کد: 1287-358811      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۴ آبان   تعداد بازدید : 411

جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشکده داروسازی پردیس بین الملل دانشگاه برگزار شد

جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان بین‌الملل و ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه، با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل و دکتر محسن امینی، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه و دکتر نفیسه صادقی، رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین الملل برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که سه‌شنبه 16 آبان 1402 در دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه برپا شد؛ دکتر ملیحه برازنده، دکتر فاطمه اطیابی، دکتر پریسا نوروزی به ترتیب معاون دانشجویی و فرهنگی، مدیر گروه نانو فناوری دارویی و عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی دانشگاه، دکتر محسن امین، دکتر صفورا جوکار و دکتر سعید محمدی به ترتیب معاون آموزشی وقت، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی و عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، دکتر علی مهرآمیزی، دانش‌آموخته رشته داروسازی دانشگاه و مدیرعامل شرکت دارویی تهران شیمی، مدیران، کارکنان و بیش از 110 نفر از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل این دانشکده حضور داشتند.
در ابتدای مراسم معاون بین‌الملل دانشگاه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان و ابراز خوشحالی از حضور در جمع آنان اظهار داشت: می‌دانم که برای حضور در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان اولین، بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و منطقه با رتبه‌های جهانی خوب، بسیار تلاش کرده‌اید، پس به شما خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در رشته بسیار خوب و جذابی که انتخاب کرده‌اید موفق باشید؛ زیرا این رشته زمینه‌های بسیاری برای کار، فعالیت، تحقیق و پژوهش دارد.
وی با اشاره به قدمت یک‌صد ساله دانشکده داروسازی دانشگاه اظهار داشت: دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، رتبه‌های ملی خوبی حتی بالاتر از دانشکده‌های داروسازی مادر در دیگر دانشگاه‌های کشور دارد و همیشه جزء ده دانشکده داروسازی برتر کشور بوده است.
دکتر آیتی، ورود دانشجویان به دانشگاه را ورود به مرحله جدیدی از زندگی آنان دانست که قرار است ارتباط و تعامل بیشتری با جامعه داشته باشند و در کنار دروس سنگین و سخت داروسازی، تعامل با اساتید، هم‌کلاسی‌ها و دیگر ارکان دانشکده را بیاموزند و مهارت‌های زندگی اجتماعی را در بهترین وقت آموزشی، یعنی در دوره دانشجویی آموزش ببینند.
معاون بین‌الملل دانشگاه گفت: امیدوارم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید و چالش‌های آن را به‌خوبی مدیریت کنید تا باعث رشد شخصیتی خود هنگام رویارویی با چالش‌های زندگی شوید و در آینده افرادی موفق باشید.
وی با بیان اینکه دانشگاه محیط مناسبی برای پرورش استعدادها و علاقه‌مندی‌ها در کنار کسب دانش فنی و عملی است اظهار داشت: شما می‌توانید در این محیط، شیوه همکاری با هم‌کلاسی‌ها و اساتیدتان را که اساتیدی به نام و مطرح در دانشگاه و برندهای جدی جهانی هستند؛ آموزش ببینید و در تعامل باشید و از امکانات موجود در دانشگاه مثل کتابخانه‌ها، فضاهای ورزشی و علمی و آزمایشگاه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنید؛ زیرا فرصت آغاز سال تحصیلی تا جشن دانش‌آموختگی محدود است و بر چشم به هم زدنی این دوره تحصیلی شما به پایان می‌رسد و ممکن است احساس کنید آن‌چنان‌که باید از حضور اساتید، امکانات و فرصت‌های موجود در دانشگاه استفاده نکرده‌اید.
دکتر آیتی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: ما در مجموعه معاونت و پردیس بین‌الملل و دانشکده داروسازی دانشگاه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شما با کمترین چالش، دوره تحصیلی خود را به پایان برسانید و از شما نیز درخواست می‌کنم که به‌صورت جدی درس بخوانید؛ زیرا با درس خواندن بهتر، آینده بهتری برای خود، خانواده، کشور و جهانتان خواهید ساخت؛ و معتقدم شما نیروهای جوان و آینده‌ساز کشور هستید و می‌توانید در کشور و در جهان تغییرات جدی ایجاد کنید؛ بنابراین با انگیزه‌ی ایجاد تغییر در کشور و در جهان درس بخوانید تا به اهداف عالی خود دست‌یابید.
