و جامعیت آن در تخصص‌ها و رشته‌های مختلف، خطاب به دانشجویان بین‌المللی، گفت: شما به عنوان یک پزشک در هر تخصصی می‌توانید از دانش طب ایرانی که گاه به آن طب سنتی نیز گفته می‌شود، استفاده کنید.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی نمایش قابلیت‌های طب ایرانی، به عنوان شاخه‌ای از علوم پزشکی و با پیشینه‌ای بسیار قوی و شناخته شده، بود.
معاون بین‌الملل دانشگاه با آرزوی موفقیت برای دانشجویان بین‌المللی شرکت‌کننده در این دوره گفت: ما تلاش کردیم کمبودی در برگزاری این برنامه وجود نداشته باشد. امیدوارم با خاطره‌ای خوب ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران را ترک کنید و ارتباط خود را با این مجموعه حفظ کنید.
سپس مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با اشاره به شرکت شش دانشجو از کشورهای ترکیه و عراق در مدرسه تابستانی 2023 دانشکده طب ایرانی، اظهار داشت: پیرو همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه طی دو سال اخیر، پنج دانشجو از این دانشگاه به مدرسه تابستانی سال جاری راه یافتند.
دکتر زرگران همچنین توضیحاتی در خصوص مدرسه تابستانی بین‌المللی 2023 دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد و افزود: مدرسه تابستانی امسال به صورت متمرکز و با مشارکت دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، فناوری‌های نوین پزشکی و طب ایرانی برنامه‌ریزی شد. تاکنون مدرسه تابستانی دانشکده‌های پزشکی و طب ایرانی به پایان رسیده و برنامه دانشکده داروسازی نیز در حال برگزاری است.
وی با اشاره به مشارکت دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی در برگزاری مدرسه تابستانی 2023 دانشکده پزشکی،  افزود: امسال برای نخستین بار شاهد استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی در این رویداد بین‌المللی بوده‌ایم.
دکتر زرگران ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد افزایش دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس فصلی که نمایش‌دهنده بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها دانشکده‌ها و دیگر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه است، باشیم.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه همچنین از همکاری و حمایت‌های معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و همکاران این معاونت، رئیس دانشکده طب ایرانی و معاون بین‌الملل این مجموعه، کالج بین‌الملل دانشگاه، اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی، کارشناسان مدیریت توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، حراست معاونت بین‌الملل و اساتید دانشکده طب ایرانی قدردانی کرد.
در ادامه، دکتر رحیمی علاقه‌مندی و انگیزه دانشجویان مدرسه تابستانی 2023 دانشکده طب ایرانی را قابل‌توجه توصیف کرد و گفت: در این مدرسه فرصتی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با تاریخچه طب ایرانی، رویکرد طب ایرانی به سلامتی و بیماری‌ها، مداخلات دارویی و غیر دارویی در طب ایرانی و علوم دارویی از دیدگاه طب ایرانی فراهم شد.
رئیس دانشکده طب ایرانی همچنین ضمن تشکر از دکتر بهرام سلطانی که مسئولیت بخش علمی و اجرایی این مدرسه تابستانی را بر عهده داشت، از حمایت‌های معاون بین‌الملل و مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه قدردانی به عمل آورد.
وی همچنین خطاب به شرکت‌کنندگان این مدرسه تابستانی گفت: امیدوارم این دوره شما را علاقه‌مند به مشارکت در برنامه‌ها و رویدادهای آتی کند و از حضور در ایران لذت برده باشید.
در ادامه اساتید دانشکده طب ایرانی، کارشناسان و دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود درباره مدرسه تابستانی دانشکده طب ایرانی پرداختند.
در پایان این مراسم گواهی تدریس در مدرسه تابستانی بین‌المللی 2023 دانشگاه به دکتر روجا رحیمی، دکتر رودابه بهرام سلطانی، دکتر میثم شیرزاد، دکتر مهرداد کریمی، دکتر سید نرگس ساداتی، دکتر مهدی علیزاده، دکتر نیوشا اسماعیل‌زاده، دکتر آزاده زارعی و حامد آهن‌سازان اعطا شد و از ناصر زحمتکش و حمیدرضا شیخان به عنوان کارشناسان همکار در برگزاری این رویداد، قدردانی به عمل آمد.
همچنین عایشه مروه قهرمان، نیمِت گووِن، کبرا بیلیر، کرم رستم اُزدیل، رومیسا اُزدر، پشنگ عبدالله هاما توفیکا نیز گواهی پایان این دوره را از معاون بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشکده طب ایرانی و مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه دریافت کردند.
 

 

 

 

خبر و عکس: الهام رضازاده

تنظیم خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close