کد: 1287-5566      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ سه شنبه ۲۸ آذر   تعداد بازدید : 3328

ديدار وزير بهداشت اريتره با دكتر لاريجاني

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: آمنه نور حسين وزير بهداشت Eritrea در ديدار با دكتر لاريجاني، خواستار گسترش همكاريها در زمينه آموزش، پژوهش و خدمات بهداشتي درماني شد.

 

در ديدار Amina Nurhussien وزير بهداشت Eritrea با دكتر لاريجاني رييس دانشگاه، كه روز يكشنبه 26 آذرماه 1391در سالن شوراي دانشگاه برگزار شد، دكتر لاريجاني با بيان پيشينه و تاريخچه اي از فعاليت هاي دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران كه سابقه و پيشينه آن به دارالفنون باز مي گردد، نخستين دانشگاه علوم پزشكي كشور بوده كه در سال 1934 به مكان فعلي خود منتقل شده است.
وي با اشاره به اجراي 359 برنامه آموزشي در دانشگاه افزود: اين دانشگاه داراي 15 دانشكده، 26 بيمارستان، 7 هزار تخت بيمارستاني فعال، 110 مركز تحقيقاتي، بيش از 2 هزار عضو هيات علمي و 20 هزار دانشجو است و 75 درصد دانشجويان برتر، دانشگاه علوم پزشكي تهران را براي تحصيلات تكميلي انتخاب مي كنند.
رييس دانشگاه به معرفي دانشكده هاي دندانپزشكي، بهداشت، توانبخشي، فناوريهاي نوين، طب سنتي، تغذيه و دانشكده مجازي پرداخت و خاطر نشان كرد: اين دانشكده ها در حال تربيت دانشجويان در رشته ها و سطوح مختلف بوده و هم اكنون پرديس بين الملل دانشگاه در كيش نيز با هدايت دكتر خردمند و جذب دانشجو post graduate  و under graduate در حال فعاليت و آموزش دانشجويان است.
دكتر لاريجاني در ادامه به 110 مركز تحقيقاتي و 5 مركز رشد اشاره كرد و افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران داراي 53 مجله مختلف است كه 9 مجله آن در ISI و 12 مجله در Medline نمايه مي شود. 
وي ضمن اينكه دانشگاه علوم پزشكي تهران را يكي از همكاران موثر  WHO در منطقه خواند يادآور شد: مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه، پژوهشكده بيماريهاي گوارش و كبد، مركز تحقيقات گوش و گلو بيني و سر و گردن و آزمايشگاه كشوري فلج اطفال از جمله مراكز دانشگاهي همكار با WHO بشمار مي آيند و اين دانشگاه در تلاش است تا نقش مهم خود در توسعه و بهبود خدمات سلامت ايفا نمايد.
رييس دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران در جايگاه 1 درصد بهترين مراكز دنيا در زمينه پزشكي باليني، داروشناسي و سم شناسي و علوم اجتماعي قرار دارد و براساس آخرين ارزيابي SIR در سال 2010، داراي رتبه اول كشور، دوم در منطقه و 270 در دنيا است.
در ادامه Amina Nurhussien وزير بهداشت Eritrea ضمن ابراز خوشحالي از ديدار با دكتر لاريجاني و آشنايي با فعاليت هاي موثر دانشگاه، گفت: كشور اريتره داراي 7 دانشگاه است و دانشكده پزشكي آن به تازگي تاسيس شده و بسيار كوچك و بي تجربه است از اين رو فرصت هاي زيادي براي همكاري ميان ما وجود دارد.
وي از پيگيري 3 هدف عمده براي حضور در دانشگاه خبر داد و افزود: راه اندازي رشته هاي جديد خصوصا رشته پوست و گوش و حلق و بيني، كمك به آموزش اساتيد و يا فرستادن پزشكان براي بخش خدمات پزشكي و حتي طبابت و يا نظارت بر تحصيلات تكميلي از جمله موضوعاتي است كه مي تواند به ارتقاء سلامت كشورمان كمك نمايد.
دكتر نورحسين با بيان اينكه كشور ما به جاي اروپا، علاقمند به همكاري بيشتر با ايران است، خواستار كمك در راه اندازي مراكز تحقيقاتي شد و گفت: پيشنهاد مي كنم گروهي از همكاران شما براي بررسي مشكلات و چالش ها از نزديك به اريتره سفر نمايند. همچنين در نظر داريم براي سال 2013 چند مركز پزشكي مانند باروري، قلب، بهداشت راه اندازي نماييم و در اين زمينه نيز نيازمند همكاري شما هستيم.
وي با دعوت از گروهي متخصصان در زمينه ايدز و بهداشت عمومي گفت:خوشبختانه شما موفقيت هاي زيادي داشتيد و اريتره مي تواند از تجربه هاي شما بسيار بهره گيرد.
در پايان دكتر لاريجاني ضمن اعلام آمادگي دانشگاه براي گسترش همكاريها با اريتره گفت: تيمي از دانشگاه به منظور بررسي بيشتر زمينه هاي همكاري در ابتداي سال جديد به اريتره آمده و به بررسي روشهاي مختلف براي گسترش همكاريها خواهد پرداخت ضمن آنكه علاوه بر پذيرش دانشجو مي توانيم با برگزاري دوره هاي كوتاه مدت 6 ماهه و يكساله به آموزش متخصصان شما بپردازيم.
خبرنگار: نسيم قرائيان
عكس: جمشيد ربيعي

 

جهت مشاهده عكسها اينجا را كليك كنيد 

 

 

SM/MA

 

نظر شما :
captcha
Close