کد: 1287-358767      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ جمعه ۵ آبان   تعداد بازدید : 153

گزارش مشروح گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در حمایت انسان دوستانه از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد

مراسم گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران، با حضور مقامات ارشد امور بین‌الملل حوزه بهداشت و درمان، روسا و مدیران دانشگاه و قریب به 600 دانشجوی بین‌الملل، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این مراسم، عصر دوشنبه اول آبان 1402 به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر کمال خرازی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی، دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت و دستیار ویژه وزیر بهداشت در امور بین‌الملل، دکتر محمدامیر امیرخانی، معاون مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهندس سید صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان، دکتر محمدحسین آیتی، دکتر رامین رحیم نیا و دکتر مهدی ابراهیمی به ترتیب معاونان بین‌الملل، توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع و دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر ماشاءالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید رضا حسینی سده معاون دانشجویی ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، دکتر آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین‌الملل و دکتر اردلان شریعت رئیس اداره جذب و بازاریابی معاونت بین‌الملل دانشگاه، دکتر نفیسه صادقی و دکتر صفورا جوکار به ترتیب رئیس و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه و جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه و معاونت بین‌الملل حضور داشتند.
همچنین قریب به 600 نفر از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، آزاد اسلامی واحد تهران، توانبخشی و سلامت اجتماعی از 35 ملیت در این گردهمایی شرکت کردند.
این مراسم با قرائت آیات 38 تا 41 سوره مبارکه حج و سوره مبارکه نصر، توسط حمیدرضا احمدی وفا، قاری و داور قرآنی ممتاز بین‌المللی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 

آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند؛ هرچند کافران خوش نداشته باشند

 

در ادامه دکتر نیکنام، ضمن قرائت آیه مبارکه يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرونَ و ابراز خرسندی از فرصت حضور در تجمع خودجوش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و تشکر از حضور دانشجویان و مهمانان ویژه مراسم از سوی وزارت بهداشت، اظهار داشت: مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم اسرائیل مظهر کامل حق ذاتی بر دفاع مشروع است که جزئی از موازین حقوقی بین‌المللی و انسانی به‌ویژه ماده 51 منشور ملل متحد است اما با رفتار رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین ازجمله در بمباران بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی، شاهد نقض آشکار تمامی اصول حقوق بین‌الملل ازجمله نقض ممنوعیت استفاده از زور مندرج در بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد هستیم.
وی اظهار داشت: این تجمع اعتراض‌آمیز متشکل از دانشجویان عزیز، تلاشی است برای فریادی علیه این‌همه ظلم و ستم و علیه رژیم اشغالگر قدس که آشکارا حق تعیین سرنوشت و حق حیات را در همه ادوار اشغالگری، از مردم فلسطین نقض نموده و موجب از بین رفتن سایر حقوق مسلم این ملت ازجمله حق توسعه و حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم شده است.
وی با اشاره به رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی و قطع آب و برق و سوخت غزه تصریح کرد: رژیم اسرائیل در مدت غصب سرزمین‌های فلسطینی بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی مردم فلسطین، نظیر بیمارستان‌ها را نابود کرده و در دوران مختلف مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده است.
دکتر نیکنام آواره کردن مردم مظلوم فلسطین را ریشه تمامی منازعات فعلی دانست و خطاب به قدرت‌های بزرگ دنیا گفت: قدرت‌های بزرگ باید از اهداف و تندروی‌های رژیم اسرائیل مبنی بر ایجاد غزه سوخته و آواره کردن مرد مظلوم و بی‌پناه این منطقه فاصله بگیرند چراکه این آواره کردن فلسطینی‌ها از سرزمین خود تا کنون هیچ کمکی به دستیابی صلح پایدار نکرده است.
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درباره وضعیت بهداشت و درمان مردم غزه با توجه به گزارش مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کرده و افزود: سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف در آستانه فروپاشی است و مراکز مختلف پزشکی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به‌صورت غیرانسانی مورد هدف قرارگرفته و امدادرسانی به مجروحین مختل شده است.
وی ضمن آرزوی موفقیت کامل جبهه مقاومت در مقابله با اسرائیل غاصب و حامیانش بیان داشت: از کشورهای همسایه و اسلامی درخواست می‌شود صدای رسای مردم فلسطین در منطقه و جهان در احقاق حق خود علیه اشغالگری باشند.
دستیار ویژه وزیر بهداشت در امور بین‌الملل ضمن درخواست حمایت و یاری‌رساندن به آسیب دیدگان وقایع اخیر در فلسطین اشغالی تصریح کرد: پایان بخشیدن به چرخه خشونت، کاهش آلام مردم بی‌گناه و بی‌دفاع به‌ویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب در درجه اول و تلاش جهت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و همچنین همکاری در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به‌ویژه درباره رعایت اصول حقوق بین‌الملل - حقوق بشر توسط رژیم اسرائیل، وظیفه همگان در شرایط سخت جاری است.
 

