کد: 1287-8080      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۲ شنبه ۲۴ فروردين   تعداد بازدید : 3055

رتبه 62 در آسيا و رتبه دوم كشور؛ جايگاه دانشگاه علوم پزشكي تهران در آخرين رتبه بندي بين المللي

در رتبه بندي يكصد دانشگاه برتر آسيا كه در صبحگاه 22/1/1392 بر روي سايت Times Higher Education قرار گرفت، دانشگاه علوم پزشكي تهران به رتبه 62 دست يافت.

دست يافتن به رتبه فوق كه براي اولين بار دانشگاه علوم پزشكي تهران را حتي بالاتر از همتاي هميشگي خود دانشگاه تهران قرار مي دهد مسلماً يك شبه به دست نيامده و حاصل همكاري، همدلي و تلاش جمعي در چند سال گذشته است كه به ثمر نشسته است.
در رتبه بندي يكصد دانشگاه برتر آسيا كه در ساعات اوليه 22/1/1392 بر روي سايت Times Higher Education كه معروفترين و يا يكي از معروفترين ارگانهاي رتبه بندي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در جهان است قرار گرفت، دانشگا شريف به رتبه 42، دانشگاه علوم پزشكي تهران به رتبه 62 و دانشگاه صنعتي اصفهان به رتبه 95 دست يافتند.
اهميت موفقيت قرار گرفتن دانشگاههاي ايران در اين رتبه بندي زماني روشنتر مي‌شود كه دريابيم كه يازده دانشگاه از اين گروه بطور همزمان رتبه جهاني زير صد، و بيست يك عدد آن‌ها رتبه زير 200، چهل دانشگاه رتبه زير 300 و پنجاه و هفت دانشگاه از اين گروه رتبه زير 400 را در جهان كسب نموده اند.
دانشگاه توكيو به رتبه اول آسيا، دانشگاه ملي سنگاپور به رتبه دوم، دانشگاه هنگ كنگ به رتبه سوم، دانشگاه پكن رتبه چهارم، دانشگاه علم و تكنولوژي پوهنگ كره جنوبي رتبه پنجم، و دانشگاه Tsinghua چيت رتبه ششم را در آسيا كسب نموده اند.
دانشگاه كبانگسان با رتبه 87 تنها دانشگاه مالزي در ميان يك‌صد دانشگاه برتر آسيا است و دانشگاه آمريكايي بيروت نيز همين رتبه را كسب نموده است.ژاپن با 22 دانشگاه، تايوان با 17 دانشگاه، چين با 15 دانشگاه، كره جنوبي با 14 دانشگاه، هنگ كنگ با 6 دانشگاه، تركيه 5 (با رتبه هاي 22، 28، 31، 37، و 38) ايران و هند، تايلند،عربستان سعودي (49، 62 و 77) هر يك با 3 دانشگاه، سنگاپور با 2 دانشگاه و امارات با يك دانشگاه (86) به ترتيب داراي بيشترين تعداد دانشگاه در اين رتبه بندي بوده‌اند.
روش به كار گرفته شده براي اين رتبه بندي داراي 13 شاخص در پنج زمينه براي بررسي آموزش، پژوهش، انتقال دانش، و رويكرد بين المللي آن بوده است. لذا با اين رويكرد سعي بر آن بوده است تا اطلاعات جامع و دقيقي براي جلب اعتماد دانشجويان، دانشگاهيان، رهبران دانشگاهها، صنعت و دولت ها ارائه شود.
در اين بررسي محيط آموزشي 30% ارزشيابي، حجم پژوهش، درآمد و اعتبار 30%، ميزان ارجاع به مقالات پژوهشي يا مقالات داراي تأثير 30%، درآمد از صنعت و نوآوري 2.5% و رويكرد بين المللي با احتساب تعداد دانشجويان، استادان و تحقيقات مشترك خارجي 7.5% را به خود اختصاص داده اند.

 

لينك منبع

نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
Load More...
Close