کد: 1287-8021      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۱ چهارشنبه ۱۶ اسفند   تعداد بازدید : 3614

برگزاري دومين نشست بررسي وضعيت رتبه بندي دانشكده‌هاي زير مجموعه دانشگاه در TUMS Ranking

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: در جلسه بررسي وضعيت رتبه بندي دانشكده‌هاي زير مجموعه دانشگاه در TUMS Ranking نحوه عملكرد دانشكده‌ها در فرآيند تكميل جد‌اول اطلاعاتي و رتبه بندي اطلاعات جمع‌آوري شده از آنها، مورد ارزيابي قرار گرفت.

جلسه بررسي وضعيت رتبه بندي دانشكده‌هاي زير مجموعه دانشگاه در TUMS Ranking با حضور دكتر منصوري رئيس دانشگاه، دكتر فتوحي معاون پژوهشي، دكتر خردمند معاون  بين‌الملل دانشگاه، روسا، معاونين آموزشي، پژوهشي، معاونين بين‌الملل و كارشناسان IT دانشكده‌ها در سالن اجلاس سازمان مركزي برگزار شد.
ابتدا دكتر آيين محمدي دبير كميته رتبه بندي دانشگاه، گزارشي از فرآيند رتبه بندي اطلاعات جمع‌آوري شده از دانشكده‌ها ارايه داد.
سپس برخي از روساي دانشكده‌ها به ارايه نقطه نظراتي پرداختند و پيشنهاداتي ارايه دادند.
پس از آن مهندس ريحانه عبد‌اللهي به ارايه گزارشي از نحوه عملكرد دانشكده‌ها در فرآيند تكميل جد‌اول اطلاعاتي پرداخت.
سپس دكتر خردمند معاون بين‌الملل دانشگاه پس از شنيدن اظهارات و مباحث مطرح شده، گفت: وقتي قدم درعرصه‌هاي بين‌المللي مي‌گذاريم بايد با ادبيات آنها آشنا شويم و براي ارتقاء شاخص‌هاي بين‌المللي دانشگاه با توجه بيشتر، برنامه‌يزي‌هاي دقيق و منظم به رفع نواقص موجود، بپردازيم.
وي افزود: براي اينكه بتوانيم در رنكينگ‌هاي بين‌المللي جايگاه واقعي دانشگاه علوم پزشكي تهران را نشان دهيم لازم بود در جمع‌آوري اطلاعات و شاخص‌ها كه مورد توجه موسسات بين‌المللي است دقت بيشتري بكار بنديم بدين منظور سيستمي تحت عنوان رنكينگ دانشگاه علوم پزشكي تهران بنام TUMS Ranking را تعريف كرديم كه شاخص‌هاي بكار رفته در اين سيستم، مجموع شاخص‌هاي موسسات بين‌المللي است كه دانشگاه‌هاي مختلف را از ديدگاه خود رنك مي‌كنند.
دكتر خردمند ادامه داد:  ما بدون توجه به اينكه كه كدام يك از اين موسسات شاخص را بزرگتر دانستند يا كوچكتر، تمامي شاخص‌هايمان را در TUMS Ranking جمع‌آوري كرديم، در حال حاضر اين سيستم توانايي دارد تمامي شاخص‌هاي واحدهاي مختلف دانشگاه را درون خود جاي دهد تا به طبع آن بتوانيم هر آنچه داريم به نحو مطلوبي ارايه دهيم.
وي تصريح كرد: همانطور كه مي‌دانيد در جلسه يك ماه پيش، اين سيستم و شاخص‌ها معرفي شدند و كارشناسان IT دانشكده‌ها در جلساتي با كارشناسان معاونت بين‌المللي دانشگاه روش استفاده از اين سيستم  آموزش ديدند البته در اين فاصله زماني سعي كرديم اطلاعات را جمع‌آوري كنيم طبيعي است كه در ابتدا نواقصي وجود داشته باشدما سعي داريم در اين جلسه به نقاط قوت و ضعف  جمع‌آوري اطلاعات پرداخته و در جلسه‌اي كه 9 تيرماه 92 براي برگشت به  اين شاخص‌ها و بررسي آنها اعم از تعاريف در جمع‌آوري و و منابع توافق برسيم.