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده؛ اجازه جهاد داده‌شده است؛ چراکه مورد ستم قرارگرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آن‌ها تواناست

 

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان پیام خداوند که می‌فرماید: أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى نَصرِهِم لَقَديرٌ، این پیام خداوند است که پیروزی را نصیب مؤمنان خواهد کرد؛ ضمن اشاره به وقایع تاریخی شکل‌گیری موجودیت نامشروع اسرائیل که حاصل نقشه‌های غرب برای رهایی از شر مطلق اسرائیل بود و همچنین تاریخ مبارزات چندین و چندباره فلسطینیان در طول بیش از هفتادسال جنگ و تاریخ مقابله و پیروزی مقاومت لبنان در بیرون راندن اسرائیل، شکست خوردن برخی جنبش‌ها را نتیجه سستی و اندیشه صلح و سازش و پیروزی‌های آنان را نتیجه خداباوری، اعتماد و اتکا به خداوند و اراده جمعی دانست.
وی افزود: با باور به خداوند و اعتقاد به اِن تنصرالله ینصرکم، حرکت‌ها و اتفاقات بزرگی را می‌توان رقم زد که حتی پیشرفته‌ترین و مجهزترین سلاح‌ها نیز در مقابل آن کارساز نخواهند بود؛ همان‌طور که در تحولات اخیر، اراده گروهی و خداباوری مردم فلسطین که در محاصره بوده و هیچ دسترسی بیرونی ندارند، بر تجهیزات نظامی اسرائیل غلبه کرده و از جنبه بین‌المللی نیز حیثیت آمریکا و اسرائیل را نابود کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران این خداباوری، اراده گروهی و پیروزی ضعیف در مقابله با قدرت‌ها در تمام انقلاب‌های به وقوع پیوسته اخیر در کشورهای اسلامی را، مدیون حرکت و تربیت انقلابی امام خمینی(ره) دانست.
دکتر قناعتی ضمن اشاره به سرکوب اعتراضات مردم اروپا در حمایت از فلسطین، توسط مدعیان حقوق بشر و شکست اسرائیل در دو جنگ نظامی و جنگ رسانه‌ای، اظهار داشت: در این جریان به وجود آمده، اسرائیل هر کاری که کند، حتی اگر همه دو میلیون نفر مردم غزه را شهید کند، اگر نیمی از غزه را تصاحب کند و حتی اگر به توافق برسد؛ درهرصورت بازنده است؛ زیرا دیگر علی‌رغم همه باورها به قدرت و حامیانش، در حمله اخیر حماس، آشفته و غافلگیر شده و هیمنه خود را ازدست‌داده است.
دکتر قناعتی ادامه داد: من بر اساس تجربه خود، افق بسیار درخشانی را برای امت اسلامی می‌بینم و مسئولیت شما عزیزان به‌عنوان دانشجویانی که از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی به اینجا آمده‌اید؛ بسیار زیاد است زیرا باید یاد بگیرید که دانشمند باشید چون امروز و در آینده، علم، تعیین‌کننده قدرت است.
وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم با هم روزی را ببینیم که به رهبری امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله و سایر بزرگان جبهه مقاومت در قدس شریف نماز جماعت می‌خوانیم.
 

