کد: 1287-358726      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ يکشنبه ۹ مهر   تعداد بازدید : 332

با تقدیر از دانشجویان برتر بین‌الملل و اساتید برگزیده دانشجویان غیرایرانی/ جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد

جشن دانش‌آموختگی جمعی از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل و دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که چهارشنبه 5 مهر 1402 به‌صورت حضوری و آنلاین، در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار شد، دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر ایرج راگردی کاشانی، معاون آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سید مهدی رضایت و دکتر کوثر اثنی عشری، معاونان آموزشی و فرهنگی دانشجویی پردیس بین‌الملل، دکتر امید امینیان، دکتر فاطمه دیباجی و دکتر نفیسه صادقی روسای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پردیس بین‌الملل، دکتر عنایت اله شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر پیمان آقائی نسب، مسئول حراست معاونت بین‌الملل، اعضای شورای بین‌الملل دانشگاه، اعضای شورای آموزشی پردیس بین‌الملل و جمعی از مدیران، معاونان و مسئولان معاونت و پردیس بین‌الملل و برخی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز حضور داشتند.
بهره‌مندی از تدریس بهترین اساتید در بزرگ‌ترین مراکز درمانی، از مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران است
دکتر آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، ضمن خیرمقدم به فارغ‌التحصیلان، اساتید و مسئولین و همچنین تبریک فرارسیدن آغاز هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، سخنان خود را با تشکر از حضور میهمانان و تبریک فراغت از تحصیل دانش‌آموختگان آغاز کرد و گفت: به شما فارغ‌التحصیلان و دانش‌پژوهان که با تلاش خستگی‌ناپذیر، این امر مهم را در زندگی خود به سرانجام رساندید؛ تبریک می‌گویم.
وی با بیان حدیثی از حضرت محمد (ص) که می‌فرماید: هرکسی که از خانه خود به طلب دانش بیرون شود، فرشتگان بال‌های خویش برای وی بگسترند تا بازگردد؛ خطاب به دانش‌آموختگان بین‌الملل تصریح کرد: شما در یکی از رشته‌های علوم پزشکی تحصیل کردید که با سلامت و جان انسان‌ها در ارتباط است و جزء مهم‌ترین، حساس‌ترین و مسئولیت‌آورترین رشته‌ها در دنیا است.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به حدیث دیگری از حضرت محمد (ص) که می‌فرماید: برای تحصیل علم به دورترین نقاط عالم سفر کنید؛ افزود: در آموزه‌های دینی ما آمده است که مهاجرت کردن برای تحصیل علم، یکی از بزرگ‌ترین کارها است که انسان می‌تواند انجام بدهد و شما موفق شدید که دوری راه و خانواده را تحمل کرده و در کشوری غریب تحصیل کنید.
دکتر آیتی اظهار داشت: از اینکه برای تحصیل در یکی از بهترین رشته‌ها، به کشور ما سفر کردید و دانشگاه ما را انتخاب کردید؛ خوشحال هستیم.
 معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز دانشگاهی با پیشینه‌ای 170 ساله و بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم پزشکی منطقه بیان داشت: دانشگاه ما در ایران، بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی و البته از بهترین دانشگاه‌هاست که از مزیت تدریس بهترین اساتید این حوزه و برتری‌هایی چون برخورداری از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی بهره‌مند‌است.
وی با بیان سابقه تاریخی چند هزارساله ایران به‌عنوان مهد پزشکی جهان، اظهار داشت: هزار سال پیش، دانشمندی چون ابوعلی سینا در این مرزوبوم زندگی می‌کرده‌ است که کتاب طب او برای 200 سال در دانشکده‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد و دانشمندانی ازاین‌دست در تاریخ پزشکی ایران بسیار هستند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم، مادر طب کنونی، به‌نوعی همین کتاب‌های قدیمی دانش طب ایرانی بوده است که به سایر قسمت‌های جهان رفته و به دانش و طب کنونی تبدیل‌شده است و شما در مهد کهن‌ترین تمدن‌ها و طب‌ها تحصیل‌کرده‌اید که این جای تبریک دارد.
دکتر آیتی به دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه برای استفاده از فرصت جوانی به‌منظور کسب علم و دانش تبریک گفت و بیان داشت: جوانی فرصتی است که انسان از توان جسمی و ذهنی خوبی برای یادگیری یک‌رشته و حرفه برخوردار است و این دوره به‌سرعت از دست می‌رود؛ ولی شما با یک تشخیص درست و هدف‌گذاری به‌موقع، از این سال‌ها بهترین استفاده را کرده‌اید و برای آینده‌تان و برای مفید بودن درس‌خوانده‌اید.
معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن اشاره به تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت بین‌الملل برای میزبانی خوب از دانشجویان خارجی و ادای حق میزبانی، افزود: تمام تلاشمان را به کاربردیم تا میزبان خوبی برای شما باشیم، بااین‌وجود، از فرصت استفاده می‌کنم و به خاطر کمبودها و کاستی‌های احتمالی و یا ناملایماتی که از دیگر افراد خارج از دانشگاه دیدید؛ از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم درمجموع، خاطره تحصیل و اقامت شما در ایران و در دانشگاه علوم پزشکی تهران خوب بوده باشد.
وی با بیان جوان بودن دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه پذیرش دانشجویان بین‌الملل، گفت: ممکن است برخی از فرایندهای اداری ما در طول تحصیل شما، خوب و منظم نبوده باشد و شما در دوران تحصیلتان با مشکلاتی مواجه شده باشید که در مواردی ما مقصر بودیم و در بعضی موارد، شرایط خاص جامعه و کشور و وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها باعث مشکلاتی می‌شد که از این بابت نیز عذرخواهی می‌کنیم.
