کد: 1287-358766      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ آبان   تعداد بازدید : 98

جلسه توجیهی منتورینگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل برگزار شد

جلسه توجیهی منتورینگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه، با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و جمعی از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 2 آبان 1402 در سالن کنفرانس شهید حجت دوست پردیس بین‌الملل برگزار شد، دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و 31 نفر از دانشجویان غیر ایرانی ورودی سال 1401 پردیس بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز جلسه، دکتر اثنی عشری ضمن تعریف منتورینگ و ضرورت اجرای این طرح، درباره تأثیر مثبت ارتباط با یک منتور دلسوز و حامی در شروع مسیر جدیدی از زندگی تحصیلی و در کشوری با فرهنگ و زبان متفاوت، نکاتی را برای دانشجویان تشریح کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در ادامه برای آشنایی بیشتر دانشجویان با موضوع و هدف طرح منتورینگ و روشن شدن ابهامات این موضوع برای دانشجویان، اظهار داشت: یک منتور خوب قرار نیست تمام مشکلات منتی را حل کند یا برای او نمره قبولی بگیرد؛ بلکه سبک زندگی درست را به او می‌آموزد و تلاش می‌کند بدون قضاوت و پیش‌داوری، فضای امنی را برای شنیدن مسائل و مشکلات منتی ایجاد کند و دانشجو را در هنگام مواجهه با مشکلات و حل آنها توانمند سازد.
دکتر اثنی عشری به عوامل متعددی که مانع ایجاد ارتباط بین منتور و منتی می‌شود اشاره کرد و افزود: گاهی ممکن است دانشجو در وهله اول بگوید من قوی هستم و خودم از پس حل تمام مشکلاتم برمی‌آیم و به منتور نیاز ندارم؛ اما این یک خطای شناختی است و در این مسیر نیاز به منتور وجود دارد؛ حتی اگر دانشجو آن را احساس نکند.
وی افزود: پس از ایجاد یک ارتباط مؤثر بین منتور و منتی و شناخت و اعتماد بیشتر، منتی می‌تواند در مواقع مورد نیاز، به منتورش مراجعه کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل بیان داشت: در طرح منتورینگ، برای هر منتی یک منتور در نظر گرفته شده است.
وی درباره راه‌های به وجود آمدن ارتباط مؤثر دانشجویان با منتورهایشان تصریح کرد: دیدار حضوری با منتور، سبب شکل‌گیری ارتباط صمیمانه‌تر و رفع سوءتفاهم‌های ارتباط غیر مستقیم و مجازی می‌شود.
دکتر اثنی عشری همچنین از طرح ارزیابی اساتید منتور خبر داد و اظهار داشت: طرح ارزیابی اساتید منتور این امکان را به دانشجو می‌دهد که در صورت نیاز منتورش را تغییر دهد.
پایان این جلسه به پرسش و پاسخ و طرح مشکلات دانشجویان در ارتباط با منتورهایشان اختصاص یافت.
 
 
 
تنظیم خبر: الهام رضازاده
 
 
 
 
نظر شما :
captcha
Close