با وجود همه این ظلم‌ها، پیروزی با فلسطین است

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز حضور در جمع دانشجویان را مغتنم دانست و از مسئولین برگزاری این گردهمایی تشکر کرد.
دکتر خرازی، تکرار حضور صباغان و خونخواران و جنایتکاران در طول تاریخ را مقدمه پدید آمدن سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حمایتی جهانی پس از جنگ جهانی دوم دانست و اظهار داشت: سازمان ملل سازمان بی‌خاصیتی است؛ زیرا تحت تأثیر نفوذ قدرت‌های بزرگ است و با توجه به قطعنامه‌های اخیر و وتوهای انجام‌شده نشان داد؛ هیچ قدرتی برای مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم ندارد.
 وی شکست سیاسی و نظامی اسرائیل در پی عملیات شگفت‌آور حماس در غزه را حاصل حرکت نوین دنیای امروز با عنوان انقلاب اسلامی دانست که رهبری قاطع و دانا و مدبر دارد و از حمایت مردم برخوردار است؛ و خطاب به دانشجویان اظهار داشت: حضور و تحصیل در ایران را قدر بدانید زیرا ضمن آشنایی با ایرانیان و دانشجویانی که از دیگر کشورها آمده‌اند؛ با مبانی انقلاب اسلامی آشنا می‌شوید.
رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی، اعتماد جوانان لبنان به سید حسن نصرالله و نجات لبنان از دست متجاوزان، موفقیت‌های انصارالله در یمن، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و نیروهای حشد الشعبی در عراق را از نمونه‌های بارز آگاهی، خودباوری، اعتماد به خداوند و حمایت مردمی از رهبری جامعه که نتیجه آن پیروزی و دفاع از حق است، دانست.
وی افزود: این جنبش‌ها، از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که به برکت نهضت امام خمینی(ره) به وجود آمد و ما امروز برخوردار از نتایج آن هستیم.
دکتر خرازی در ادامه به تشریح فجایع به وقوع پیوسته در بمباران بیمارستان المعمدانی و قتل عام بیش از 500 نفر و وضعیت خطرناک بهداشت و درمان مجروحان پرداخت و از نبود امکانات، برق، داروهای بی‌هوشی برای انجام درمان و اعمال جراحی مورد نیاز در دیگر بیمارستان‌های غزه خبر داد.
وی تصریح کرد: با وجود همه این ظلم‌ها، پیروزی با فلسطین است و هیچ حرکت و رفتاری از سوی اسرائیل حتی اگر هدف، نابودی کامل حماس باشد؛ این شکست را بری اسرائیل جبران نخواهد کرد.
دکتر خرازی بیان داشت: بدانید با پیروزی حماس و قدس بر اسرائیل، موازنه قوا در منطقه تغییر خواهد کرد و ما با یک دنیای پاک و منطقه جدید روبه‌رو خواهیم بود که در آن، اسرائیلی‌ها شکست‌خورده‌اند و مبارزان اسلامی، پیروز هستند.
 

به خدا قسم این اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است

 

