کد: 1287-5459      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ چهارشنبه ۱ آذر   تعداد بازدید : 2032

دكتر لاريجاني اعتبار بخشي دانشگاه را لازمه توسعه فعاليت هاي بين المللي دانست

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: رييس دانشگاه، در ديدار با هيات انگليسي اعتبارسنجي بين المللي دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشكي تهران را پيشرو در امر آموزش و پژوهش در كشور و منطقه خواند.

 در پي اعتبارسنجي دو روزه ارزيابان سازمان اعتبار بخشي انگليس از دانشگاه، روز چهارشنبه 1 آذر ماه دكتر لاريجاني با هيات انگليسي اعتبار سنجي بين المللي در سالن اجلاس دانشگاه ديدار و گفتگو كرد.
 دكتر لاريجاني به معرفي گستره فعاليتها و دستاوردهاي دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاهي كه امروز داراي 15 دانشكده، 26 بيمارستان با هفت هزار تخت فعال، 110 مركز تحقيقاتي، بيش از 2 هزار عضو هيات علمي و بيش از 19 هزار دانشجو (60 درصد دانشجويان دختر) است قدمت آن به تاسيس دارالفنون در سال 1849 بر مي گردد.
وي با بيان اينكه 360 برنامه آموزشي در دانشگاه اجرا مي شود افزود: دانشگاه ما داراي 200 برنامه در مقطع تحصيلات تكميلي است و 50 درصد دانشجويان PhD كشور را آموزش مي دهد.
دكتر لاريجاني با اشاره به دانشكده هاي تازه تاسيس دانشگاه گفت: 75 درصد از داوطلبان برتر كنكور سراسري، دانشگاه علوم پزشكي تهران را براي ادامه تحصيل انتخاب مي كنند.
رييس دانشگاه در بيان دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه گفت: دانشگاه با 110 مركز تحقيقاتي و 5 مركز رشد، 53 مجله علمي و بيش از 3 هزار و 500 مقاله در سال توليد مي كند.
وي افزود: بعضي از مراكز تحقيقاتي دانشگاه مانند مركز تحقيقات ايدز و مطالعات اعتياد در كشور نمونه هستند.
دكتر لاريجاني با اشاره به نمايه شدن 9 مجله دانشگاه در ISI، 12 مجله در مدلاين و 25 مجله در SCOPUS گفت: براساس اعلام Index Copernicus دانشگاه علوم پزشكي تهران بيستمين ناشر آكادميك در دنيا است.
وي با بيان اينكه حدود 9 درصد مقالات علمي كشور و 27 درصد مقالات حوزه پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران توليد مي شود افزود:  ميزان ارجاع به مقالات دانشگاه طي سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته و از حدود 7 هزار در سال 2006 به 44 هزار در سال 2011 رسيده است.
رييس دانشگاه يادآور شد: دانشگاه علوم پزشكي تهران در جايگاه 1 درصد بهترين مراكز دنيا در زمينه پزشكي باليني، داروشناسي و سم شناسي و علوم اجتماعي قرار دارد و براساس آخرين ارزيابي SIR در سال 2010، داراي رتبه اول كشور، دوم منطقه و 270 در دنيا است.
دكتر لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت هاي بين المللي دانشگاه اشاره كرد و افزود: دانشگاه ما با دانشگا هاي اكسفورد، كينگ كالج لندن، مونيخ، جان هاپكينز و  آكادمي علوم روسيه و... ارتباط داشته و با اساتيد وابسته نظير پروفسور پيتر اگري (برنده جايزه نوبل در سال 2003)، دكتر ماهاتير محمد نخست وزير اسبق مالزي، پروفسور سميعي از اساتيد برجسته جراحي مغز و اعصاب و... همكاري دارد./گ
خبرنگار: سميرا كرمي و دكتر بهنام هاشمي
عكس: جمشيد ربيعي

 

جهت مشاهده عكسها اينجا را كليك كنيد 

 

 

SM/MA

 

 

نظر شما :
captcha
Close