کد: 1287-358747      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۴ مهر   تعداد بازدید : 119

سومین نشست منتورینگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

سومین نشست منتورینگ دانشجویان بین‌الملل، با حضور دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

 


 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این نشست سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و پردیس بین‌الملل که مسئولیت منتورینگ دانشجویان غیر ایرانی را پذیرفته‌اند؛ در سالن اجتماعات شهید حجت دوست پردیس بین‌الملل دانشگاه برپا شد.
در ابتدای جلسه، دکتر اثنی عشری، از همراهی و همکاری اساتیدی که داوطلبانه و بی‌هیچ چشمداشتی، مسئولیت منتورینگ دانشجویان بین‌الملل را پذیرفته و از اجرای این طرح حمایت کردند؛ تشکر و قدردانی کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، هدف از این نشست را هم‌اندیشی و بارش افکار برای بررسی نقاط ضعف و قوت طرح، تبادل تجربیات اساتید و شفاف‌تر نمودن ابهامات طرح برای اجرای هر چه بهتر آن دانست.
وی در ادامه طی گزارشی، تعداد اساتید منتور را 61 استاد و تعداد دانشجویان منتی را 96 دانشجو در 14 رشته تحصیلی عنوان کرد.
دکتر اثنی عشری با ارائه نمودار عملکرد طرح منتورینگ، افزود: بر اساس آمارها، قریب به ۶۰ درصد از اساتید منتور موفق به برقراری ارتباط اولیه با منتی‌هایشان شده‌اند و ۲۳ درصد از منتی‌ها پاسخگوی اساتید منتور نبوده و همچنین ۲۷ درصد از اساتید منتور تا کنون موفق به ارتباط با دانشجویان نشده‌اند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، مهم‌ترین عوامل برقرار نشدن ارتباط اساتید منتور با دانشجویان منتی را، توجیه نبودن دانشجویان در خصوص هدف از اجرای طرح منتورینگ، ترس از مواجهه با اساتید و چک نکردن ایمیل‌ها، بر اساس بررسی‌های انجام‌شده دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به موضوعات گفتگوی منتی‌ها با اساتید منتور، تردید نسبت به رشته تحصیلی، مطمئن نبودن از آینده شغلی رشته تحصیلی در کشور مبدأ، مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی آموزشی و عدم رضایت از برنامه درسی و تغییرات مربوط به آن، از بیشترین و مهم‌ترین عناوین مطرح‌شده از سوی دانشجویان بوده است.
پس از ارائه گزارش معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، اساتید منتور نیز ضمن گفتگو و تبادل تجربیات، مشکلاتی نظیر عدم پاسخ‌دهی از سوی دانشجویان، به‌ویژه دانشجویانی که به دلیل مشکلات مربوط به صدور ویزا در کشور مبدأ حضورداشته و به ایران نیامده‌اند و همچنین نداشتن زمان کافی برای دیدار حضوری از سوی دانشجویان را، از موانع برقراری ارتباط مؤثر در این طرح دانستند.
در ادامه این هم‌اندیشی، دکتر اثنی عشری ضمن پاسخ به سؤالات اساتید منتور، از تشکیل کمیته شورای مشورتی منتورینگ در آینده نزدیک خبر داد.
وی همچنین در پاسخ به دغدغه اساتید درباره توجیه نبودن برخی دانشجویان درباره هدف و چگونگی اجرای طرح منتورینگ تصریح کرد: با هدف توجیه دانشجویان نسبت به طرح و ایجاد زمینه آشنایی اولیه آنان با اساتید منتور، بخشی از برنامه‌های جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود که در اواخر آبان 1402 برگزار خواهد شد؛ به این امر اختصاص داده‌شده است.
در پایان، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، ضمن تشکر مجدد از تلاش‌ها و زحمات اساتید منتور برای رفع مشکلات دانشجویان بین‌الملل، از آنان دعوت کرد تا در صورت تمایل به همکاری به‌عنوان منتور دانشجویان جدیدالورود، اعلام آمادگی نمایند.
 
 
تنظیم خبر: الهام رضازاده
 

 

نظر شما :
captcha
Close