کد: 1287-358840      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۵ آذر   تعداد بازدید : 92

کارگاه آموزشی هنر با هم بودن، در معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی هنر با هم بودن، در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از بنیان خانواده و با هدف بهبود روابط زوجین، توسط واحد اداری معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این کارگاه آموزشی، سه‌شنبه 14 آذر ۱۴۰۲ از ساعت 8 الی 10 صبح، در سالن اجتماعات شهید حجت دوست پردیس بین‌الملل دانشگاه برپا شد.
مجید مردی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدرس کارگاه، ضمن آموزش در قالب طرح سؤال و پرسش و پاسخ از شرکت‌کنندگان، به تدریس سرفصل‌های این دوره در دو بخش دریچه‌ای تازه به عشق و هفت گفتگوی عاشقانه پرداخت.
وی پس از تعریف عشق و بیان چهار الگوی رفتاری در تجربه عشق، احساس امنیت را مشکل اصلی و چالش‌برانگیز در روابط زوجین دانست.
وی اظهار داشت: آیا می‌توانم به تو اعتماد کنم، آیا می‌توانم به تو دل ببندم، آیا به من اهمیت می‌دهی، آیا وقتی به تو نیاز دارم جوابم را می‌دهی، آیا من برای تو ارزش دارم، آیا به من نیاز داری و به من تکیه می‌کنی، رایج‌ترین سؤالات و نگرانی‌های زوجین در موضوع احساس امنیت است.
تشخیص گفت‌وگوهای ویرانگر با تعریف انواع الگوهای حاکم بر روابط زوجین، پیدا کردن و شناسایی نقاط ضعف و حساسیت‌ها، بررسی مجدد لحظه دشوار با طرح سال بین ما چه اتفاقی دارد می‌افتد، درگیر شدن و ایجاد روابط با طرح دو سؤال بیشتر از همه از چه می‌ترسم و به چه چیزی از تو بیشتر از همه نیاز دارم، بخشش آسیب‌ها و مراحل مربوط به بخشش، ارتباط لمسی و عشقتان را زنده نگه‌دارید؛ هفت گفتگوی عاشقانه‌ای بود که مدرس کارگاه با طرح آن‌ها به بررسی چالش‌ها و مشکلات زندگی زوجین و چگونگی رفع آن‌ها پرداخت و جشن گرفتن لحظات پیوستگی، ثبت لحظات جدایی و ملاقات، برگزاری نشست دلگرمی، برگزاری نشست روراستی و تمرین صمیمت را از مناسب‌ترین راه‌های زنده نگه‌داشتن عشق در روابط همسران برشمرد.
45 نفر از کارکنان معاونت و پردیس بین‌الملل، به‌صورت حضوری در این کارگاه شرکت کردند.
کارگاه هنر با هم بودن، سومین کارگاه از سری کارگاه‌های برنامه‌ریزی‌شده از سوی کمیته فرهنگی جوانی جمعیت دانشگاه است که با هدف ارتقا سطح سواد سلامت روان کارکنان، تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری، با برنامه‌ریزی گروه آموزشی ضمن خدمت دانشگاه، توسط واحد امور اداری در معاونت بین‌الملل برگزار شد.
این کارگاه‌ها با امتیاز آموزش ضمن خدمت و درج در شناسنامه آموزشی کارکنان، در واحدهای مختلف دانشگاه نیز در حال برگزاری است.
آشنایی با مشاوره قبل از ازدواج، آخرین کارگاه از این بسته آموزشی در سال 1402 است که اواخر دی‌ماه برگزار خواهد شد.
همکارانی که تمایل به ثبت‌نام و شرکت در این دوره آموزشی دارند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر؛ با لیلا احسانی، رابط آموزشی ضمن خدمت در واحد اداری معاونت بین‌الملل دانشگاه به شماره تلفن 88912090 داخلی 114 تماس حاصل نمایند.
 
 
عکس و خبر: الهام رضازاده
 
نظر شما :
captcha
Close