در ادامه این گردهمایی، نماینده جنبش امل لبنان در تشریح و توصیف شرایط کنونی فلسطین و نوار غزه اظهار داشت: امروز ما در برابر صحنه شگفت‌انگیزی قرار داریم، چون با دشمنی روبه‌رو هستیم که از تجاوز و انسان کشی سیر نمی‌شود و عجیب‌تر آنکه، تبلیغات ناجوانمردانه و گسترده جهانی در حمایت از این رژیم متجاوز و این انسان کشی آشکار وجود دارد.
مهندس سید صلاح فحص افزود: سکوت مرگبار از طرف جامعه جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر اسرائیلی که هیچ وقعی به قطعنامه‌های سازمان ملل و حتی توافقات خود با مردمان سرزمینی که اشغال کرده نمی‌گذارد؛ نیز بسیار عجیب است.
وی در ادامه با اشاره به حوادث و مبارزات چندین و چندروزه سال‌های 1948 و 1968 و 1973، دلیل اصلی عدم تغییر شرایط در این بیش از 70 سال مقاومت و مبارزه فلسطین و دلیل این سطح از ظلم و ستم از سوی اسرائیل را، نظام فکری نژادپرستانه اسرائیل در برابر مسلمانان و دیگر ادیان دانست که از آغاز پیدایش نخستین دولت اسرائیل پیش از میلاد مسیح، این نظام فکری و توهم برتری داشتن بر بشر شکل‌گرفته و تا جایی پیش رفته که به‌عنوان نخستین کسانی که به خدای یگانه ایمان داشتند؛ حتی خواستند خدای خود را نیز از دیگر ادیان متمایز کنند و بر اثر توهم این برتری داشتن و برتری‌جویی، خود را یهود نامیدند و در طول تاریخ همواره بر اثر این طرز تفکر، حتی با پیامبران خدا نیز در جنگ بودند.
مهندس فصح، ضمن اشاره به فساد فکری اسرائیل در این انسان کشی و غیرقابل‌اعتماد بودن این نظام اظهار داشت: بر اساس سخن حکیمانه مقام معظم رهبری که اخیراً فرمودند: دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می‌دهند ضرر خواهند کرد؛ روشن است که این رژیم بر اساس سابقه تاریخی‌ای که دارد اصلاً قابل اعتماد نیست.
وی در خصوص تبلیغات حامیان اسرائیل علیه مقاومت در غزه اظهار داشت: در این روزها حامیان انسان کشی ما را متهم می‌کنند که ما انسان را نادیده می‌گیریم؛ اما باید بگویم که ما نشان دادیم که حداقل بیشتر از شما طرفدار انسان هستیم و ما با ظلم، با فساد فکری و با تبعیض نژادی می‌جنگیم.
نماینده جنبش امل لبنان، درباره دروغ بزرگ رژیم صهیونیستی به جهانیان که با تبلیغات، مسلمانان را ضد بشریت وانمود کرده و به دنبال جلب حمایت مسیحیان هستند؛ اظهار داشت: این‌ها دشمن مسیحیان هم هستند چون تفکرشان نژادپرستانه است و خود را برتر از همه حتی مسیحیان می‌دانند.
وی هدف اسرائیل در جنگ اخیر را نابودی کامل فلسطین و اخراج غیر صهیونیستی‌ها از سرزمین فلسطین برای ایجاد یک کشور کاملاً یهودی دانست و درباره سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر و سکوت و حتی همراهی سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی درباره جنایات اخیر اسرائیل در نوار غزه اظهار تأسف کرد.
مهندس سید صلاح فحص، مسیر مبارزه مقاومت در برابر اسرائیلی که با وجود همه قدرتش، مانند خانه عنکبوت سست و نابودشدنی است؛ در دو هدف و مسیر دانست و افزود: به گمان من دو راه در پیش داریم؛ اول اینکه نباید از مقاومت کوتاه بیایم؛ هرچند که سال‌هاست رژیم اشغالگر تلاش می‌کند که این مقاومت را در منطقه، ازجمله در کشورهای لبنان، ایران، عراق، یمن و سوریه از بین ببرد.
 وی افزود: از دست دادن خط مقاومت یعنی اینکه اسرائیل اجازه دارد هر غلطی که می‌خواهد در منطقه بکند؛ پس به فرموده امام خمینی(ره)، مسلمانان باید تا نابودی کامل اسرائیل دست از مبارزه برندارند و این یعنی تا نابودی اسرائیل جنایتکار، محور مقاومت باید زنده باشد.
وی ادامه داد: مسیر و راه دوم این است که همه طرفداران انسان و بشریت و مخالفان جنگ و انسان کشی باید در کنار هم قرا بگیرند و با شر مطلق اسرائیل مقابله کنند.
دبیر جنبش امل لبنان در پایان اظهار داشت: امام موسی صدر همواره می‌گفت اسرائیل شر مطلق است و هرکسی با اسرائیل بجنگد در کنار او با اسرائیل می‌جنگیم و حتی اگر شیطان بخواهد با اسرائیل بجنگد؛ ما در کنار شیطان می‌ایستیم و با اسرائیل می‌جنگیم؛ و مفهوم این حرف و تفکر این است که امام موسی صدر، رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین خطر برای انسان و انسانیت می‌دانست.
 

24 اکتبر روز سازمان ملل نیست؛ روز سازمان بدون ملل و سازمان بی حقوق بشر است

 