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه نیز با تبریک آغاز دوره دانشجویی به‌عنوان دوره جدید زندگی دانشجویان اظهار داشت: رشته داروسازی واحدهای درسی متنوعی از علوم پایه پزشکی تا دروس مربوط به شیمی و دروس تخصصی داروسازی دارد و در این رشته با روش ساخت دارو و اثر دارویی و استفاده آن در بیماری‌ها آشنا می‌شوید که همه این‌ها در کنار هم، این رشته را جذاب کرده است و هر دوره از این رشته تحصیلی تنوع خاص خود را دارد.
دکتر امینی با شاره به برگزاری جشن با شکوه آغاز سال تحصیلی دانشجویان ایرانی دانشگاه در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس، از انجام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشن با حضور دانشجویان بین‌الملل به همراه دانشجویان ورودی بهمن 1402 خبر داد و در پایان، دوره دانشجویی را دوره بلوغ فکری ویژه‌ای برای دانشجویان دانست و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
رئیس دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل نیز ضمن خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود و دیگر دانشجویان دانشکده و همچنین قدردانی از حضور معاون بین‌الملل و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه در مراسم، اظهار داشت: تلاش کردیم با برگزاری این برنامه به‌صورت دانشجویی، شروع سال تحصیلی پرشور و نشاطی را برای شما رقم بزنیم و امیدوارم در کنار هم روزهایی پر از موفقیت و فعالیت علمی و فرهنگی را داشته باشیم.
وی همچنین تحصیل دانشجویان بین‌الملل در این دانشکده در کنار دانشجویان ایرانی را فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری در مسیر پیشرفت دانشکده و دانشگاه دانست.
در ادامه معاون آموزشی وقت دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل نیز حضور دانشجویان در دانشکده داروسازی را باعث افتخار همه ارکان دانشکده دانست و بیان داشت: امیدوارم بتوانیم بهترین آموزش‌های علمی و پژوهشی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را برای سبک زندگی حرفه‌ای و تغییرات مثبت در سبک زندگی، توانمند سازیم.
دکتر امین همچنین با اشاره به سوگندنامه پزشکی دانشجویان در زمان دانش‌آموختگی، از آنان خواست که ضمن مطالعه مفاد این سوگندنامه، رعایت اصول و قواعد آن را برای پایان دوره تحصیل نگذارند؛ بلکه از همین نخستین روزهای دوره دانشجویی هرروز یک‌بار آن را بخوانند و به آن پایبند باشند.
در ادامه این مراسم پانل آموزشی با موضوع انتقال تجربیات اساتید با حضور دکتر امینی، دکتر اطیابی، دکتر برازنده و دکتر مهرآمیزی تشکیل شد که ضمن آن اساتید به معرفی خود، بیان خاطرات دوره تحصیل و تجربیات شاخص علمی و اجرایی خود پرداختند و به سؤالات دانشجویان در حوزه رشته داروسازی، بازار کار، فعالیت‌های پژوهشی و بین‌المللی، داروسازی در صنعت و صنعت داروسازی، مهارت‌های لازم برای موفقیت در دوران تحصیلی و شغلی رشته داروسازی و ضرورت استفاده از تکنولوژی‌ها برای پیشرفت در این رشته پاسخ دادند.
سپس اعضای کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشکده به دانشجویان حاضر در مراسم معرفی شدند و هر یک از دبیران کمیته‌ها ضمن معرفی خود، دیگر دانشجویان را به عضویت و فعالیت در این کمیته‌ها و گروه‌ها دعوت کردند.
در پایان طرح منتورینگ دانشجویی مطرح و معرفی شد و دانشجویان با منتورهای خود آشنا شدند و پس از تقسیم‌بندی گروه‌ها، دانشجویان با همراهی منتورهایشان در تور دانشکده گردی شرکت کردند و با فضاها و امکانات مختلف دانشکده آشنا شدند. 
اجرای گروه موسیقی دانشجویی و نمایش نماهنگ معرفی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
این برنامه به‌صورت دانشجویی و توسط اعضای کمیته‌های دانشجویی دانشکده، متشکل از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل از ملیت‌های عراق، نیجریه، غنا، کنیا، زیمبابوه، هند و لبنان به سرپرستی و راهنمایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده داروسازی پردیس بین‌الملل برگزار شد.
 
 
 
 
عکس و خبر: الهام رضازاده
نظر شما :
captcha
Close