کد: 1287-4189      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ سه شنبه ۱۸ مهر   تعداد بازدید : 3067

جلسه هماهنگي معاونت بين الملل دانشگاه با حضور رييس دانشگاه برگزار شد.

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: جلسه هماهنگي معاونت بين الملل دانشگاه به منظور آشنايي با سياست ها و اهداف اين معاونت و استفاده از نقطه نظرات مديران روابط بين الملل واحدها در ستاد مركزي دانشگاه برگزار شد.

جلسه هماهنگي معاونت بين الملل دانشگاه با حضور دكتر لاريجاني رييس دانشگاه، دكتر عرب خردمند معاون بين الملل دانشگاه، دكتر فتوحي معاون پژوهشي دانشگاه، معاونين و مديران دانشگاه، روساي دانشكده ها، مديران معاونت بين الملل و جمعي از مديران روابط بين الملل واحدهاي تابعه دانشگاه، روز دوشنبه 17 مهرماه سالجاري در سالن اجلاس ستاد مركزي دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه، دكتر عرب خردمند معاون بين الملل دانشگاه ضمن تشكر از حمايت هاي بي دريغ دكتر لاريجاني از فعاليت هاي اين معاونت گفت: در اين جلسه، همكاران فعاليت هاي مرتبط با بين المللي شدن دانشگاه و حضور در عرصه هاي بين المللي را در بخش هاي مختلف حوزه معاونت بين الملل توضيح مي دهند.
معاون بين الملل دانشگاه افزود: اميدواريم پس از اين جلسه، شبكه (Net Work) بين الملل دانشگاه بين حوزه معاونت و واحدهاي مختلف بتواند شكل گيرد و ارتباط در اين زمينه با واحدهاي مختلف منسجم و نزديك شود تا ان شاء الله حركت به سوي حضور در عرصه بين المللي در تمامي عرصه هاي دانشگاه به عنوان يك فعاليت مستدام و پويا تداوم پيدا كند.
وي با اشاره به ابداع TUMS Ranking و هدف از ايجاد آن گفت: هدف از ايجاد TUMS Ranking آن است كه در داخل دانشگاه با خود ارزيابي توسط اين رتبه بندي جديد، كليه شاخص هاي مورد نظر موسسات رتبه بندي كننده خارجي، مورد توجه قرار گيرد، ارتقاء پيدا كند و قابل رويت باشد.
دكتر خردمند از اعتباربخشي بين المللي به عنوان يك فعاليت جديد در حوزه بين الملل دانشگاه ياد كرد و افزود: اعتباربخشي بين المللي به جهت آن كه به تناسب استانداردهاي بين المللي، شاخص هاي فعاليت در مجموعه دانشگاه علوم پزشكي تهران مورد توجه قرار گيرد، نقاط ضعف و قوت مشخص شود و با كسب تاييديه موسسات بين المللي اعتباربخشي (Accreditation) ما داراي استانداردهاي بين المللي موسسات آموزش عالي باشيم، اهميت دارد.
وي افزود: اين اعتباربخشي تمامي بدنه دانشگاه را از حوزه رياست تا معاونت ها و واحدهاي تابعه آنها در برمي گيرد.
در ادامه دكتر لاريجاني رييس دانشگاه، با بيان آن كه " چهار تا پنج سال پيش، دانشگاه علوم پزشكي تهران در ارزيابي هاي بين المللي خيلي شناخته شده نبود" گفت: خوشبختانه امروز وضعيت دانشگاه در اين زمينه متفاوت است و دانشگاه در ايجاد زيرساخت هايي كه بتواند اين كار را سامان دهد، تلاش هاي زيادي مي كند.
رييس دانشگاه افزود: تا جايي كه كاريكولوم دانشگاه، يك كاريكولوم بين المللي شود و اكثريت قريب به اتفاق يا تمامي دانشجويان دانشگاه خارجي باشند، فاصله داريم.    
دكتر لاريجاني جذب دانشجويان ايراني در واحدهاي بين المللي را زمينه اي براي ايجاد بستر مناسب جهت جذب دانشجويان خارجي دانست و افزود: بايستي براي جذب دانشجوي خارجي، اسكلت (backbone) كار را فراهم كنيم.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود، بر لزوم تلاش بيشتر دانشگاه در بحث رتبه بندي (Ranking) تاكيد كرد و افزود: رتبه بندي هاي متفاوتي در دنيا وجود دارد كه در برخي از آنها داده هايي (Data) لازم است كه در ساير رتبه بندي ها اين داده ها مورد نياز نيست.