دکتر محمد بیگی نیز سخنان خود را با بیان حدیث" کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عونا" از حضرت علی(ع) آغاز کرد و از حضور در جمع دانشجویان از 35 ملیت مختلف، اساتید و مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه در حوزه بین‌الملل ابراز خوشحالی نمود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین آمار شهدای غزه طی حملات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آرمان فلسطین، آرمان امت جهان اسلام، امروز در قلب تپنده جهان اسلام یعنی غزه، در حال تکمیل شدن است و در حال رسیدن به قله‌های بلند بیداری واقعی اسلامی هستیم؛ هرچند عزادار عزیزانی از دیار غزه هستیم و شهادت مردان و زنان و کودکان و جوانان در غزه آرامش را از ما ربوده است.
 دکتر محمد بیگی، اقیانوس خون شهدای مظلوم غزه که از سوی اسرائیل به راه افتاده است را به رود نیلی که فرعونیان را غرق نمود تشبیه کرد و افزود: اسرائیل در این اقیانوس خونی که به راه انداخته و در اقیانوس خروش امت اسلام غرق خواهد شد و برای همیشه از بین خواهد رفت؛ همان‌گونه که سنت الهی است و در قرآن کریم گفته است أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ و جنایات این رژیم غاصب همچون گوری برای خودش و حامیانش عمل خواهد کرد.
عضو کمیسون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری اذهان عمومی علیه اسرائیل در کشورهای حامی اسرائیل و همچنین حرکت خودجوش مردم در حرکت به سمت مرزهای مصر، اردن، لبنان و عراق و سایر مرزهای نزدیک به لبنان برای اظهار همدردی با مظلومان فلسطین و غزه تصریح کرد: امروز، حق، نورانی‌تر و روشن‌تر از گذشته شده است و تاریکی و ظلمت تاریک‌تر، سیاه‌تر، زشت‌تر و پلیدتر وجود کریه خود را نشان می‌دهد و همین امر باعث آگاهی و رشد ملت‌ها شده است و امروز ملت‌ها بسیار جلوتر از دولت‌ها موضع‌گیری می‌کنند.
دکتر محمد بیگی با توجه به وتو قطعنامه اخیر سازمان ملل توسط امریکا، انگلیس و فرانسه اظهار داشت: کسانی که این قطعنامه را وتو کردند در خون به‌ناحق پایمال‌شده مردم فلسطین شریک هستند و بدانند که این دولت‌ها نیز بعد از اسرائیل فرو خواهند ریخت که این سنت حتمی خداوند است و خدای متعال تمام کسانی را که برای او کار می‌کنند و به یاری خدا می‌شتابند و به دنبال رضایت الهی هستند قطعاً کمک خواهد کرد.
نماینده مجلس شورای اسلامی، دانشجویان را سفیران فرهنگی و سفیران بهداشت و سلامت کشورها در این مراسم خواند و مشترک‌ترین حرف بین ملت‌ها را سلامت و بهداشت انسانیت و بشریت دانست و افزود: بیمارستان‌ها را با بمب‌های فوق پیشرفته و جدید بمباران کردند تا نشان دهند که از انسانیت خارج‌شده‌اند؛ اما این بار جامعه سلامت ازجمله پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان در جهان علی‌الخصوص در امت اسلام، ضمن همدردی و ابراز تأسف علیه این حرکت غیرانسانی، برای سربازی در غزه مظلوم اعلام آمادگی کرده است.
وی ضمن ابراز همدردی زنان و مادران ایرانی با مادران داغدار غزه که شاهد شهادت فرزندان عزیز خود هستند اظهار کرد: ما مادران ایرانی در کنار زنان امت اسلام، فرزندانمان را با عشق به شهادت و با عشق به اقامه نماز در قدس شریف و آزادی اسلام تربیت می‌کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت اخیر اسرائیل مبنی بر فراخواندن نیروهای نظامی خود از کرانه باختری و مرز لبنان به غزه و متمرکز نمودن آن‌ها در غزه تصریح کرد: بدانید اسرائیل ضعیف‌تر از گذشته شده و در جبهه‌ها گیج است و امروز نه‌تنها نیروهای قبلی مستقر در غزه، بلکه همه نیروهای نظامی اسرائیل، در غزه درگیر جنگ است.
وی در ادامه به تحریم کالاهای آمریکا، انگلیس و فرانسه در پاسخ به حمایتشان از اسرائیل اشاره کرد و درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه افزود: گردآوری شکایت‌ها و نامه‌های حقوقی جامعه بهداشت و درمان و دانشجویان علیه جنایات جنگی اسرائیل، برای پیگیری حقوقی، توسط مجلس شورای اسلامی از نهادهای بین‌المللی انجام خواهد شد تا با محاکمه اسرائیل، این کشتارها متوقف شود.
دکتر محمد بیگی با اشاره به بستن گذرگاه‌ها برای مقابله با امدادرسانی به مردم مظلوم غزه اظهار داشت: بای ذنب قتلت؟ چرا مردم را می‌کشید و آب و نان را از آنان دریغ می‌کنید.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت‌های مصر و اردن می‌خواهیم که راه‌ها را بازکنید تا کمک‌های بشردوستانه غذایی و دارویی و تجهیزات پزشکی به این عزیزان برسد.
