کد: 1287-5648      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ يکشنبه ۱۰ دي   تعداد بازدید : 3917

دكتر خردمند از جذب دانشجوي خارجي در مقطع دكتراي حرفه اي پزشكي تا مهرماه سال آينده خبر داد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: معاون بين الملل دانشگاه، با بيان اينكه 47 دانشجوي پزشكي از 17 كشور دنيا داوطلب تحصيل در مقطع دكتراي حرفه اي دانشگاه هستند از ايجاد گروه آموزشي علوم پايه به زبان انگليسي خبر داد.

 

دكتر خردمند درگفتگو با خبرنگار روابط عمومي با تشريح برنامه هاي معاونت بين الملل گفت: جذب دانشجوي داخلي يكي از برنامه هاي اين حوزه است كه براساس سياست قبلي دانشگاه انجام و سهميه اي در دفترچه هاي كنكور براي ان تعيين مي شود كه تا بهمن ماه تعداد دانشجويان ما در اين بخش از مرز يك هزار و 50 تن مي گذرد.
معاون بين الملل دانشگاه، با اشاره به فضاي مناسب آموزش باليني به دانشجويان گفت: خوشبختانه آموزش باليني دانشجويان در بيمارستان هاي بهارلو و ضيائيان به خوبي طي مي شود و آموزش دانشجويان دندانپزشكي و داروسازي نيز در دانشكده هاي مربوطه در حال انجام است.
 وي افزود: دانشجويان داروسازي و دندانپزشكي درحال ورود به مرحله پايان نامه هستند و دانشجويان پزشكي نيز به تدريج وارد اين مرحله مي شوند.
دكتر خردمند با اشاره به فعاليت هاي بين المللي دانشگاه گفت: به منظور تضمين كيفيت و اعتباربخشي با يكي از موسسات بين المللي كه جايگاه مناسبي در ارزيابي موسسات آموزش دارد به توافق رسيدم و براين اساس، آنها از مراكز مختلف دانشگاه بازديد و چك ليست هاي ما را ارزيابي كردند.
معاون بين الملل دانشگاه، اعتبار بخشي را از مباحث پويا و مستمر خواند و افزود: اعتباربخشي گواهي است كه بايد هرساله با بهبود كيفيت و پيشرفت كار تمديد شود درحقيقت با كمك اين روش نقاط ضعف اصلاح شده و كيفيت كار ارتقا مي يابد.
وي افزود: با توجه به اينكه اين اولين تجربه بوده و شايد هيچ دانشگاهي در كشور در اين حوزه قدم نگذاشته است خوشبختانه اعتبار بخشي در دانشگاه پيشرفت خوبي داشته بخصوص حمايت هاي دكترلاريجاني در جا انداختن اين بحث در دانشگاه موثر بوده است.
دكتر خردمند، TUMS Ranking را از ديگر اقدامات درحال انجام در راستاي ارتقا جايگاه بين المللي دانشگاه خواند و افزود: اين رتبه بندي شامل شاخص هايي است كه موسسات بين المللي با آن دانشگاه را رتبه بندي مي كنند.
وي افزود: ما همه اين شاخص ها را در ظرفي با عنوان TUMS Ranking جاي داديم و بنا داريم با پياده سازي اين رتبه بندي در دانشكده ها فضاي رقابتي ايجاد كرده و از سوي ديگر با انعكاس توانمندي ها و پتانسيل هاي دانشگاه در سايت انگليسي دانشكده ها و مراكز تحقيقاتي، امكان مشاهده آن را در فضاي بين المللي فراهم كنيم.
معاون بين الملل دانشگاه، جذب دانشجويان خارجي را از ديگر برنامه هاي معاونت بين الملل خواند و تصريح كرد: با اطلاع رساني از شرايط، امكانات و دپارتمان ها و گروه ها در زمينه جذب دانشجوي خارجي موفق عمل كرديم درحال حاضر 47 دانشجو از 13 كشور به صورت مقيم داريم و اميدواريم با شروع ترم بهمن ماه تعداد دانشجويان ما به بيش از 75 تن از 17 كشور برسد.
وي با تاكيد بر توسعه ارتباطات بين المللي دانشگاه افزود: تفاهم نامه هاي متعددي را به منظور تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه هاي مختلف امضا كرده ايم در حقيقت ما تبادلات مان را به گونه اي ادامه مي دهيم كه با آشنايي هاي دوسويه به ارايه مدرك مشترك با دانشگاه هاي بين المللي برسيم.
دكتر خردمند با بيان اينكه درحال جذب دانشجوي خارجي در مقطع دكتراي حرفه اي هستيم افزود: 47 دانشجوي پزشكي از 17 كشور دنيا داوطلب تحصيل در مقطع دكتراي حرفه اي در دانشگاه ما هستند به اين منظور درحال ايجاد گروه آموزشي علوم پايه به زبان انگليسي هستيم و با توجه به توانمندي اعضاي هيات علمي و هماهنگي با دانشكده پزشكي و گروه هاي علوم پايه اميدواريم از مهرماه سال آينده اين دوره را برگزار كنيم.
معاون بين الملل دانشگاه در پايان سخنان خود تاكيد كرد از برنامه ريزي كه داشتيم عقب نيستم و تلاش مي كنيم در اجراي برنامه ها با تاخير روبرو نشويم.
خبرنگار: سميرا كرمي

 

SM/MA

نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
Load More...
Close