کد: 1287-5602      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ پنج شنبه ۳۰ آذر   تعداد بازدید : 3602

حضور چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت در مشهد

سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی 28 و 29 آذر ماه جاری با حضور متخصصان و اندیشمندان 25 کشور اسلامی، سازمان همکاری های اسلامی، بانک توسعه اسلامی، سازمان جهانی گردشگری و نمایندگان سازمان های بین المللی در عرصه پزشکی و گردشگری در محل سالن همایش های بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد. همزمان با برگزاری این کنفرانس، معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در نمایشگاه این کنفرانس حضور فعال و چشمگیری از خود ارائه نمود...

در این کنفرانس، علاوه بر 100 مهمان خارجی و 350 تن از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و تعدادی از پزشکان،‌ محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران،‌ اکمل‌الدین احسان اغلو دبیر OIS و حسن بصری‌السلام عضو OIS ،‌ احمد سبحانی مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه،‌ جان کستر نماینده UNWTO،‌ حسین فرامرزمهر استاندار استان خراسان رضوی و محمد شریف ملک‌زاده رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورحضور داشتند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به همراه معاونين خود در اين همايش حضور پيدا كردند و آخرين گزارش عملكرد در خصوص جذب سهميه گردشگران خارجي را ارائه نمودند.
اصلي ترين محورهاي سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ، نحوه استانداردسازي، نقش بيمه در توسعه گردشگري سلامت، چگونگي تعامل با تورگردانان و بخش اجرايي مرتبط به شمار مي‌رود. از دیگر نقاط قوت این کنفرانس می توان به نشست‌های تخصصی با هدف بررسی وضعیت گردشگری سلامت در کشور و چگونگی جذب گردشگر سلامت و برگزاری نمایشگاه به منظور معرفی دستاوردها و توانمندی‌های گردشگری سلامت کشور اشاره کرد.
نخستین دوره این کنفرانس سال 89 با هدف بررسی چالش ها وکمک به بهبود جریان گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد برگزار شد.
دومین کنفرانس گردشگری سلامت نیز آذرماه سال 90 با حضور نمایندگانی از25 کشور اسلامی، با هدف هم اندیشی جهت توسعه همکاری های پزشکی و گردشگری میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد برگزارگردید.
در راستای این کنفرانس دو روزه، نمایشگاهی به منظور معرفی دستاوردها و توانمندی‌های گردشگری سلامت کشور در بخش‌هاي تخصصي و در حوزه‌هاي مختلف گردشگري سلامت، سرمايه ‌گذاري، حوزه‌هاي تخصصي نرم‌ افزاري و ... در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد و با مشارکت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، آستان قدس رضوي، اتاق بازرگاني و وزارت بهداشت برگزار گردید که دانشگاه علوم پزشکی تهران به معرفی فعالیت ها ی بین المللی در ارتباط با گردشگری سلامت ، جذب دانشجوی خارجی ، پروژه های تحقیقاتی مشترک پرداخت.
در اين نمايشگاه مراکز درماني، جاذبه‌هاي گردشگري استان ها در حوزه گردشگري سلامت، چشمه‌هاي آب گرم ، دهکده‌هاي سلامت و غيره معرفي شد و دکتر کاظمی از دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاعاتی جامعی در خصوص تاریخچه طب سنتی در ایران به بازدیدکنندگان ارائه دادند. همچنین هدایای ویژه ای به سفرا، پزشکان و سایر مهمانان بازدید کننده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا گردید.
در بیاینه پایانی این کنفرانس که از سوی دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان شد، بر تبدیل بیمارستان رضوی مشهد به منطقه نمونه گردشگری سلامت در کشور تاکید شد.

خبرنگار: ن/د

 

نظر شما :
captcha
Close