کد: 1287-358700      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۵ شهريور   تعداد بازدید : 269

نشست آنلاین میز همکاری‌های علمی مالزی و سنگاپور با دانشگاه MAHSA مالزی برگزار شد

نشست آنلاین میز همکاری‌های علمی مالزی و سنگاپور با دانشگاه MAHSA مالزی (Malaysian Allied Health Sciences Academy) در راستای بررسی تعاملات مشترک بین‌المللی آتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این نشست دوشنبه 13 شهریور 1402 با حضور دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر امید سبزواری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مالزی و سنگاپور، دکتر منصوره عادل قهرمان، معاون بین‌الملل دانشکده توانبخشی، دکتر اردلان شریعت، رئیس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل و عضو میز همکاری‌های علمی مالزی و سنگاپور، دکتر صوفیا نقدی، مدیر گروه فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی و دکتر رابرت لینچ به نمایندگی از رئیس دانشکده علوم سلامت دانشگاه MAHSA مالزی در سالن شورای این معاونت برگزار شد.
در آغاز دکتر لینچ ضمن معرفی دانشگاه MAHSA، گفت: این مجموعه با رویکرد ایجاد یک پایگاه علمی در منطقه جنوب شرق آسیا، از سال 2005 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های دانشکده‌های پزشکی، علوم زیستی، پرستاری، دندانپزشکی، علوم سلامت، داروسازی، تجارت، مدیریت هتلداری، حسابداری، مهندسی، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات در زیرمجموعه این دانشگاه، بیان داشت: دانشگاه MAHSA در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد و مدارک تحصیلی آن دارای اعتبار بین‌المللی است.
نماینده رئیس دانشکده علوم سلامت دانشگاه MAHSA از علاقه‌مندی این مجموعه برای تعاملات بین‌المللی به ویژه در زمینه تبادل اساتید و دانشجویان خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا تاکنون با دانشگاه‌هایی از کشور انگلستان در رشته مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی همکاری داشته‌ایم که در نهایت منجر به صدور مدرک دوگانه (Dual Degree)  برای دانشجویان شده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه MAHSA ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته مذکور و دیگر رشته‌های علوم پزشکی، در حوزه مراقبت‌های بهداشتی منطبق با موازین اسلامی نیز آماده هرگونه تعامل خواهد بود.
سپس دکتر سبزواری، مسئول میز همکاری‌های علمی با کشورهای مالزی و سنگاپور نیز به صورت اجمالی به معرفی دانشگاه و دانشکده‌های زیرمجموعه پرداخت.
دکتر نقدی، مدیر گروه فیزیوتراپی نیز توضیحاتی در خصوص این گروه آموزشی و پتانسیل‌های موجود برای همکاری با دانشگاه MAHSA بیان کرد.
در ادامه، حاضران درباره زمینه‌های تعاملات آتی از جمله بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در سطح روسای دو دانشگاه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در پایان، دکتر شریعت، عضو اتاق همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مالزی و سنگاپور ضمن استقبال از پیشنهادات حاضران، یادآور شد: با تکیه بر مباحث مطرح شده پیش‌نویس تفاهم‌نامه آماده و برای دانشگاه MAHSA ارسال خواهد شد تا دانشکده‌های متناظر دو دانشگاه بتوانند به صورت دقیق شرایط و نحوه همکاری آتی را بررسی کنند.
 

 

 

 

 

خبر و عکس: الهام رضازاده

تنظیم خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close