دكتر لاريجاني ابداع TUMS Ranking را توسط دكتر خردمند مثبت ارزيابي كرد و افزود:  TUMS Rankingحاصل مجموع اطلاعات رتبه بندي هاي مختلف است و اقدامي خوب و كمك كننده در بحث رتبه بندي است.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود، اعتباربخشي (Accreditation) دانشگاه را منجر به شناسايي بيشتر دانشگاه در عرصه هاي بين المللي دانست و افزود: اعتباربخشي مسير جديدي است كه درمعاونت بين الملل توسط دوستان دنبال مي شود و بايد در اين زمينه تجربه كسب كنيم.
در ادامه دكتر شعباني مدير امور و توسعه بين الملل در رابطه با International Marketing در حيطه آموزش عالي، جذب دانشجوي خارجي و تبادل اساتيد با دانشگاههاي بين المللي مطالبي را ارائه كرد.
در ادامه رويا انصاري پور سرپرست بورس ها و ماموريت آموزشي، ضمن تشريح فعاليت هاي اين حوزه نوپا گفت: بخشي از فرآيند ماموريت هاي آموزشي و فرصت هاي مطالعاتي، قابليت واگذاري به دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي را دارد و در آينده با هماهنگي كه با دانشكده ها بعمل مي آوريم، اين امور را به آنها تفويض و واگذار مي كنيم.
همچنين در ادامه دكتر حسيني سده مدير توسعه و برنامه ريزي منابع معاونت بين الملل گفت: حوزه معاونت بين الملل در مورد ايجاد زيرساخت هاي لازم در دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي براي جذب دانشجويان خارجي، تبادل اساتيد و انجام پروژه هاي مشترك كمك مي كند.
در بخشي ديگر از اين جلسه، دكتر زراعتي مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه، بر لزوم ايجاد ساز و كاري مناسب جهت قابل مشاهده (Visible) شدن فعاليت هاي علمي اعضاي خانواده دانشگاه علوم پزشكي تهران تاكيد كرد و افزود: نگاه دكتر خردمند در ايجاد  TUMS Rankingاين است كه آن دسته از اقلام آماري كه در كليه سيستم هاي رتبه بندي مورد نظر قرار مي گيرد و نظرشان توسعه علم است، Visible شوند و ساز و كارهايي در دانشگاه فراهم كنيم كه حاصل تلاش هاي يك استاد در طي سالها براي همه قابل دسترسي باشد.
در ادامه جلسه، دكتر فتوحي معاون پژوهشي دانشگاه با اشاره به درگيري معاونت پژوهشي در بحث رتبه بندي (Ranking) در ابتداي امر و نقطه شروع آن گفت: درگيري معاونت پژوهشي در اين مبحث از اين جهت بود كه هم وزارت بهداشت، رتبه بندي ملي را در حوزه پژوهش برگزار مي كند كه امسال نيز براي دهمين بار نتيجه آن منتشر مي شود و هم آن كه اين بحث به صورت سنتي در معاونت پژوهشي دنبال مي شد كه پس از آن به معاونت بين الملل منتقل شد.
دكتر فتوحي با اشاره به ابداع رتبه بندي جديد TUMS Ranking در دانشگاه، اكثر رتبه بندي هاي رايج در دنيا را نيز جديد خواند و افزود: اين مساله كه به فكر رتبه بندي جديدي باشيم، فكر بعيدي نيست و مشتري هاي خود را پيدا خواهد كرد.
توضيح اين كه در اين جلسه، مباحثي در خصوص روابط بين الملل و اعتباربخشي، رتبه بندي بين المللي، اعتباربخشي بين المللي و ارتباطات بين الملل، امور و توسعه بين الملل، معرفي فرآيندهاي بورس ها و ماموريت هاي آموزشي، همكاري و پشتيباني واحدهاي تابعه در توسعه امور بين الملل دانشگاه توسط مديران و كارشناسان معاونت بين الملل ارائه شد و در پايان شركت كنندگان به ارائه نظرات و پرسش هاي خود در رابطه با اين مباحث پرداختند. همچنين بر اجرايي شدن توافق نامه ها و قرار دادها في ما بين دانشگاه و دانشگاههاي معتبر دنيا تاكيد شد.   

 

گالری عکس

نظر شما :
captcha
Close