وي در پايان خاطر نشان كرد: هر چقدر بتوانيم كيفيت كار را افزايش دهيم  موسسات بين‌المللي با دقت و شفافيت بيشتر دانشگاه را مي‌بينند و اميدواريم با تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در رنكينگ، جايگاه دانشگاه را در عرصه‌هاي بين‌المللي ارتقا دهيم.
دكتر فتوحي معاون پژوهشي دانشگاه نيز با اشاره به سخنان دكتر مصداقي‌نيا گفت: دكتر مصداقي نيا گفتند دانشكده‌ها را با هم مقايسه نكنيم ولي فراموش نكنيم مقايسه و مشاهده نقاط مثبت و منفي بين واحد‌هاي تابع دانشگاه، موجب كسب تجربه مي‌شود .
وي افزود: براي هر تغييري اطلاعات اوليه لازم است تداوم اين رنكينگ بسيار مهم است اطلاعات آن بايد به روز باشد و به طور دقيق در سايت نصب شود.
دكتر فتوحي ضمن قدرداني از دكتر خردمند و همكارانش خاطر نشان كرد:‌ تيم دكتر خردمند در انجام اينكار بسيار موثرعمل كرد، كاري كه مدتها دانشگاه به آن توجه داشت ولي پيگير آن  نبود دكتر خردمند و همكارانش توانستند جريان بسيار خوبي در اين زمينه ايجاد كنند كه جاي تشكر و قدرداني دارد.
وي هدف از راه‌اندازي سيستم  TUMS Ranking را صعود دانشگاه در رنكينگ‌هاي بين‌المللي عنوان كرد و گفت: دانشگاه  برخي از داده‌ها را به صورت مركزي ‌فراهم مي‌كند ولي برخي از آنها بايد از واحدها جمع‌آوري شود دكتر خردمند بايد با يك مكانيزيمي تضمين كند تا اين داده‌ها را به روز باشند و اگر هيچ استفاده‌اي از آنها صورت نگيرد انگيزه ادامه كار از دست مي‌رود.
دكتر فتوحي در ادامه گفت: البته دانشكده‌ها از جنس هم نيستند تا با هم مقايسه شوند، اما براي اينكه جريان اطلاعات را پايدار و به روز نگه داريم و از آنها استفاده كنيم، بايد به نوعي اين جداول را دائماً به رويت يگديگر بگذاريم و با رويت‌ شاخص‌ها به تغيير آنها بپردازيم.
وي در پايان سخنانش تصريح كرد:‌ طبيعي است كه دانشكده‌ها در لايه‌هاي مختلف با هم مقايسه مي‌شوند و براي هر كدام به طور تقريبي تصميم مي‌گيريم كه كدام دانشكده قوي و كدام دانشكده ضعيف عمل كرده است بايد داده‌ها را به نوعي به رويت دانشكده‌ها  برسانيم كه به رقابت ناصحيح نيفتند و در عين حال جريان اطلاعات مستمر را ايجاد كينيم.
در پايان دكتر منصوري رئيس دانشگاه با بيان اينكه به روزهاي پاياني سال نزديك مي‌شويم و اميدوارم با موفقيت‌هايي كه دانشگاه كسب كرده سال خوبي براي مجموعه دانشگاه بوده باشد، گفت: اميدوارم سال جديد، سالي خوب همراه با موفقيت‌هاي بيشمار، براي دانشگاه و كل نظام باشد.
وي  با تأكيد بر محاسبه و مراقبه افراد در رفتار خود مبني بر خودسازي و بهبود روشهاي زندگي، اظهار داشت: هر فردي در زندگي شخصي بايد با محاسبه و مراقبه در كارهايي كه انجام داده، به نقاط ضعف و قوت خود پي ‌ببرد و در تقويت و رفع آنها ‌بكوشد.
دكتر منصوري در پايان با اشاره به گزارش فرآيند رتبه‌بندي اطلاعات جمع‌آوري شده از دانشكده‌ها خاطر نشان كرد:‌ با ارزيابي و جمع‌آوري اطلاعات از واحدها به نقاط ضعف و قوت آنها پي مي‌بريم و در رفع و ارتقاي آنها مي‌كوشيم و اگر اين اطلاعات را به روز نكينم به روزمرگي و بيخبري از وضعيت دانشگاه مي‌رسيم و نميدانيم در چه جايگاهي قرار داريم.

 

جهت مشاهده عكسها اينجا را كليك كنيد 

نظر شما :
captcha
Close