کد: 1287-5536      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ شنبه ۲۵ آذر   تعداد بازدید : 2549

دكتر خردمند در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجويان بين المللي، از پذيرش 100 دانشجوي خارجي تا بهمن ماه خبر داد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاون بين الملل دانشگاه، جذب دانشجوي خارجي، تبادل استاد و دانشجو و ارايه Joint degree با دانشگاه هاي معتبر را از برنامه هاي معاونت بين الملل براي توسعه روابط بين المللي دانشگاه خواند.

 

در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجويان بين المللي كه روز جمعه 24 آذرماه برگزار شد، دكتر خردمند ظرفيت خوابگاه ها را حدود 70 دانشجو برشمرد و گفت: خدا را شاكريم كه در اين مقطع زماني فرايند حضور در عرصه بين الملل به عنوان يكي از رسالت هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي و اميد ما براي افق 20 ساله كشور محقق شده است.
وي با بيان اينكه 40 دانشجو از 13 كشور دنيا در دانشگاه بين الملل مشغول تحصيلند افزود: طي 10 روز آينده 11 دانشجوي ديگر به اين مجموعه اضافه مي شود و 70 ويزاي ديگر نيز صادر شده كه تا بهمن ماه اين دانشجويان وارد كشور مي شوند و ما اميدواريم تا نوروز سال 92 اين تعداد به مرز 100 دانشجو برسد.
معاون بين الملل دانشگاه، با اشاره به كاهش زمان فرايند جذب دانشجويان خارجي به حدود 30 روز تصريح كرد: پيش از اين براي  جذب دانشجوي خارجي فرايند طولاني طي مي شد كه گاهي نزديك به دوسال به طول مي انجاميد و موجب مي شد كه بسياري از فرصت ها از بين برود بحمدالله با حمايت هاي وزير بهداشت و دكتر لاريجاني، اين مسير كوتاه شده است.
وي افزود: پس از ثبت درخواست دانشجويان كه به صورت آنلاين صورت مي گيرد وضعيت آنان در كميته تخصصي (جذب) مورد بررسي قرار مي گيرد و پس از تاييد اين كميته شرايط حضور آنان در دانشگاه فراهم مي شود.
معاون بين الملل دانشگاه با اشاره به اطلاع رساني دانشگاه در سطوح مختلف بين المللي گفت: 150 سايت بين المللي در معرض ديد داوطلبان قرار دارد و ما در سايت هاي scholarship و در Find a PhD كه دانشجويان دنيا به آن مراجعه مي كنند فعال هستيم.
دكتر خردمند با بيان اينكه پس از ورود دانشجويان خارجي تسهيلاتي را براي آنان در نظر مي گيريم افزود: اميدواريم دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان پيشگام حضور در عرصه بين المللي سهم مشخصي از دانشجويان را در هر دپارتمان به دانشجويان بين المللي اختصاص بدهد.
معاون بين الملل دانشگاه با اشاره به ديگر برنامه هاي معاونت بين الملل تصريح كرد: تبادل دانشجو يكي ديگر از برنامه هايي است كه ما به دنبال تحقق آن هستيم همانطور كه ما دانشجويان را براي فرصت هاي مطالعاتي به دانشگاه هاي ديگر دنيا اعزام مي كنيم بايد بتوانيم در كوتاه مدت شرايط حضور بخشي از دانشجويان تحصيلات تكميلي و دانشجويان ديگر را در كشور فراهم كنيم.
وي بر ضرورت تبادل استاد تاكيد كرد و افزود: ما جلساتي را با دپارتمان ها و اساتيد علاقمند براي تقويت روابط بين المللي برگزار مي كنيم و در سايت ها اطلاع رساني مي كنيم تا افرادي كه علاقمند هستند براي گذراندن برخي دورها و تحقيقات به كشور ما بيايند.
دكتر خردمند ارايه Joint degree با دانشگاه هاي معتبر بين المللي را از ديگر برنامه هاي معاونت بين الملل خواند و افزود: لازم است گواهي هاي ما در كنار گواهي هاي معتبر بين المللي قرار گيرد.
وي افزود: ما در دانشگاه علوم پزشكي تهران براي اينكه بتوانيم همه شاخص هاي معتبر بين المللي را دنبال كنيم tums ranking  را طرحي كرديم. تيم ارزيابي داخلي همه شاخص هاي موسسات مختلف نظير شانگهاي و... را در مجموعه اي تحت عنوان tums ranking طراحي مي كند با اجراي اين طرح ما مي توانيم اطلاعات كامل تري را به موسسات بين المللي منعكس كنيم.
دكتر خردمند با اشاره به ايجاد كميته كنترل تضمين كيفيت و اعتبار بخشي در دانشگاه گفت: ابلاغ اعضاي كميته به امضاي دكتر لاريجاني صادر شده است و اين كميته بحث اعتبار بخشي را كه فرايندي پويا و مستمر است را دنبال مي كند و ما اميدواريم در كوتاه مدت بتوانيم گواهي اوليه اعتبار بخشي را اخذ و در مقاطع زماني مختلف آنرا بروز كنيم.
خبرنگار: سميرا كرمي
عكس: زهرا ولي محمدي

 

جهت مشاهده عكسها اينجا را كليك كنيد 

 

SM/MA

نظر شما :
captcha
Close