کد: 1287-5456      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ چهارشنبه ۱ آذر   تعداد بازدید : 3036

نشست دكتر لاريجاني با ارزيابان سازمان اعتبار بخشي انگليس (ASIC) برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: جلسه اعتبار بخشي بين المللي دانشگاه با حضور رييس دانشگاه و ارزيابان سازمان اعتبار بخشي انگليس (ASIC) برگزار شد.

 

در پي اعتبارسنجي دو روزه ارزيابان سازمان اعتبار بخشي انگليس از دانشگاه، نشستي با حضور دكتر لاريجاني رييس دانشگاه، پروفسور جان ويلسون و دكتر لورنس واتسون ارزيابان سازمان اعتبار بخشي انگليس، دكتر خردمند معاون بين الملل دانشگاه، معاون دانشگاه، روساي دانشكده ها و نمايندگان حوزه بين الملل دانشكده ها روز چهارشنبه 1 آذرماه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

 

در اين جلسه، دكتر لاريجاني به معرفي گستره فعاليتها و دستاوردهاي دانشگاه پرداخت و افزود: 53 مجله علمي در دانشگاه توليد مي شود كه از اين تعداد 9 مجله در ISI، 12 مجله در مدلاين و 25 مجله در SCOPUS نمايه مي شود.
رييس دانشگاه، با بيان اينكه حدود 9 درصد مقالات علمي كشور و 27 درصد مقالات حوزه پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران توليد مي شود افزود:  ميزان ارجاع به مقالات دانشگاه طي سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته و از حدود 7 هزار در سال 2006 به 44 هزار در سال 2011 رسيده است.
وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران در جايگاه 1 درصد بهترين مراكز دنيا در زمينه پزشكي باليني، داروشناسي و سم شناسي و علوم اجتماعي قرار دارد و براساس آخرين ارزيابي SIR در سال 2010، داراي رتبه اول كشور، دوم در منطقه و 270 در دنيا است.
دكتر لاريجاني با بيان اينكه 360 برنامه آموزشي در دانشگاه اجرا مي شود افزود: دانشگاه ما داراي 200 برنامه در مقطع تحصيلات تكميلي است و 50 درصد دانشجويان PhD كشور را آموزش مي دهد.
پس از آن، پروفسور جان ويلسون ضمن تشكر از رييس دانشگاه براي استقبالي كه در اين دو روز از آنان صورت گرفته است افزود: در اين مدت ما از دانشكده هاي پزشكي، داروسازي و بهداشت و... بازديد و با اساتيد، دانشجويان و كاركنان گفتگو كرديم.
وي با اشاره به ارتباط ASIC با دانشگاه هاي اكسفورد، منچستر و ديگر دانشگاه هاي مطرح افزود: دانشگاه ها معمولا از طريق ارزيابان مستقل اعتبار سنجي مي شوند ما نيز اين گونه خواهيم بود و  موظف هستيم همه توصيه هاي خود را به شما منعكس كنيم و اطمينان داريم كه بخشي از آن مورد استفاده شما قرار مي گيرد.
سپس دكتر جان واتسون، دانشگاه علوم پزشكي تهران را دانشگاهي پويا خواند و افزود: مجموعه اين دانشگاه به شدت طالب پويايي و علاقمند به فعاليت بين المللي هستند و اميدواريم پيشنهادات ما براي شما راهگشا باشد.
وي افزود: بعضي از دانشگاه ها بي تفاوت از شاخص هاي اعتبارسنجي مي گذرند و به ان توجهي نمي كنند ولي با شناختي كه از اين دانشگاه پيدا كردم مطمئنم كه شما مي توانيد بيش از اين فعاليت هاي خود را توسعه دهيد.
در ادامه اين جلسه، هريك از روساي دانشكده ها به معرفي فعاليت هاي دانشكده خود پرداختند./گ
خبرنگار: سميرا كرمي و دكتر بهنام هاشمي
عكس: جمشيد ربيعي

 

 

 

جهت مشاهده عكسها اينجا را كليك كنيد 

 

 

SM/MA

 

نظر شما :
captcha
Close