کد: 1287-358754      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ شنبه ۲۹ مهر   تعداد بازدید : 149

اولین کارگاه آموزشی ضرورت‌ها و مؤلفه‌های منتورینگ دانشجویان بین‌الملل برگزار شد

اولین کارگاه آموزشی ضرورت‌ها و مؤلفه‌های منتورینگ دانشجویان بین‌الملل، برای اساتید داوطلب منتورینگ این گروه از دانشجویان دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این کارگاه شنبه 22 مهر 1402 با حضور دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر سعید پور حسن، استادیار بیمارستان شریعتی، جمعی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و پردیس بین‌الملل دانشگاه در سالن کنفرانس شهید حجت دوست پردیس بین‌الملل به‌صورت حضوری و مجازی برپا شد.
در آغاز دکتر پور حسن، مدرس این کارگاه، ضمن بیان ضرورت اجرای منتورینگ، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های ارتباط میان منتور و منتی، اظهار داشت: منتورینگ، نیاز هر شخص در بدو ورود به یک محیط جدید است و دانشجو به سیستم‌های حمایتی بزرگ و کوچکی نیاز دارد که منتورینگ یکی از دنده‌های این چرخ‌دنده است.
وی با بیان اینکه قرار نیست منتور تمام مشکلات منتی را حل کند؛ به ضرورت شفاف‌سازی نقش و حدود فعالیت‌های منتور نسبت به منتی پرداخت و اجزای لازم برای برقراری یک ارتباط مؤثر را تشریح کرد.
دکتر پور حسن در ادامه، دوازده عنوان از چالش‌های ارتباطی مربوط به ارتباط میان منتور و منتی را مطرح و تحلیل و بررسی کرد و با ذکر مثال‌هایی از موقعیت‌های واقعی، به ارائه ایده‌های مناسب برای برقراری ارتباط مؤثر و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی پرداخت.
در پایان، پرسش و پاسخ و طرح مسائل و تجربیات توسط اساتید و مدرس کارگاه صورت گرفت.
معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، به‌زودی کارگاه‌های دیگری نیز در جهت توانمندسازی اساتید دانشگاه، در حوزه منتورینگ دانشجویان بین‌الملل برگزار خواهد کرد.
 
 
تنظیم خبر: الهام رضازاده
 
نظر شما :
captcha
Close