دکتر آیتی در پایان ضمن آرزوی سلامت و موفقیت برای دانشجویان، خطاب به آنان گفت: امیدواریم ایران، تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران را فراموش نکنید.
تحصیل یک هزار و 355 دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه و فارغ‌التحصیلی 683 دانشجو
سپس دکتر رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه، به‌عنوان سخنران بعدی این مراسم خطاب به دانشجویان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این ایام فرخنده و در این مراسم، به ثمر نشستن تلاش‌های شما، خانواده‌هایتان، اساتید و همکاران عزیز بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران را شاهد هستم و این مناسبت را به شما دانش‌آموختگان بین‌المللی تبریک می‌گویم.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه ضمن اشاره به قدمت و کیفیت دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه کشور و همچنین پرمخاطب‌ترین دانشگاه کشور به لحاظ پذیرش دانشجو، اظهار داشت: درس خواندن در چنین دانشگاهی نیاز به سخت‌کوشی و جدیت دارد و شما دانشجویان بسیار تلاش کردید تا امروز به این مرحله از تحصیل خود برسید.
وی ضمن بیان اهمیت نقش خانواده و اساتید دانشجویان، گفت: طبیعتاً بدون حمایت پدر و مادرهایتان امکان حضور در دانشگاه و تحصیل برایتان فراهم نبود؛ بنابراین باید قدردان آن‌ها و همچنین قدردان اساتید شایسته‌ای باشید که در این دانشگاه در امر آموزش، پژوهش و فناوری، فرصت یادگیری را برای شما فراهم آوردند.
دکتر رضایت ضمن اظهار امیدواری از دیدار مجدد دانش‌آموختگان بین‌الملل برای حضور دوباره و تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: شما عضوی از خانواده دانشگاه هستید و انتظار می‌رود ارتباطتان را با دانشگاه خودتان قطع نکنید؛ بلکه تجارب خود را در اختیار خانواده و دوستانتان قرار داده و آن‌ها را برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران ترغیب و تشویق کنید.
وی سپس به ارائه گزارشی از وضعیت دانشجویان و دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه پرداخت و افزود: در حال حاضر یک هزار و 355 دانشجوی بین‌الملل از 50 ملیت و در 3 دانشکده پردیس بین‌الملل و 10 دانشکده مادر دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: هم‌اکنون دانشکده پزشکی با 742، دانشکده دندانپزشکی با 276، دانشکده داروسازی با 94، دانشکده توانبخشی با 77، دانشکده پیراپزشکی با 52 و دانشکده پرستاری و مامایی با 43 دانشجو، بیشترین تعداد دانشجوی بین‌المللی را دارند و 71 دانشجو نیز در دانشکده‌های بهداشت، تغذیه و رژیم‌شناسی، فناوری‌های نوین پزشکی و طب ایرانی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود علاوه بر دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان پذیرش و آموزش دانشجوی بین‌الملل، در تمام رشته‌های بالینی و در مقاطع تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ را دارد و در حال حاضر نیز میزبان 70 دانشجو در این دوره‌ها هستیم.
وی مجموع فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه را 683 نفر از 36 کشور اعلام کرد.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل اضافه کرد: امروز در این مراسم میزبان 74 نفر از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه در رشته‌های دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی)، MBBS و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد MPH، بینایی‌سنجی و میکروب‌شناسی پزشکی از 12 ملیت هستیم.
دکتر رضایت در پایان سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت به دانش‌آموختگان بین‌الملل گفت: همان‌گونه که دانشجویان ایرانی برای ما مهم هستند، شما نیز برای ما مهم هستید و همان‌گونه که به دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه افتخار می‌کنیم، دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه نیز برای ما باعث افتخار هستند.
در ادامه مراسم، با حضور معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه، مدیر تحصیلات تکمیلی و معاون آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، معاونان آموزشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دبیر شورای بین‌الملل دانشگاه و معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی، از دکتر الهه بهاروند احمدی، دکتر منیر مرادزاده خیاوی، دکتر محسن امینی، دکتر ابراهیم جعفری پویان و دکتر محمود قاضی خوانساری، به‌عنوان اساتید برتر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه قدردانی شد.
همچنین سات سارین یعقوب، عبدالرحمن عبداللهی، ایناب زهرا، علی احمد عبدالرضا، کساء بتول، احمد محمدباقر عیسی، ازهار کریم حسن الحسینی و مهدی شعیبو نیز به‌عنوان دانش‌آموختگان برتر بین‌الملل مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش دیگر این مراسم، با توجه به درخواست قبلی دانش‌آموختگان مبنی بر دریافت نمادین مدرک دانش‌آموختگی از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دانشجویان یک‌به‌یک به روی سن حضور یافته و ضمن دریافت نمادین مدارک دانش‌آموختگی، با مسئولین و اساتید دانشگاه عکس یادبود گرفتند.
سپس مراسم قرائت سوگندنامه توسط دکتر محمدحسین آیتی و با همراهی دانشجویان انجام شد.
این جشن با بریدن کیک فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌المللی توسط الهه جلالی، دبیر و محمد عمیر طارق، مسئول اجرایی شورای صنفی دانشجویان بین‌الملل، به نمایندگی از سوی دانش‌آموختگان و با حضور معاونان، مدیران و اساتید دانشگاه پایان یافت.
از نکات قابل‌توجه این برنامه، پخش زنده مراسم، از پیام‌رسان‌های داخلی و بین‌المللی برای خانواده‌های دانشجویان و استقبال بیش از 360 مخاطب خارجی بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس و خبر: الهام رضازاده
نظر شما :
captcha
Close