کد: 1287-358829      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ آذر   تعداد بازدید : 53

با هدف توسعه فعالیت های بین المللی سازی/دانشگاه علوم پزشکی تهران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه عراق شرکت کرد

میر محمدرضا سید حسنی، کارشناس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل، به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، غرفه دانشگاه در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه کشور عراق را برپا کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این نمایشگاه به مدت 10 روز از 11-2 آذر 1402 (23 نوامبر تا 2 دسامبر 2023) در شهر سلیمانیه عراق دایر بود.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور دولتمردان و نمایندگان احزاب دولتی کردستان عراق صبح پنج‌شنبه 2 آذر 1402 (23 نوامبر 2023) برگزار شد.
بیش از صدها نفر از دانش آموزان، دانشجویان و دیگر بازدیدکنندگان منطقه کردستان و جنوب عراق از غرفه دانشگاه علوم پزشکی تهران در طول برگزاری این نمایشگاه بازدید و درباره نحوه ارتباط بیشتر و ثبت‌نام در دانشگاه، اطلاعات دریافت کردند.
نمایندگانی از دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی کشورهای سوریه، مصر، عربستان، کویت، ترکیه، دانمارک، لبنان، مراکش، اسکاتلند و اردن نیز در این نمایشگاه غرفه داشتند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت و دعوت سازمان ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، با هدف معرفی توانمندی‌های دانشگاه و رشته‌های تحصیلی آن به بازدیدکنندگان و متقاضیان تحصیل در ایران، جذب دانشجو، جذب کارگزاران جذب دانشجویان بین‌الملل، گسترش و ایجاد ارتباط با دیگر دانشگاه‌های کشور عراق و کشورهای شرکت‌کننده، در این نمایشگاه حضور یافت.
علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه‌های کردستان، رازی کرمانشاه، گیلان و برخی ناشران و مراکز فرهنگی ایرانی نیز از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.
دکتر عصمت خاقان، استاد دانشگاه بغداد و کوفه و امام‌جمعه سلیمانیه عراق و محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در بغداد، از مهمانان ویژه غرفه دانشگاه در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه عراق بودند.
همچنین در طول برگزاری نمایشگاه، کارشناس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه، از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق و کلاس زبان فارسی آن بازدید کرد.
در ادامه حضور نماینده دانشگاه در این رویداد فرهنگی بین‌المللی، چهارشنبه 8 آذر 1402 نیز میر محمدرضا سید حسنی، بر اساس هماهنگی صورت گرفته توسط داود حسن‌پور، رایزن فرهنگی ایران در سلیمانیه عراق، ضمن بازدید از دانشگاه سلیمانیه عراق، با دکتر کارزان غفور، مدیر ارتباطات علمی و رسانه‌ای بین‌الملل دانشگاه سلیمانیه، دیدار و گفتگو کرد.
عملیاتی و اجرایی سازی هر چه بیشتر مفاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه سلیمانیه عراق و همچنین دعوت از دانشجویان دانشگاه سلیمانیه برای حضور در مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشگاه علوم پزشکی تهران از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این نشست بود.
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه عراق، شنبه 11 آذر 1402 به کار خود پایان داد.
 
 
 
خبر: الهام رضازاده
نظر شما :
captcha
Close