کد: 1287-358786      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۱ آبان   تعداد بازدید : 173

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با معاون بین‌الملل دانشگاه ووهان چین دیدار کرد

دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با پروفسور تانگ کی ژو، معاون بین‌الملل دانشگاه ووهان (Wuhan university) چین و دیگر مسئولان این دانشگاه، دیدار و درباره توسعه همکاری‌های مشترک و بین‌المللی این دو دانشگاه گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 9 آبان 1402 به میزبانی دانشگاه ووهان برگزار شد؛ مدیر روابط بین‌الملل، رئیس دانشکده بین‌الملل و همچنین رئیس بیمارستان رنمین (Renmin Hospital of Wuhan University) دانشگاه ووهان نیز حضور داشتند.
دکتر آیتی طی این نشست به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفقیت‌ها و دستاوردهای آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پرداخت.
معاون بین‌الملل دانشگاه ووهان، پس از آشنایی بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی تهران و تبریک موفقیت‌های آن اظهار داشت: ما درباره پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌ویژه در حوزه فناوری و تولید محصول، این اندازه اطلاعات کافی نداشتیم و اکنون از موضوع همکاری‌های مشترک در آینده نزدیک استقبال کرده و درخواست پیگیری آن را داریم.
در ادامه این نشست، پیشنهاد همکاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد، انجام تحقیقات علمی مشترک و دانشجویان مشترک در مقطع PhD مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و درباره نحوه ایجاد ارتباط بین این دو دانشگاه نیز گفتگو شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان اظهار داشت: همکاری با دانشگاه ووهان چین در دستور کار معاونت بین‌الملل و روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهد گرفت تا به یاری خداوند، این همکاری و ارتباط ادامه داشته باشد.
دکتر آیتی در ادامه از بخش‌های مختلف دانشگاه ووهان بازدید کرد.
دانشگاه ووهان، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های چین است که در سال 1893 میلادی در شهر ووهان تأسیس شد و اکنون در فهرست 10 دانشگاه برتر کشور چین قرار دارد.
این دانشگاه دارای 37 دانشکده است و قریب 60 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.
دانشکده‌های‌ پزشکی، فنی و حرفه‌ای پزشکی، پرستاری، علوم بهداشت، دندانپزشکی و پروتز، علوم دارویی و همچنین مرکز علوم مرزی ایمونولوژی و متابولیسم، ازجمله دانشکده‌ها و مراکز تحقیقانی حوزه سلامت و علوم پزشکی این دانشگاه است.
دانشگاه ووهان در رتبه‌بندی‌های مطرح بین‌المللی، دارای رتبه کلی 194 در نظام رتبه‌بندی QS و رتبه کلی 164 در نظام رتبه‌بندی تایمز و همچنین در رتبه‌بندی موضوعی نظام رتبه‌بندی QS نیز دارای رتبه 37 جهانی در حوزه موضوعی دندانپزشکی و رتبه 150 جهانی در حوزه موضوعی پزشکی است.
در پایان این دیدار، معاون بین‌الملل دانشگاه با همراهی رئیس بیمارستان رنمین شهر ووهان، از قسمت‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.
بیمارستان رنمین، از بیمارستان‌های دانشگاه ووهان است که به‌تازگی و با طراحی مدرن احداث و بهره‌برداری شده و با سیستم هوشمند اداره می‌شود.
این بیمارستان هفت هزار تختخوابی، بخش بستری مدرن و بزرگی در حوزه طب سنتی و طب چینی دارد که معاون بین‌الملل دانشگاه از این بخش نیز بازدید کرد.
 
 
 
تنظیم خبر: الهام رضازاده
نظر شما :
captcha
Close