کد: 1287-7861      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ يکشنبه ۶ اسفند   تعداد بازدید : 2678

بازدید دکتر ورونیکا ایگورونا اسکوارتسوا وزیر بهداشت فدراسیون روسیه از مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران: وزیر بهداشت فدراسیون روسیه با هیات همراه آقایان سرکی ویچ موراویف، مدیر کل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، آقای ایگور وتیامینوویچ مایف،مدیر کل اموزش پزشکی و منابع انسانی وزارت بهداشت، خانم اولیکا اواگویچ،معاون مدیر کل همکاریهای بین المللی وزارت بهداشت و آقای دکتر محمد حسین نیکنام قائم مقام محترم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل روز یکشنبه ششم اسفند ماه از مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید بعمل آوردند.

 

دکترعلیرضا حاج قاسمی  مدیر مرکز ضمن استقبال  و خیر مقدم  به خانم دکترورونیکا ایگورونا اسکوارتسوا و هیئت همراه ابتدا به معرفی و تاریخچه تاسیس و امکانات و آمار بخشهای آموزشی و درمانی و اعضاء هیئت علمی مجرب دانشگاهی این مرکز و تنوع بیماران بستری و ترخیص شده پرداخته و جایگاه مرکز را در سطح کشور و منطقه بیان کردند.

دکتر غلامرضا داوودی، کاردیولوژیست و مسئول آموزش و کتابخانه مرکز قلب به مواردی از شیوع بیماریها و تنوع بیماریهای قلبی در سطح کشور اشاره و در خصوص نحوه آموزش و پیشگیری از بیماریهای قلبی در سطح جامعه و خصوصا به مراجعین این مرکزمطالبی را بیان داشتند.

جناب آقای دکترسید حسام الدین  عباسی مدیر مسئول مجله علمی مرکز قلب ورئیس بخش پژوهش  در خصوص انتشار مقالات علمی و ممیزی مقالات و چاپ و تعداد مجلات منتشر شده علمی و آموزشی و پژوهشی این مرکز سخنانی ایراد نمود وهمچنین اذعان نمود در این مرکز در کنار سایر آموزشها به آموزش نحوه پژوهش بر روی بیماران  و داده های موجود به رزیدنتها آموزش داده میشود و از این پژوهشها در مقالات علمی استقاده میگردد.

دکتر ستوده مسئول آزمایشگاه، مرکز قلب را حاوی دو بخش آزمایشگاه بالینی و ژنتیک ملکولی معرفی نمود و به بانک بیولوژیک اشاراتی نمود.

هیات فدراسیون روسیه با توجه به محدود بودن زمان بازدید به اتفاق مسئولین بیمارستان و دکتر نیکنام مشاور وزیر و مدیر کل همکاریهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کت لب، آی سی یو، سی سی یو، بخش آنژیوگرافی و آزمایشگاه دیدار نمودند و با توانایی های غنی علمی و تجهیزاتی مرکز قلب آشنا گردیدند.

خانم دکتر ورونیکا اسکوارتسوا با ابراز تشکر از همراهی و توضیحات مسئولین بیمارستان مرکز قلب در این بازدید امکانات و تجارب وافر علمی تخصصی پژشکان این مرکز را ستود. 

نظر شما :
captcha
Close