وی درباره دولت‌های سازشگر نیز گفت: آن‌هایی که خواب هستند بیدار شوند و آن‌هایی که اهل سازش هستند بیدار شوند زیرا این سازش نقش ننگ بر پیشانیشان خواهد بست و آبروی آن‌ها را در میان نه‌فقط ملت‌های مسلمان بلکه در میان همه ملت‌ها خواهد برد زیرا اکنون ملت‌ها به دنبال آرمان فلسطین هستند و امروز، دل‌های آزاده، با خون کودکان فلسطینی در حال بیدار شدن و آگاهی است.
وی درباره حضور و پیگیری دانشجویان بین‌الملل برای برگزار این همایش اظهار داشت: این جلسه با شکوه ازاین‌جهت مرا به وجد آورد که امت اسلام در کنار هم با وحدت جمع شدیم تا اسرائیل را نابود کنیم.
 دکتر محمد بیگی در پایان درباره 24 اکتبر روز سازمان ملل نیز اظهار داشت: 24 اکتبر روز سازمان ملل است اما کدام سازمان ملل؟ سازمان مللی که فراموش کرده کودکان در غزه چگونه می‌میرند؟ سازمان مللی که ملت‌های مسلمان و محور مقاومت و امت حزب‌الله لبنان و جریان‌های مبارز فلسطینی و عراق و یمن را تحریم کرده و آن‌ها را تروریست می‌نامد؟ این سازمان، سازمان بی ملل و سازمان بی حقوق بشر است و ننگ و مرگ بر او باد زیرا توان پیگیری حقوق بین‌المللی ملت‌ها را ندارد.
وی افزود: این اراده ملت‌هاست که می‌تواند سازمان‌های بین‌المللی را نیز تغییر دهد و با عزم و ایمان و اراده شما، این تغییر اتفاق خواهد افتاد؛ پس یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا.
در بخش بعدی مراسم 10 نفر از دانشجویان بین‌الملل به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های حاضر در مراسم با قرائت اشعار، دست‌نوشته‌ها و بیانیه‌های کوتاهی به زبان و بیان کشور خودشان، خشم و نفرت و انزجار جامعه دانشجویان بین‌الملل گروه‌های پزشکی را از رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های انسانی و قتل‌عام غیرنظامیان اظهار داشتند؛ که این بیانیه‌ها با تشویق و تکبیر حاضران و شعارهای فلسطین آزاد باید گردد، زنده‌باد فلسطین، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردها و دست‌نوشته‌های تحریم سکوت سازمان ملل و کشورهای حامی حقوق بشر و حریفت منم همراه بود.
مسجدالاقصی، اسرائیل سست‌تر از لانه عنکبوت است، مسئله فلسطین مسئله انسانی و شرعی است، نتانیاهو از زنان و کودکان انتقام می‌گیرد، حقوق بشر اسرائیلی، ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم و از آزادی فلسطین در مقابل اسرائیل و آمریکا حمایت می‌کنیم، گرامیداشت شهدای لبنان و فلسطین و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه، پیگیری حقوق انسانی مردم غزه برای دستیابی به حقوق انسانی با توجه به مضمون سوگندنامه‌های پزشکان، بازگویی تاریخ‌سازترین جملات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره مظلومیت فلسطین و ظلم و ستم اسرائیل و حامیانش از مهم‌ترین مضامین بیانیه‌ها و سخنرانی‌های دانشجویان بین‌الملل در این مراسم بود.
در پایان مراسم، بیانیه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با عنوان" حمایت انسان دوستانه از مردم غزه و محکومیت فاجعه حمله رژیم غاصب اسرائیل به مراکز بهداشتی و درمانی و بمباران بیمارستان المعمدانی" توسط یکی از دانشجویان حاضر و به نمایندگی از دانشجویان بین‌الملل قرائت شد.
این بیانیه در 9 بند و خطاب به جامعه دانشگاهی ایران و جهان و دعوت به همراهی آنان در این حرکت و عدم سکوت در برابر آن، خطاب به وزارت بهداشت برای اعزام دانشجویان امدادگر داوطلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه، خطاب به پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمان به‌ویژه پزشکان بدون مرز، خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و هلال‌احمر و صلیب سرخ جهانی، خطاب به دولت‌های اسلامی، خطاب به ملت‌های آزاده جهان، خطاب به اهل تسنن و جامعه کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان ایران و جهان و خطاب به آمریکا و اسرائیل جنایتکار تنظیم‌شده بود.
قرائت یکی از نامه‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که یادآور تحولات اخیر در غزه بود، اجرای گروه تواشیح، نمایش چهار نماهنگ با عنوان محاکمه، شهدای مقاومت و با مضمون جنایات اخیر در غزه، عکس دسته‌جمعی و خواندن دسته‌جمعی سرود سلام یا مهدی(عج) و امضا بیانیه پایانی این گردهمایی توسط دانشجویان حاضر در مراسم، از دیگر برنامه‌های اجراشده در این گردهمایی بود.
 
 
 
 
عکس و خبر: الهام رضازاده
 
 
 

 

نظر شما :
captcha
Close